Itchy Boots var i Sverige för några år sedan. Det var helikopterflygning och middag på kvällen. Cringe i ordets rätta bemärkelse.
Jag tycker att hon är lite konstig men hon är ju en succé på tuben då det är ju bara att gratulera.
Lite kul att gubbarna kör BMW och Guzzi. Det är väl uppstyrt och supportat så nä…
Så en annan kille från New York som tog en BMW R65 och åkte långt på den. Basic touring, inte det vanliga tvärs USA utan för att hälsa på syrran eller nåt. Karta och skyltar utmed vägen. Oldschool.
Klippet på HD-åkaren med lååånggaffel ligger nog redan i tråden. 30.000 svenska mil minst eller det kanske var ännu mer. Har varit ute i flera år. Sånt tycker jag är ballt. Han gjorde det väl för sin egen skull och på sin chopper han gillar. Klentrogna som jag kan hålla käft och applådera.
Han besökte Tollare här i Sverige. Tollare gör långa gaffelben främst till HD. Världsberömda.
Kul med folk som åker långt, som åker ensamma och oavsett om de är män eller kvinnor. Jag håller mig i Europa och har ingen längtan varken till USA, Georgien, Laos eller Australien.
Ju mindre materialsport desto roligare att titta på tycker jag.
Gillar man elhoj och jorden runt så kan man leta upp Marc Travels. Han är i Laos nu och elmotorn sjunger på sista versen. Men det har han sagt länge. Hoppas den håller. Det går att skicka efter en ny svindyr, den måste programmeras och tillgången på verkstäder för detta i Laos är dålig. Frakt tar tid så han kör vidare. Att flyga hem och skicka hem hojen separat är inte ekonomiskt försvarbart. Ett dilemma. Hoppas den håller.
Avsnitten om Kina var intressanta. Både för batterikramare och petrolheads.
Ett av flera avsnitt från Kina.