Yoshi suger!

sandstream

Guest
Det står "Made in Japan" på burken och eftersom den säljs av den svenska generalagenten i Europa borde de kunna använda mm.

Yoshi suger inte så mycket som jag men är man förbannad så är man.
@Yoshi_gixxeRR: Klart jag inte menade dig, min vän :hihi

Nu har jag köpt 4 st M8-skruv 20 mm med fläns så nu lär det bli enklare att skruva av och på :D

Det där med buller på Gelleråsen var något som förvånade. En del hojar lät som om de körde med raka rör och i licensgruppen fanns en del som säkert hade över 110 dB. Så mycket för Bike-Events snack om att det är jättenoga att hojen håller sig under bullernivån :död

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
sandstream skrev:
Ska åka på Gelleråsen imorrn och tänkte ta det säkra för det osäkra och byta tillbaka från Yoshimura slip-on till originalburken. 5 skruvar totalt så det borde ta max 5 minuter, trodde jag...

3 förbannade timmar tog det för att något UFO på Yoshi bestämt sig för att inte ha insexskruvar i någon bra storlek. 5 mm var lite för litet, 5.5 mm var för stort. Började med en 5 mm nyckel och lyckades dra en skruv nästan helt rund.

Jobbade och slet som bara den med olika metoder men gick sedan över till grannen och lånade vinkelkapen och kapade bort skallarna :yoparty

Nu återstår bara problemet att få tillbaka Yoshi slip-onet men det ska nog kunna lösas :lol

Vad är det för åkning där imorgon? Hade tänkt att jag kanske skulle upp på söndag istället.

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Hideo "Pops" Yoshimura startade företaget 1954. Tycker namnet låter japanskt... sen att den amerikanska delen av Yoshimura kan byta ut skruvar mot tum istället för millimeter är en helt annan sak.

sandstream

Guest
bebbe skrev:
Vad är det för åkning där imorgon? Hade tänkt att jag kanske skulle upp på söndag istället.
Det är väl Bikeweek hela veckan med körning för prenumeranterna i morrn och för allmänheten 25-28:e eller nåt sånt.

sandstream

Guest
majtii skrev:
Alltså du tycker grejorna är skit bara för du använder fel verktyg? Intressant...
Nej, jag hade rätt verktyg men skruvarna satt antagligen så jäkla hårt att insexnyckeln drog dem runda. Tråden startades i ett läge där vinkelkapen precis stannat = :död

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras