--> -10: Säljare, SuperMoto/SuperDuke -06 köpt nya
(innan det blandad kompott i varierande priser)
Nu: Student+extrajobb+bra sambo, CBR600RR som blev ganska samma pengar som Dukken såldes för. Allt är betalt så jag köttar på tills jag totalskrotar. Då är det nog slutåkt tills examen är klar.
Sen: Ekonom-protituerad, förhoppningsvis räcker degen till både racehoj och nåt mysbusigt till gatan mellan husköp, kott-produktion och allt annat som ska till när man börjar bli vuxen och tjejen vill utomlands MINST 2 ggr per år.
Jag måste fråga... "Entreprenör", vad är det egentligen att presentera sig som? För mig är det helt förvanskat av alla wannabees som "driver" enskild firma som "eventbolag" och egentligen aldrig haft nån annan kund än att arra syrrans studentfest, och pappa betalade.
Jag vet att ordet har en egentlig betydelse, men tycker ändå att det är helt meningslöst utan kontext.
Förslag: "Jag är entreprenör inom ..... och jobbar mot/för ..... i ort.
Då försöker vi igen, entreprenör i byggbranchen. Varken enskild firma eller något "eventbolag", utan ett vanligt ab. Men enligt mig inget konstigt med att presentera sig som entreprenör när det inte handlar om jobb, för som sagt var så är entreprenör min sysselsättning.
Fast, nej... Din sysselsättning är att du driver ett byggbolag.
Om du hade startat bolag, skaffat en fungerande kundstock och drivit upp omsättningen till XX och sen sålt bolaget för att göra om med nästa projekt. DÅ hade dín sysselsättning varit = entreprenör.
Missförstå mig rätt, all heder åt egenföretagande. Jag är övertygad om att du är väl värda de kronor du tjänar/kommer tjäna. Men att presentera sig som entrprenör blir bara märkligt (tycker jag). Vad vill du att man ska få för uppfattning om dig med den titeln istället för "driver egen byggfirma"?
Fast, nej... Din sysselsättning är att du driver ett byggbolag.
Om du hade startat bolag, skaffat en fungerande kundstock och drivit upp omsättningen till XX och sen sålt bolaget för att göra om med nästa projekt. DÅ hade dín sysselsättning varit = entreprenör.
Missförstå mig rätt, all heder åt egenföretagande. Jag är övertygad om att du är väl värda de kronor du tjänar/kommer tjäna. Men att presentera sig som entrprenör blir bara märkligt (tycker jag). Vad vill du att man ska få för uppfattning om dig med den titeln istället för "driver egen byggfirma"?
Antar att du hade inga problem att hitta en bra försäkring för din sporthoj?Försäkringsrådgivare och kör en Honda CBR1000RR -08.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|