YES! Klarade tung mc-kort idag!

Dark_Messenger

Guest
Är du gammal, så har du väl kört hem från en skank hoe i gryningen på Puch Dakotan, fimpen i mungipan och låtit vinden vädra ur haschdoften ur håret. Utan hjälm. Eller? Minns du inte frihetskänslan fortfarande?

( Jag är inte riktigt så gammal, men minns polarnas storebruscher:)

:rofl

Angelfire

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
nästa sommar
tack allihop för alla hjärtliga gratulationer, jag är fortfarande ypperligt glad !! :D

Bilden är tagen med en systemkamera då jag övningskörde på min handledares trädgård med en Yamaha Virago 1100cc. Lång slutartid på systemkameran gör att det ser ut att gå snabbare än vad det faktiskt går, jag övar lågfartsövningen :).

Nu är det till att spara för hoj. Har sparat 30 000:- och ska lägga undan ca 8 000:- i månaden. Så till nästa Lelleträff har jag också en båge ;)

mvh Andrei

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Visa omdöme!

Är du gammal, så har du väl kört hem från en skank hoe i gryningen på Puch Dakotan, fimpen i mungipan och låtit vinden vädra ur haschdoften ur håret. Utan hjälm. Eller? Minns du inte frihetskänslan fortfarande?

( Jag är inte riktigt så gammal, men minns polarnas storebruscher:)

Fick ingen moppe, å inge hasch blev det heller. Hade jag tråkigt? Tror inte det! Utan hjälm, pottversion tror inte det, kanske har glömt! Frihetskänslan upplever jag varje gång jag grenslar någon utav hojarna. Finns inget bättre just nu:tummenupp . Toyman

Toyman

Gick med
1 Jan 2005
Hoj
BESLUTS-vånda...........
tack allihop för alla hjärtliga gratulationer, jag är fortfarande ypperligt glad !! :D

Bilden är tagen med en systemkamera då jag övningskörde på min handledares trädgård med en Yamaha Virago 1100cc. Lång slutartid på systemkameran gör att det ser ut att gå snabbare än vad det faktiskt går, jag övar lågfartsövningen :).

Nu är det till att spara för hoj. Har sparat 30 000:- och ska lägga undan ca 8 000:- i månaden. Så till nästa Lelleträff har jag också en båge ;)

mvh Andrei

Hej och grattis till körkortet, lite skit får jag för att jag kommenterade din avatar. Det e OK. Hjälm på är toppen. Hoppas du hittar en hoj du trivs med.
Körde du upp med Viragon? Är det en typ sådan hoj som ska inhandlas, pysa fram i ett lagom tempo. MVH/Toyman

Angelfire

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
nästa sommar
Halloj toyman, nja Yamaha Virago var den jag lärde mig åka motorcykel på, övningskörde med den, tänkte nog skaffa en streetfighter så fort pengarna räcker till.

Såg i senaste numret av Bike-tidningen en Benelli TNT som var riktigt tjusig, jag gillar motorcyklar med karaktär. Pris på den låg på ca 109 000:- Men riktigt fin motorcykel.

Last edited:

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Grattis !:tummenupp

Starta lugnt nu o njut av den nyvunna friheten som hojåkning ger en.:yoparty

/Maveric

Toyman

Gick med
1 Jan 2005
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Läckerbit

:tummenupp
Halloj toyman, nja Yamaha Virago var den jag lärde mig åka motorcykel på, övningskörde med den, tänkte nog skaffa en streetfighter så fort pengarna räcker till.

Såg i senaste numret av Bike-tidningen en Benelli TNT som var riktigt tjusig, jag gillar motorcyklar med karaktär. Prislappen på den var det dock också karaktär på. 109 000:- !!

2004 var jag nere på MC-mässan Intermot i Munchen, tog jag kort på denna urtjusiga TNT, karaktär i massor, man känner stinget utav det maffiga giftet! I desa lägen undrar man varför man bara har ensits kåphojar i garaget. Hoppas du löser inköpet. Annars tror jag att första egna tunga hojen oavsett modell, den man köpt till sig själv känns stort! Bli inte expert med en gång utan var vän with the Force:confused: Toyman

Bifogat

• P9170109 sh.jpg
    P9170109 sh.jpg
    184 KB · Visningar: 130
  • P9170110 sh.jpg
    P9170110 sh.jpg
    163.4 KB · Visningar: 157
  • P9170113 sh.jpg
    P9170113 sh.jpg
    130.3 KB · Visningar: 126

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
grattis!:tummenupp klarade själv mitt kort för ca två veckor sen:) känslan är obeskrivlig...:D

Renjägarn

Medlem
Gick med
27 Apr 2008
Hoj
2000, Suzuki VZ 800 Marauder
Grattis till kortet :D Nu äre bara ut och nöta ner däcken inför vinterdvalan!

En sak bara, man ska Aldrig visa missnöje under en uppkörning, oavsett hur kasst det går. Upp med hakan o fortsätt bara. Manöverbana eller trafikkörning samma sak. T ex sätter man ner en fot vid manöverbanan äre ju bara fortsätta men aldrig skaka på huvvet för att visa missnöje, då får bara vvsnubben en anledning att kolla extra på dig.

Alla kan väl lyckas få motorstopp? Inkl handledare, körlärare eller uppkörare. Samma gäller missa lite på bromsning samt råka sätta ner foten. Det är inte nitiskt att du ska klara det utan dom ser hur väl du anpassar dig efter situationen.

Tänkte bara säga det ifall några som inte tagit kk änn läser detta och får för sig att göra samma sak :)

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Hoj
Yamma
Haha grattis, tror inte det finns en jävel som inte haft pirr i magen inför uppkörningen! :tummenupp

downtownoslo

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2008
Hoj
Letar!
Jag tog mitt den 8:e juli, känner igen mig exakt! Tyvärr torskade jag för fortkörning på vägen upp till Västerås, där jag körde upp... Så jag får vänta ett tag till på lappen!

maxtreme

Hoj åkning som mitt leverne
Gick med
7 May 2008
Hoj
Triumph Daytona T595
" "Nu är det dags, sabba för fan inte det här nu " tänkte jag."

Tog mitt kort den 25/6. Och jag tänkte precis samma sak som du!! Precis när jag startade hojen och skulle ge mig iväg mot första konan på lågfarten kom den tanken, sen hade jag haft problem med sista svägen och när jag kom till sistan konan innan svägen tänkte jag först. "nu kom den där jävla svägen, nästa tanke var "skärp dig för faan det här klarar du!!!" och det gjorde jag också ;)

Grattis till körkorte!!!!!!!!!!! :arsele

Angelfire

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
nästa sommar
såja, nu har man kört en triumph speed four också ;) Bra acc, ny dämpare, sjukt rolig hoj :) Den ville inte åka långsamt och sa ifrån vid 30km/h då den började hacka :p

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår