YESSSS !!! halvvägs till kortet

Shogo

Snel Hest
Gick med
15 Nov 2003
Hoj
Yamaha YZF-1000R
Så, nu på morgonen avklarades teoriprovet. 58/65 blev det !

Nu hoppas jag att körskolan kan ordna någon bra uppkörningstid åt mig, så kanske det blir lite hojåka av i sommar !

Börjar även bli dax att fundera på att införskaffa en egen hoj, Har funderat lite på en NTV 650 revere som förstahoj, Även om min kropphydda troligen föredrar något med lite mer vridmoment :).

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Grattis grattis, nu var det bara det svåra kvar då :)

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Den där känslan hade man glömt. Man var glad fast man räknade med att det skulle gå vägen. Fast det är inget mot när man klarar själva uppkörningen!

Shogo

Snel Hest
Gick med
15 Nov 2003
Hoj
Yamaha YZF-1000R
Tackar tackar :)

Är inte så överdrivet orolig över själva uppkörningen, har haft två dubbellektioner änsålänge och både garagevändningar och konbanan går utmärkt !, enda jag haft lite problem med är att jag ofta råkar låsa upp bak vid inbromsningen från 90. Sen finns ju alltid risken att man villar bort sig i trafiken :huvet

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
KTM 660 och ZX10R
buuuuuuuuuh! Jag gör upp imorgon på en Kawasaki zx6r!! Håll tummarna för mig vid 8-10 nånting :yoparty

Mago

I am Sofa King
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kavasaki ZX-7R -97 *såld*
BlueNote skrev:
buuuuuuuuuh! Jag gör upp imorgon på en Kawasaki zx6r!! Håll tummarna för mig vid 8-10 nånting :yoparty

Skulle du skrivit "upp med en Kawasaki zx6r" ist. skulle jag komma och kolla.
Den lär nitat dig.

Sonab

Sporthojsnörd
Gick med
2 Dec 2003
Hoj
Africa Twin 1100 A.S. - 2020 + V-Max 1700
Shogo skrev:
Börjar även bli dax att fundera på att införskaffa en egen hoj, Har funderat lite på en NTV 650 revere som förstahoj, Även om min kropphydda troligen föredrar något med lite mer vridmoment :).

Äntligen en som inte köper en R1a som första hoj :tummenupp

TokJohan

Medlem
Gick med
15 Jul 2003
Hoj
290 hk...Fast på 4 hjul
Shogo skrev:
Tackar tackar :)

Är inte så överdrivet orolig över själva uppkörningen, har haft två dubbellektioner änsålänge och både garagevändningar och konbanan går utmärkt !, enda jag haft lite problem med är att jag ofta råkar låsa upp bak vid inbromsningen från 90. Sen finns ju alltid risken att man villar bort sig i trafiken :huvet

Jag brommsade knappt något alls med baken just för att jag var rädd att låsa det !
Det ger så liten skillnad att det nästan e bättre att bara använda framB!

// TOK :fyllisar

ebbaklasa

ska man skriva nått här?
Gick med
2 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-99 och en minicross 110cc
ja kör upp på tisdag nästa vecka, toknervös : >

skönt att ha teorin färdig :tummenupp

lycka till :)

Shogo

Snel Hest
Gick med
15 Nov 2003
Hoj
Yamaha YZF-1000R
arv skrev:
Äntligen en som inte köper en R1a som första hoj :tummenupp

Heheh, om ekonomin hade tillåtit så :)
Som läget e nu är även VF 1000 F 1984 med i racet om få äran att bli min förstahoj :) (fyll gärna på med vettiga hojjar om ni har några bra tips)

Mang0

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2004
Hoj
-
kaZmur skrev:
Grattis grattis, nu var det bara det svåra kvar då :)

Det ROLIGA heter det. :)
Speciellt svårt är det ju inte att garagevända, bromsa å köra lite serpentinbana och därefter glida lite i trafik.
Jag kör också upp på tisdag, ska till en riktig härdsmälta i huvet för att jag inte ska klara det. Men man vet ju aldrig, och det är just det jag är nervös för :)

Glöm inte att köra lite "Wax on, wax off" för att bli lugna å harmoniska innan det är er tur att köra upp. Det tänker jag göra.. ;)

Samuel_LJackson

back on track
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
R1
Kommer ihåg min uppkörning... var hyfsat lugn ända från det att lärarn beställde tiden tills det var min tur på manöverbanan... helt plötsligt blev jag supernervös! Garagevändningen kändes riktigt instabil men jag blev godkänd - sedan missade jag första inbromsningen på 50... jag körde nog inte mer än 40!!! Men inspektör´n var snäll o gav mig ett nytt försök :). När vi väl kom ut på vägen lyckades jag missuppfatta hans instruktioner och irra in i ett villaområde... när jag förstod att jag var fel fick jag panik och höll på o stanna mitt i en korsning :brinnerup som tur var kom jag på det i sista stund och kunde glida ner en bit till innan jag stannade... det räddade antagligen mitt kort - men nervöst var det ... skönt o slippa göra om det!

Lycka till förresten, alla ni som ska ta kortet i sommar så syns vi på vägarna sen :tummenupp

Scott Sexpump

Ballistic
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
[SÅLD] Yamaha R6 [SÅLD]
Shogo skrev:
Så, nu på morgonen avklarades teoriprovet. 58/65 blev det !

Nu hoppas jag att körskolan kan ordna någon bra uppkörningstid åt mig, så kanske det blir lite hojåka av i sommar !

HOPPAS det går bra. Själv har jag teoriprov den 27:e maj!

Gufo

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2004
Hoj
En me trampor
Grattis, och för alla som undrar kan jag medela att jag klarade teoriprovet för bil idag (smäller inte högt på det här forumet jag vet)

Nirre

Ät den gula snön för det KAN vara öl!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ducatis
Gufo skrev:
Grattis, och för alla som undrar kan jag medela att jag klarade teoriprovet för bil idag (smäller inte högt på det här forumet jag vet)

Ähh, grattis på dig du också! :tummenupp

Själv kör jag upp för mellan på tisdag i Jacobsberg.. Nån mer som ska köra upp där?

Shogo

Snel Hest
Gick med
15 Nov 2003
Hoj
Yamaha YZF-1000R
Och så hade man en lektion i stadskörning idag... och trots 5 år med bil lyckas jag med, köra mot rött, missa tidsbegränsning på fordonstrafik förbjuden, felplacering vid körning på enkelriktad väg, skrämma livet ur en fotgängare, samt troligen ett 20tal till lagbrott som övningsledaren missade :)

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC