Ypvs?????

SmackMan

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2003
Hoj
Yamaha rd lc ypvs -86
Pillade lite med ypvs:en på rd idag. Till min förvåning så när jag kopplar bort batteriet och kör så går den mycket bättre på låga varv och går som vanligt på höga varv.... tänkte att det kunde vart ypvs:en som spökade.. Så efter några provrundor så satte jag tillbaka batteriet och den gick lika illa på låga varv sen innan.. men när jag kollar ypvs:en när motorn är igång så rör den sig inte en millimeter ju!!!! :huvet Ingen som har någon sprängskiss på systsemet eller en verkstadshandbok eller något så man kan kolla upp detta...

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
SmackMan skrev:
Pillade lite med ypvs:en på rd idag. Till min förvåning så när jag kopplar bort batteriet och kör så går den mycket bättre på låga varv och går som vanligt på höga varv.... tänkte att det kunde vart ypvs:en som spökade.. Så efter några provrundor så satte jag tillbaka batteriet och den gick lika illa på låga varv sen innan.. men när jag kollar ypvs:en när motorn är igång så rör den sig inte en millimeter ju!!!! :huvet Ingen som har någon sprängskiss på systsemet eller en verkstadshandbok eller något så man kan kolla upp detta...
Det finns folk som säger att ett gammalt dåligt batteri kan ge störningar på tändningen. Jag har dock själv aldrig upplevt det.

SmackMan

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2003
Hoj
Yamaha rd lc ypvs -86
jag tror inte att det är batteriet.. men jag funderar på om det finns någon motor eller nått som sköter detta system?? kan et vara den som spökar??

RunkiZ

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2004
Hoj
GSXR 1000 k6, RSV Mille, CB750
ypvs

d e väll en "motor" som typ styr avgasporten, går väll 2 vajrar från den om ja int har helt fel som styr den..

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...