ypvs?

Kruse_

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2007
Ort
Trollhättan
Hoj
Dt125 Lc
175cc finns inte att köpa längre till DT/RD 125 Lc inte ny iafall det är om du hittar en begagnad jag ringde och fråga addemoto Autisa som tillverkade den har laggts ner för över 5år sedan så det är om du hittar en begagnad jag har en 175cc fast dock ingen kolv så jag letar efter också!
 

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
finns/fanns en norsk sida som hade big bore kitt till RD och DT crash and burn hätte sidan.. bara att leta.

har dock för mig detta var 170cc och mycket dyrt...
 

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
2874894 aa dem har fast det är till den nyare modellen!
jag då är den andra som jag vet isåfall adde_moto men om dom nu hade slut som det sas på sida 1 så vet jag inte...

men köp effektsystem andra reeds å fögge så kommer den nog går bra..
å allt det kommer ändå bli billigare än ett st bigbore kit..
 

matte_lkpg

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2005
Ort
Linköping
Hoj
Honda CB
Det är kortare slaglängd på motorn utan ypvs än den med, så man får göra en platta och höja cyllen om man ska ha 175cc på en ypvs motor....
Mins inte hur tjock den ska va, många år sen man lekte med DTn!

ps. ypvs kom under -84.
 

Bikemaster

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2009
Ort
Götene
Hoj
Yamha gsxR 1000-03
Yamaha powered valve system.. den ökar accerlation och lite hp genom att reglera avståndet på avgaserna.. denna kan tas bort ta bort vajrarna och ypvs motorn som sitter under tanken...


Mer exakt vad dess uppgift är att rent av öka motståndet på utloppssidan av cilindern på låga varv, enbart för att ge mer vrid på låga varv. När du kommer upp i varv så är ypvs:en helt öppen och har inget med HP att göra.
 

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
Mer exakt vad dess uppgift är att rent av öka motståndet på utloppssidan av cilindern på låga varv, enbart för att ge mer vrid på låga varv. När du kommer upp i varv så är ypvs:en helt öppen och har inget med HP att göra.
Över 2 år gammal tråd.

Google funkar för övrigt hos mig också. :tummenupp
 

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Köping
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Mer exakt vad dess uppgift är att rent av öka motståndet på utloppssidan av cilindern på låga varv, enbart för att ge mer vrid på låga varv. När du kommer upp i varv så är ypvs:en helt öppen och har inget med HP att göra.

Ännu mer exakt är väl att det inte är motstånd utan handlar om avstämning på annat sätt, eller?
 

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
När YPVS:en är stängd (kör i låga varv), täcker den då över övre delen av avgasporten? Om det är så så ändras durationen till det lägre och lägre duration är bättre till lägre varv.
 

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Last edited:
Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457

Aprilia har presenterat nya...

CFMOTO 800MT-X

CFMOTO har presenterat 800M...

Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Top