YPVS felsökning

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Yamaha TZR -99
Hej hej igen.
Har öppnat min YPVS nu som säjjs vara pajj och har kollat lite... kugghjulen är helt fräscha o flottiga och snurrar perfekt, men då återstår ju bara elmotorerna... Finns en stor elmotor som driver själva vajerregleringen och en liten som går ut till kuggarna som jag misstänker är en signal motor som ser till att motorn vet vart vajrarna står men är inte säker...
Någom som vet hur man kan felsöka dom motorerna? går dom på 12 eller 24V ? kunde ju koppla in ett 12V batteri kanske men går det att ta den rakt in på negativa och positiva polerna på motorn då? eller behöver den på något sätt signal? :confused:

Tacksam för svar :Bugar

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
RED_LiME skrev:
Hej hej igen.
Har öppnat min YPVS nu som säjjs vara pajj och har kollat lite... kugghjulen är helt fräscha o flottiga och snurrar perfekt, men då återstår ju bara elmotorerna... Finns en stor elmotor som driver själva vajerregleringen och en liten som går ut till kuggarna som jag misstänker är en signal motor som ser till att motorn vet vart vajrarna står men är inte säker...
Någom som vet hur man kan felsöka dom motorerna? går dom på 12 eller 24V ? kunde ju koppla in ett 12V batteri kanske men går det att ta den rakt in på negativa och positiva polerna på motorn då? eller behöver den på något sätt signal? :confused:

Tacksam för svar :Bugar
Nja den måste nog ha signal. Enklast är väl att testa med en annan eller att testa din på en annan hoj.

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Yamaha TZR -99
Nisse Järnet skrev:
Nja den måste nog ha signal. Enklast är väl att testa med en annan eller att testa din på en annan hoj.

Jo men jag känner ju ingen som har en hoj med YPVS :p eller jo jag känner ju PollySmurf som han heter på forumet men hans hoj är nedplockad i smådelar o han väntar på en ny motor... :fatta!

Är de tmöjligt att det är något annat än YPVS motorn som i sin tur gör att YPVS motorn inte fungerar? Typ att den inte får signal eller något?

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
En motor kostar väl 400kr? Bara att köpa en, och lämna tillbaka om det inte löser problemet :tummenupp

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Yamaha TZR -99
cRoC skrev:
En motor kostar väl 400kr? Bara att köpa en, och lämna tillbaka om det inte löser problemet :tummenupp

Låter lustigt att en motor skulle kosta så lite om en ny YPVS motor kostar et tpar tusen :S billigaste YPVS motorn jag hittat var för 600kr och använd i 3500mil... från en bildemontering som demonterat en yamma tzr...

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
RED_LiME skrev:
Låter lustigt att en motor skulle kosta så lite om en ny YPVS motor kostar et tpar tusen :S billigaste YPVS motorn jag hittat var för 600kr och använd i 3500mil... från en bildemontering som demonterat en yamma tzr...

Aha oki. Hade fel.

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Yamaha TZR -99
cRoC skrev:
Aha oki. Hade fel.

lugnt asså.. dont get mad :p lite sur på hunden just nu..
För er som inte hört så kan jag säjja att hunden lyckades sno en kugg från YPVS-motorn o tugga sönder den... inte kul... kommer aldrig förlåta den där jävla rotweilern..

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
RED_LiME skrev:
lugnt asså.. dont get mad :p lite sur på hunden just nu..
För er som inte hört så kan jag säjja att hunden lyckades sno en kugg från YPVS-motorn o tugga sönder den... inte kul... kommer aldrig förlåta den där jävla rotweilern..

haha, då måste du ge 600:- för en ny vare sig om du vill lr inte!! träligt...
det kan vara mssor av saker som gör att den inte funkar, ett kabelbrott nånsatnns så är det kört..

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...