Yoshi RS3 till BB

Fjodde69

Blackbird + deltavinge = ont i kroppen
Gick med
2 Aug 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Blackbird
Tjena!

Fick nyligen möjlighet att köpa ett Yoshi RS-3 helsystem till min blackbird. Inser nu att man måste köpa till en PowerCommanderIII för bästa resultat...
Har nu lite funderingar
1/ Hur gör man med lambdasonden om man monterar Yoshin UTAN PCIII? Kan man koppla ur den? Skall man fixa en montering på nya röret för den?
(Var främst ute efter viktminskning och 4-1...)
2/ Måste man köra med PCIII eller är det bara för att optimera effekten? (Mår motorn dåligt av att köra med orginal bestyckning + Yoshi?)
(Tunt om cash just nu så försöker undvika att köpa PCIII)

Ha det!
 

Dyna

"Bling Bling" säger min hoj
Gick med
23 Apr 2005
Ort
Kolsva
Hoj
Gixxer 1000 -03 full smetad med kolfiber o titan. Ford Sierra Cosworth 4x4 -91 600hk Passat -03 TDI 170hk o 19"
Fjodde69 skrev:
Tjena!

Fick nyligen möjlighet att köpa ett Yoshi RS-3 helsystem till min blackbird. Inser nu att man måste köpa till en PowerCommanderIII för bästa resultat...
Har nu lite funderingar
1/ Hur gör man med lambdasonden om man monterar Yoshin UTAN PCIII? Kan man koppla ur den? Skall man fixa en montering på nya röret för den?
(Var främst ute efter viktminskning och 4-1...)
2/ Måste man köra med PCIII eller är det bara för att optimera effekten? (Mår motorn dåligt av att köra med orginal bestyckning + Yoshi?)
(Tunt om cash just nu så försöker undvika att köpa PCIII)

Ha det!

Tjena...

Jag råder dig att skaffa en PC3 då motorns bränsleblandning blir lite Lin med effektsystem monterat....

sen får du ur mer ur motorn med PC3 och helsystem monterat och injusterad..

Lambda sonden som är monterad original på din hoj måste du montera även på effect systemet..annars kommer hojen gå Crap...om du vill ta bort lambdan så får du byta ut ditt bränsle och tändnings system...

//Dyna^
 

Fjodde69

Blackbird + deltavinge = ont i kroppen
Gick med
2 Aug 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Blackbird
Dyna skrev:
Tjena...

Jag råder dig att skaffa en PC3 då motorns bränsleblandning blir lite Lin med effektsystem monterat....

sen får du ur mer ur motorn med PC3 och helsystem monterat och injusterad..

Lambda sonden som är monterad original på din hoj måste du montera även på effect systemet..annars kommer hojen gå Crap...om du vill ta bort lambdan så får du byta ut ditt bränsle och tändnings system...

//Dyna^

Tack för infon! :tummenupp
Right... Fram med stora verktygslådan samt stora plånboken alltså.
Jag antar att lambdasonden då skall monteras på ung. samma ställe som på orginalet?
Lika bra att bänka när man ändå håller på antar jag. Vet du någon bra DynoBänk firma i Stockholm med omnejd?
 
Gick med
9 Mar 2003
Ort
.......
Hoj
..........
Har du lambdasond så skall den bort och ersättas med en Oxygen Sensor eliminator kit ifrån Dynojet kostar 180kr http://www.powercommander.com/buynowacc.shtml#O2
ovasett om du har original eller Yoshisystem.

Du kan köra utan PC3 men om hojen går för magert riskerar du att bränna kolvarna vid hård körning, en PC3 är att rek. :tummenupp






Fjodde69 skrev:
Tjena!

Fick nyligen möjlighet att köpa ett Yoshi RS-3 helsystem till min blackbird. Inser nu att man måste köpa till en PowerCommanderIII för bästa resultat...
Har nu lite funderingar
1/ Hur gör man med lambdasonden om man monterar Yoshin UTAN PCIII? Kan man koppla ur den? Skall man fixa en montering på nya röret för den?
(Var främst ute efter viktminskning och 4-1...)
2/ Måste man köra med PCIII eller är det bara för att optimera effekten? (Mår motorn dåligt av att köra med orginal bestyckning + Yoshi?)
(Tunt om cash just nu så försöker undvika att köpa PCIII)

Ha det!
 

Wirre

Mr Outlaw ;)
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Där min säng sover ;)
Hoj
CB1000RA -09
När de handlar om Dynobänk så e de MC Varuhuset eller Din MC som gäller. Skulle tro att de e bäst att dra till MC Varuhuset eftersom att du kör honda.

Fjodde69 skrev:
Tack för infon! :tummenupp
Right... Fram med stora verktygslådan samt stora plånboken alltså.
Jag antar att lambdasonden då skall monteras på ung. samma ställe som på orginalet?
Lika bra att bänka när man ändå håller på antar jag. Vet du någon bra DynoBänk firma i Stockholm med omnejd?
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top