manar detMordecaien skrev:2683406Ajfan, så de har förstört en så fin motor genom att sätta den på en KTM?
Det var mer än jag visste.
manar detMordecaien skrev:2683406Ajfan, så de har förstört en så fin motor genom att sätta den på en KTM?
Det var mer än jag visste.
du ska vara glad att du har en yamaha motor i din lilla gay-ktmIgnition skrev:2683640bara för att göra er gladare så har dom gjort den lite roligare (tror jag)
högre komp.föhållande, annan förgasare och möjlitvis mer
(tjatar om det i varje tråd det nämns att det DT-motor )
vad tror du sj?2711951för att uppdatera frågan
en strypt ypvs stänger den max men öppnar inte max?
eller
vrids den så mkt att den börjar stänga igen?
vad tror du sj?
bild nr 1 = ditt andra alternativ
bild nr 2 = ditt första...
(nu är detta bara en liten förklaring, sen om det stämmer det vette fan. men mitt svar är iallfall. den börjar i stängt läge å öppnar sen till typ halva... OM ingan har pillat på den.. då kan den bete sig hur fan som hällst
hehe ne samma för mig antingen 80-85 eller strax över 1002711996Snygga bilder... var har du hittat dom?
En strypt ypvs öppnar inte fullt men stänger max. jag kör med den låst i öppet det ända negativa är att det inte går att köra i 90 på 6:an.
vad tror du sj?
bild nr 1 = ditt andra alternativ
bild nr 2 = ditt första...
(nu är detta bara en liten förklaring, sen om det stämmer det vette fan. men mitt svar är iallfall. den börjar i stängt läge å öppnar sen till typ halva... OM ingan har pillat på den.. då kan den bete sig hur fan som hällst
den fugerar men nu börjar jag bli orolig för att vi inte pratar om samma ventil2712019jag antar att den öppnar halvt
men ni säger att min verkar strypt i ypvs men min animation visar rörelsen (om den funkar)
Samma ventil som på DT, det kan jag (nästan) lova då min kompis som har dt känner igen denden fugerar men nu börjar jag bli orolig för att vi inte pratar om samma ventil
aaja men säg istället vad du vill göra med den? lite lättare att hjäpa dig då
Samma ventil som på DT, det kan jag (nästan) lova då min kompis som har dt känner igen den
ni säger att det där lilla hacket som jag visade först stryper, för jag tror det kan vara så när den är på högvarv. Kan man justera bort det?
jag förstår, men så har ju jag varit inne i den där typ 10 gånger..2712153Japp det går skruva bort den lilla runda kåpan som sitter på höger utsida av cylndern(förutsat att du står framför hojen annars e det vänster). innanför där finns en svart plastbricka med två vajrar i.
Vajrarna går till y.p.v.s motorn plocka av avgasröret och vrid tills du får avgasporten i det läge du vill ha den i. På min motor fanns det ett hål att fästa en skruv i där avgasporten är högsta läget.
Lite rörigt kanke men det bjuder jag på
så ser det ut på min medJapp det går skruva bort den lilla runda kåpan som sitter på höger utsida av cylndern(förutsat att du står framför hojen annars e det vänster). innanför där finns en svart plastbricka med två vajrar i.
Vajrarna går till y.p.v.s motorn plocka av avgasröret och vrid tills du får avgasporten i det läge du vill ha den i. På min motor fanns det ett hål att fästa en skruv i där avgasporten är högsta läget.
Lite rörigt kanke men det bjuder jag på
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |