Yes!!!! skitglad!! =)

Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Höjjd Röd&Vit Värsting TZR me Konisktluftfilter, Effektavgassystem, Miniblinkare, Ensittscuts, Upprensad bak & Svart Kåpglas!
KLARADE teoriprovet ida!! :D :rock :squid :rock

Men dessvärre fick jag höra på körskolan att det kommer ta ett tag innan man får en uppkörningstid :(

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Jag skrev upp ca den 15:de maj förra året, då fick jag uppkörning den 18:de juli(!)... har för mig att det är värre iår :(

Räkna med augusti, förhoppningsvis blir du positivt överaskad ;)

_SuperMot_

Bad Boy
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
GSX-R 750 K8
:bow Grattis :bow jag skrev teoriprovet i tisdags, direkt efter provet gick jag ut och ringde till vv och fick uppköring den 24juni!! jag hade väntat mig minst två månader!

Daniel-L

el capitan
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
none
sent ute

Grattis :tummenupp
Du är lite sent ute men ringer du tidbokningen ett par ggr om dagen så finns det säkert återbud inom en månad,kolla på andra ställen oxå :squid

Freddo

Såldes för att betala studier på Hawaii
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Såldes för att betala studier på Hawaii
Jag skrev upp i maj för 3 år sedan och fick 8 veckors väntetid men kapade den till 4 genom att ringa ofta. Gled in på ett återbud :tummenupp. Så mitt tips är att ligga i, det lönar sig.

Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Höjjd Röd&Vit Värsting TZR me Konisktluftfilter, Effektavgassystem, Miniblinkare, Ensittscuts, Upprensad bak & Svart Kåpglas!
kajlyl skrev:
Jag skrev upp ca den 15:de maj förra året, då fick jag uppkörning den 18:de juli(!)... har för mig att det är värre iår :(

okej, han som hade hand om det sa att där e väll ca 2månaders väntetid!!! :skrämd :skrämd
men det är nog bara för de som kör upp för bil...
där fanns heller inte nån övningskörningstid på körskolan förräns efter pingst!! :skrämd
ja o hur e det nu, räknas det som en privat uppkörning om man fixar uppkörningen själv o inte genom skolan?? för jag har hört att de är hårdare mot privata som kör upp?

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
AdrenalineRush skrev:
okej, han som hade hand om det sa att där e väll ca 2månaders väntetid!!! :skrämd :skrämd
men det är nog bara för de som kör upp för bil...
där fanns heller inte nån övningskörningstid på körskolan förräns efter pingst!! :skrämd
ja o hur e det nu, räknas det som en privat uppkörning om man fixar uppkörningen själv o inte genom skolan?? för jag har hört att de är hårdare mot privata som kör upp?

det brukar gå snabbare om man kör up för bil än för mc :fakta
två månader får du som sagt räkna med...

Du måste gå via skolan annars blir det privat, och då är dom riktigt hårda! inge fel kommer igenom :eek:

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
kajlyl skrev:

jag skrev upp i januari och då hade dom inte ens börjat köra så jag tog alla nödvändiga körlektioner på körskolan, när dom tyckte ja va klar fick ja endast vänta 2 veckor sen uppkörning, tråkigt nog missade man den.. ska köra upp igen den -piip- (hemligt) men det är inte för långt till... det blir en överaskning ;)

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Här i Kristianstad säger de att det bara är två veckors väntetid... låter finfint...

Gick med
16 Mar 2003
Hoj
kajlyl skrev:
det brukar gå snabbare om man kör up för bil än för mc :fakta
två månader får du som sagt räkna med...

Du måste gå via skolan annars blir det privat, och då är dom riktigt hårda! inge fel kommer igenom :eek:

okej, men jag har hört att de prioriterar mc-uppkörningar så här års, pga att mc-säsången e kort....
men kan man inte bara säga att man går på körskola till uppkörningsgubben, det borde väll inte räknas som privat då??

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
AdrenalineRush skrev:
okej, men jag har hört att de prioriterar mc-uppkörningar så här års, pga att mc-säsången e kort....
men kan man inte bara säga att man går på körskola till uppkörningsgubben, det borde väll inte räknas som privat då??
Det har inget med prioritering att göra.. på teorin kanske, men vid uppkörningen så har inte MC och bil köerna något med varandra att göra :fakta

Du måste åka till Ängelholmsflygplats(F??) tillsammans med körskole läraren för att det ska räknas :p

Gick med
16 Mar 2003
Hoj
kajlyl skrev:
Det har inget med prioritering att göra.. på teorin kanske, men vid uppkörningen så har inte MC och bil köerna något med varandra att göra :fakta

Du måste åka till Ängelholmsflygplats(F??) tillsammans med körskole läraren för att det ska räknas :p

okej, ja man har juh uppkörningen i Ängelholm juh..... men jag vill juh ha KörKort! :D

Lemon

,,,,,,
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -08
kajlyl skrev:

Dom godkänner visst om du gör några småfel.
ÄVEN om du kör upp som privatist.
varför skulle privatister dömas hårdare?
kontrollanten vet ju inte ens OM du är privatist eller kört genom körskola...

Jag gjorde småfel på min uppkörning men ändå vart jag godkänd.

jag körde fel en gång och kollade i båda speglarna vid filbyte(för att vara på den säkra sidan)
missade en garagevändning,missade en inbromsning p.g.a låst framhjul.
Det SPÖREGNADE denna dagen men jag tror inte det har så stor betydelse.
Dom VILL ju att man ska klara sej.

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
Grattis!!

dom godkänner vissa småfel. jag började tex blinka lite sent... men komihåg att inte bara kolla i sidled, utan vrid på hela huvet när du kollar, annars ser inte testgubben om du kolar lr inte. min polare kugga på d...

jag fick i örebro en tid den 10september förra året, genom körskolan, men jag ville inte vänta så länge så jag ringde vägverket själv och fick tid den 1a Augusti, dock tio mil bort, men det var det värt!!!!
jag skrev teorin i slutet på juni tror jag... men ja ringde inte förens i mitten på juli å beställde tid. så ja fick inte vänta saå länge.. men ligg på å ring så ofta du kan och var beredd att åka redan nästa dag om det behövs!!
min polare klara sitt kort igår!! grattis till han!!

Lycka till me uppkörningen!!

Rondellen

Beach 08?? beer 08 ;)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -01,
JAG KLARA MITT TEORIPROV IDAG WOOOOHOOO..fy fan vad glad jag är...:D for och köpte skinställ direkt..

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Vastrix skrev:
Hmm... det ligger ju inte så långt härifrån... vet du om man kan hyra 125a i Kristiandstad?

Ingen aning men jag fic höra på teorilektinen idag att tydligen hade två lärare slutat så kön hade blivit längre, men hon kunde inte säga hur lång... tyvärr

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning