Yrke och båge?

damv

OjOj va de svängeer
Gick med
5 Oct 2004
Hoj
Yamaha R1 50th
IT-konsult/Kista hoj Yamaha R1
Jag kan förövrigt inte se någon mening med att försöka framställa vissa val av mc
och yrke som mindre värda och att håna arbetslösa går verkligen över gränsen för anständighet.

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Ekonomi, papperskärring.

Ducati 748 -00, Yamaha R1 -03 ... gammalt junk man får dras med :)

zalmondorro

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2010
Hoj
"LIVERPOOL" Honda VFR 800 - 02
Jobbar på OKQ8 Kawasaki ZR7S-03 till SALU HONDA VFR 800 -02 VTEC Import från England klar snart är det tänkt bara besiktningarna kvar

Notch

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr
Gick med
28 Dec 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K3, Suzuki GSX 1100E -81
Jobbar som operatör på Länskommunikationscentralen vid Polisen i Gävleborg och deltidsbrandman på Gästrike räddningstjänst.
Kör en Aprilia RSV Mille -99

Last edited:

Faeldt

We are 138
Gick med
26 Feb 2008
Hoj
Honda CBR1000RR -08 -SÅLD, Husaberg FS 650 -07 -SÅLD, Honda CB250N-81, Yamaha FZR1000-94
Försäkringsrådgivare och kör en Honda CBR1000RR -08.

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Volvo IT - projektledare, kör Triumph Daytona T595 till sommaren, just nu byggs det på en caferacer XJ600, som förhoppningsvis ska vara körbar till sommaren....
Hmmm, håller även på att diskutera ett köp av ett avstannat bobber bygge, så det kan bli mycket roligt att köra i sommar :)

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
OFP-operatör, sysslar med oförstörande provning (ultraljud/induktivprovning) av ånggeneratorrör till kärnkraftverk.
Gick och köpte mig en Superduke -08 i höstas som jag ser fram emot att få ha lite kul med i sommar.

Last edited:

RogerRR

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2008
Hoj
06 Honda Cbr1000rr/ 04 Aprilia rsv 1000r
--> -10: Säljare, SuperMoto/SuperDuke -06 köpt nya
(innan det blandad kompott i varierande priser)

Nu: Student+extrajobb+bra sambo, CBR600RR som blev ganska samma pengar som Dukken såldes för. Allt är betalt så jag köttar på tills jag totalskrotar. Då är det nog slutåkt tills examen är klar.

Sen: Ekonom-protituerad, förhoppningsvis räcker degen till både racehoj och nåt mysbusigt till gatan mellan husköp, kott-produktion och allt annat som ska till när man börjar bli vuxen och tjejen vill utomlands MINST 2 ggr per år.

Jag måste fråga... "Entreprenör", vad är det egentligen att presentera sig som? För mig är det helt förvanskat av alla wannabees som "driver" enskild firma som "eventbolag" och egentligen aldrig haft nån annan kund än att arra syrrans studentfest, och pappa betalade.

Jag vet att ordet har en egentlig betydelse, men tycker ändå att det är helt meningslöst utan kontext.

Förslag: "Jag är entreprenör inom ..... och jobbar mot/för ..... i ort.

Då försöker vi igen, entreprenör i byggbranchen. Varken enskild firma eller något "eventbolag", utan ett vanligt ab. Men enligt mig inget konstigt med att presentera sig som entreprenör när det inte handlar om jobb, för som sagt var så är entreprenör min sysselsättning.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Då försöker vi igen, entreprenör i byggbranchen. Varken enskild firma eller något "eventbolag", utan ett vanligt ab. Men enligt mig inget konstigt med att presentera sig som entreprenör när det inte handlar om jobb, för som sagt var så är entreprenör min sysselsättning.

Fast, nej... Din sysselsättning är att du driver ett byggbolag.

Om du hade startat bolag, skaffat en fungerande kundstock och drivit upp omsättningen till XX och sen sålt bolaget för att göra om med nästa projekt. DÅ hade dín sysselsättning varit = entreprenör.

Missförstå mig rätt, all heder åt egenföretagande. Jag är övertygad om att du är väl värda de kronor du tjänar/kommer tjäna. Men att presentera sig som entrprenör blir bara märkligt (tycker jag). Vad vill du att man ska få för uppfattning om dig med den titeln istället för "driver egen byggfirma"?

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

Om du hade startat bolag, skaffat en fungerande kundstock och drivit upp omsättningen till XX och sen sålt bolaget för att göra om med nästa projekt. DÅ hade dín sysselsättning varit = entreprenör.

Missförstå mig rätt, all heder åt egenföretagande. Jag är övertygad om att du är väl värda de kronor du tjänar/kommer tjäna. Men att presentera sig som entrprenör blir bara märkligt (tycker jag). Vad vill du att man ska få för uppfattning om dig med den titeln istället för "driver egen byggfirma"?

Men jag har ju jobbat med entrepenad = Kört entrepenadmaskiner?

Nu är jag dokusåpastjärna och åker moped.

Gick med
18 Apr 2009
Hoj
Kawasaki zx750r ninja 1989
Driftsäkerhets tekniker på ett foderföretag .... Hojar Aprilia rsv mille 01 . kawasaki kx 250 97 . honda xr 500r 82 ..

RogerRR

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2008
Hoj
06 Honda Cbr1000rr/ 04 Aprilia rsv 1000r

Ja för tillfället driver jag ett byggbolag, som kom till av att jag har sålt bolaget som jag drev tidigare. Så jag ser mig själv som entreprenör. Presenterar mig som det och det känns helt ok. Men nog tjatat om min sysselsättning?

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0