Yoshimura RS-3 Titan?

Gnällspik

Vertikalt i kurvan
Gick med
27 May 2003
Hoj
929
Min Fireblade låter som en gammal Volvo B20 så jag tänkte göra något åt saken. Men jag gillar inte oväsen, så nån sån där domedagsbasun som alla organdonatorer på R1-or har vill jag inte ha. Jag vill ha tigergrowl, inte mongotrumpetsolon. *

Jag har letat litet på nätet och sett folks påståenden att Yoshimura RS-3 har ett skönt ljud utan att för den skull larma polisen i alla närliggande socknar.

Soptunnan jag har i bakänden är inte bara rejält ful, den är också av rostfritt (?) till skillnad från resten av avgaset som är av titan. Så lämpligt då att omdömet om RS-3an är "kolfibermodellen har en skramlig klang, titanmodellen ett dovare ljud". En sån vill jag ha. Tror jag.

Så nu undrar jag: är det någon som har nån erfarenhet av denna ljuddämpare? Var snäll och spill.

Tack.

PS: Mer effekt är jag inte ute efter. Jag kör redan som en kärring, så det är bortkastat. Får jag en extra hästkraft gråter jag väl inte, men det är inte viktigt.

* Eller mongo trumpet solon, som de flesta här antagligen skulle ha skrivit. ;)

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Notera att RS3 finns i olika modeller (ljudnivåmässigt). Competition är ett rakt 2-1/2" rör med dämpull ikring medans "vanliga" RS3 (som minst klarar 103 dB) är en komplexare design och tystare.

Mr Gunnar

- Växer det gräs på Autobahn?
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
ZX-10R -05
Har ett RS-3 kolfiber på min Blade. Kan bara säga att det låter helt underbart!!! Dovt och ballt ljud... Tilläggas kan också att det gick igenom besiktningen förra veckan enkelt. Det trodde jag inte! :tummenupp

Nova

Back from California
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
Kawasaki ZX9R-00 med Gianelli
Gnällspik skrev:
Min Fireblade låter som en gammal Volvo B20 så jag tänkte göra något åt saken. Men jag gillar inte oväsen, så nån sån där domedagsbasun som alla organdonatorer på R1-or har vill jag inte ha. Jag vill ha tigergrowl, inte mongotrumpetsolon. *

Jag har letat litet på nätet och sett folks påståenden att Yoshimura RS-3 har ett skönt ljud utan att för den skull larma polisen i alla närliggande socknar.

Soptunnan jag har i bakänden är inte bara rejält ful, den är också av rostfritt (?) till skillnad från resten av avgaset som är av titan. Så lämpligt då att omdömet om RS-3an är "kolfibermodellen har en skramlig klang, titanmodellen ett dovare ljud". En sån vill jag ha. Tror jag.

Så nu undrar jag: är det någon som har nån erfarenhet av denna ljuddämpare? Var snäll och spill.

Tack.

PS: Mer effekt är jag inte ute efter. Jag kör redan som en kärring, så det är bortkastat. Får jag en extra hästkraft gråter jag väl inte, men det är inte viktigt.

* Eller mongo trumpet solon, som de flesta här antagligen skulle ha skrivit. ;)

Jag har letat lite heter det väl? :rolleyes:

MrDaniel

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Kawa ZX9R -00
Jag har Yoshimura RS-3 (rostfria versionen) på min Kawa och tycker den låter helt underbart, dovt ljud på låga varv och ett härligt ryt på högvarv! I love it! :)

CBRDea

Trying is the first step towards failure
Gick med
25 Mar 2003
i ett grönt hus vid en fotbollsplan i gbg
Hoj
Fireblade Tiger Edition
Min hoj låter rätt skönt acceleration men det är när man släpper av, då bubblar det förbannat skönt. Mitt RS-3 är öppet rätt igenom c:a 2,5", lite dämpull runt (skulle troligen behöva byta det)

Gnällspik

Vertikalt i kurvan
Gick med
27 May 2003
Hoj
929
Re: Re: Yoshimura RS-3 Titan?

Nova skrev:
Jag har letat lite heter det väl? :rolleyes:

Alls icke. :[

Kolfiberversionen är snyggast men jag tycker den skränar för mycket.

Rostfria versionen är säkert okay, men slantar jag upp sju papp för en plåtburk så vill jag ha litet roligare material än diskbänksplåt. =/

Så om ingen har några invändningar så tar jag nog en titan. Med Zyklone-baffel.

Eller har någon nåt tips om andra fabrikat som kan erbjuda ett mäktigt men dovt rytande, snarare än det hesa kraxande jag har idag?

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept