Yes! Idag blev jag med XR! Nu har jag lite frågor.

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Idag kom jag över en XR650 till ett pangpris, fyfan vilken kul hoj. Körde lite sandtag och en enduroslinga och jisses vilken skillnad mot min trötta och tuuunga KLR.

Nu till frågorna:

Vilka försäkringsbolag använder ni andra XR-ägare? Folksam trodde jag var bäst på offroad-försäkringar, men tanten som svarade där nu i helgen påstod med bestämdhet att Folksam inte försäkrar offroadhojar (WTF!??!), jag har ju själv min KLR försäkrad där som offroad och flera polare med XR650:eek:r som också har Folksamförsäkring, men det var tvärnej på dumtanten. Stämmer det eller var hon likt många andra försäkringstelefonister helt ute och cyklade?

Hojen är strippad på blinkers, tänkte sätta tillbaka sådana, är det bara att köra med vanliga hederliga blinkers eller är det några specialare?
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
sgtpepper skrev:
Idag kom jag över en XR650 till ett pangpris, fyfan vilken kul hoj. Körde lite sandtag och en enduroslinga och jisses vilken skillnad mot min trötta och tuuunga KLR.

Nu till frågorna:

Vilka försäkringsbolag använder ni andra XR-ägare? Folksam trodde jag var bäst på offroad-försäkringar, men tanten som svarade där nu i helgen påstod med bestämdhet att Folksam inte försäkrar offroadhojar (WTF!??!), jag har ju själv min KLR försäkrad där som offroad och flera polare med XR650:eek:r som också har Folksamförsäkring, men det var tvärnej på dumtanten. Stämmer det eller var hon likt många andra försäkringstelefonister helt ute och cyklade?

Hojen är strippad på blinkers, tänkte sätta tillbaka sådana, är det bara att köra med vanliga hederliga blinkers eller är det några specialare?

sätt på nåra bra blinkers som inte pajar i första taget..
själv har jag skärmblinkers från en audi a4 på bakstänkan..syns bra o är snyggt.
jag kör if men då har jag en 600 oså..
ring o kika..dom har ju honda spec avtalet oså.
 

hellla

För nollvisionen i tiden!
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Eksjö
Hoj
KX250F -06, RM-Z250 -08
En polare köpte sig nyligen en XR600R -98 som han försäkrade hos Folksam. Vet ej om det var någon offroadförsäkring men billigt var det iaf, ca 1000 halv/helår och ca 2000 hel/hel. Han är 22 år gammal.

Testa och ring till Folksam igen så du får snacka med någon annan, surtanten kan ju inte jobba jämt. :)
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
hellla skrev:
En polare köpte sig nyligen en XR600R -98 som han försäkrade hos Folksam. Vet ej om det var någon offroadförsäkring men billigt var det iaf, ca 1000 halv/helår och ca 2000 hel/hel. Han är 22 år gammal.
Det var billigt. Jag tror att tanten snackade i nattmössan, för mina polare med XR650 pröjsar runt 2 400:- halv/hel och själv fick jag i förra veckan (!) en offert på en KTM 625 SXC på 3 300 halv/hel, försäkrad som offroad.

Testa och ring till Folksam igen så du får snacka med någon annan, surtanten kan ju inte jobba jämt. :)
Jo, jag får göra det och hålla tummarna :).
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Rasorblade skrev:
Kolla med LF har min Duke offroadförsäk. hos dem. 4500:-
Helförsäkrad? Tycker 4500 är lite dyrt för en renodlad offroad, pröjsar 2300 för min KLR, halv/hel.

Sen har jag för mig att LF har en del jobbiga regler för att ta del av deras offroadförsäkring, ska man inte ha x antal andra försäkringar hos dom och liknande?
 

Ahlgren

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Swingtown
Hoj
Kawasaki KXF 250
Kolla med Bilsport&Mc-försäkringar de har en offrodförsäkring för ca:2400 helåret
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Ahlgren skrev:
Kolla med Bilsport&Mc-försäkringar de har en offrodförsäkring för ca:2400 helåret
Tyvärr kostar den 4 200 kr/år om man bor i en storstad :(. Sen är det en ruskig självrisk på Bilsport&MC, 10 000 kr för stöld :skrämd

Nåja, jag hoppas fortfarande på Folksam, får ringa på måndag igen och hoppas på annat resultat.
 

kowal

back on track
Gick med
3 Oct 2004
Ort
Lund
Hoj
Yamaha FZ 600
Grattis till Xr:n

Kan du inte bifoga någon bild så man njuta lite?
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
kowal skrev:
Grattis till Xr:n

Kan du inte bifoga någon bild så man njuta lite?
Tackar :)

Fan så kul det är att köra offroad, man blir verkligen som barn på nytt. Testade lite lätt hillclimb idag, backar som tidigare varit mer eller mindre oöverkomliga med KLR:en och TKC80-däck avverkades idag utan problem med den röda besten och Metzeler MC4-crossdäck, bara att ta sikt på toppen och låta vridet bära en uppför backen :).

Jag har inte tagit några foton på den ännu, men här är ett från förra ägaren:
 

Bifogat

  • xr.jpg
    xr.jpg
    59.8 KB · Visningar: 145

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
XR600R SM -94
Gratulerar!
Jag skulle ljuga ifall jag påstod att jag inte var avundsjuk. :gnissla

Hur mycket låg pangpriset på?
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Tjet skrev:
Gratulerar!
Jag skulle ljuga ifall jag påstod att jag inte var avundsjuk. :gnissla

Hur mycket låg pangpriset på?
Jag pröjsade 35 loppor, visserligen är den välanvänd och har gått i endurospår men det känns som ett rätt bra pris :).
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Långa farbron skrev:
Grattis !!!


Och som en liten present så får du en länk (om du inte hade den innan)
finns allt om XR650 ink Ficher,resevdelsnummer osv.

http://xr650r.us/
Tackar Farbrorn!

Faktum är att jag letade efter den där sajten igår, hade kikat på den tidigare, men kunde inte komma på adressen, så jag tacdkar och bockar, det blev ett bokmärke direkt!
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Då är det bara att regga sig på www.soe.se och ansluta till deras söndagskörningar alt 100% körningarna.
 

XR 650.

XR 650.
Gick med
25 Dec 2004
Ort
Kramfors
Hoj
XR 650 -03
Hej! Jag har min Xr650 -03 försäkrad hos if kostar 3306kr(helförsäkring och vagnskada 3000kr) helår. vill du få mera fart på XR?? gå in på www.locknersbilochmc.com och beställ K.N filter + viperdämpare då får du grymtljud + mera drag i hojen. :tummenupp :tummenupp mvh Anders
 

Bifogat

  • 56-56982791156.jpeg
    56-56982791156.jpeg
    61.1 KB · Visningar: 63

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Ja herregud, Folksam...

Nu ringde jag och fick prata med en skön snubbe som direkt gav mig priset 2 731 :- halv/helår på XR:en, inget snack om att dom inte försäkrade offroader och annat skit.

Jippie! :)

Förresten så kanske den här tråden borde flyttas till försäkringsforumet?
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
sgtpepper skrev:
Ja herregud, Folksam...

Nu ringde jag och fick prata med en skön snubbe som direkt gav mig priset 2 731 :- halv/helår på XR:en, inget snack om att dom inte försäkrade offroader och annat skit.

Jippie! :)

Förresten så kanske den här tråden borde flyttas till försäkringsforumet?
Kom på att jag är medlem i SMC, ringde tillbaka till Folksam och fick rabatt, så nu är premien 2 498:- halv/hel, trevligt :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top