Ypvs?????

SmackMan

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2003
Hoj
Yamaha rd lc ypvs -86
Pillade lite med ypvs:en på rd idag. Till min förvåning så när jag kopplar bort batteriet och kör så går den mycket bättre på låga varv och går som vanligt på höga varv.... tänkte att det kunde vart ypvs:en som spökade.. Så efter några provrundor så satte jag tillbaka batteriet och den gick lika illa på låga varv sen innan.. men när jag kollar ypvs:en när motorn är igång så rör den sig inte en millimeter ju!!!! :huvet Ingen som har någon sprängskiss på systsemet eller en verkstadshandbok eller något så man kan kolla upp detta...

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
SmackMan skrev:
Pillade lite med ypvs:en på rd idag. Till min förvåning så när jag kopplar bort batteriet och kör så går den mycket bättre på låga varv och går som vanligt på höga varv.... tänkte att det kunde vart ypvs:en som spökade.. Så efter några provrundor så satte jag tillbaka batteriet och den gick lika illa på låga varv sen innan.. men när jag kollar ypvs:en när motorn är igång så rör den sig inte en millimeter ju!!!! :huvet Ingen som har någon sprängskiss på systsemet eller en verkstadshandbok eller något så man kan kolla upp detta...
Det finns folk som säger att ett gammalt dåligt batteri kan ge störningar på tändningen. Jag har dock själv aldrig upplevt det.

SmackMan

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2003
Hoj
Yamaha rd lc ypvs -86
jag tror inte att det är batteriet.. men jag funderar på om det finns någon motor eller nått som sköter detta system?? kan et vara den som spökar??

RunkiZ

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2004
Hoj
GSXR 1000 k6, RSV Mille, CB750
ypvs

d e väll en "motor" som typ styr avgasporten, går väll 2 vajrar från den om ja int har helt fel som styr den..

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa