Ytterligare en hoj-broder har lämnat oss...

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Otäckt som fan. Det är värt att tänka på, hur bra man än är på att köra så händer sånt här ändå. Tankar går till familj och vänner.

Ha kul och kör med förstånd!!

MC Doktorn

Guest
2 unga personer mister livet , skittrist. En tanke till de anhöriga.

cbrDan

Ny medlem
Gick med
7 May 2005
Hoj
cbr600f -91
nåt som farsgubben predikar i tid och otid är att när man kör hoj så är alla andra i trafiken idioter som kan göra vad som helst, om fler tillämpade det så skulle det nog vara betydligt färre olyckor av den här typen....
så jävla tråkigt att sånt här ska hända :confused:

sandstream

Guest
Alltid lika tragiskt när det händer sånt här :(

Den som ska svänga vänster och därmed byter fil har alltid väjningsplikt mot bakomvarande som kan ha påbörjat en omkörning.
Hjälper ju inte någon i detta fall men jag hoppas bilföraren får klart för sig att det var denne som gjorde fel och inte lägger skulden på mc-föraren.
(Bilföraren mår nog inte så bra...)

Teinvall

Medlem
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Ducati Monster 800Sie
sandstream skrev:

Den som ska svänga vänster och därmed byter fil har alltid väjningsplikt mot bakomvarande som kan ha påbörjat en omkörning.
Hjälper ju inte någon i detta fall men jag hoppas bilföraren får klart för sig att det var denne som gjorde fel och inte lägger skulden på mc-föraren.

Stämmer nästan. Detta gäller enbart på huvudled. På "vanlig väg", inte huvudled då, så är det den omkörande som har vejningsplikt mot bilen, mc, traktorn what ever man kör om.

Som sagt detta räddar inte de två i denna olyckan eller någon annan olycka för den delen men värt att tänka på om samma sak händer då man kör bil o bara får plåtskador

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
sandstream skrev:

De där är fel. Jag var med om en sådan olycka i somras och ärendet va varit runt hos polis och försäkringsbolag i över ett halvår så jag hann snappa upp en del om omkörningslolyckor. Fel tråd att diskutera de i dock.

Tycker synd om dom små barnen... :(

benfre

Avdankada RR-åkare. Kanske ERF nästa år?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CR 250 Tvitakt
Så oerhört tragiskt. Vila i frid.

Kör aldrig om där det finns möjlighet för det passerade fordonet att svänga eller andra fordon att svänga ut! Visst begränsar det omkörningstillfällena men det är värt det.

/Fredrik

Last edited:

sandstream

Guest
HanneZ skrev:
De där är fel. Jag var med om en sådan olycka i somras och ärendet va varit runt hos polis och försäkringsbolag i över ett halvår så jag hann snappa upp en del om omkörningslolyckor. Fel tråd att diskutera de i dock.
:tummenupp

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Mycket tragiskt. Vad som är än mer tragiskt är att det tog 25 minuter innan ambulans anlände till platsen. De båda ambulanserna som fanns tillgängliga var på andra uppdrag. Läste detta i lokaltidningen.

Föraren omkom omedelbart medan passageraren avled i ambulansen.

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
mkt tråkigt, därför jag aldrig skjutsar.

alingsås.. ush då kanske jag åkt med han nångång juh, va det en SH medlem?

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Vila i frid!
En tanke till alla anhöriga och naturligtvis till deras barn!
Jag är glad att jag inte har några barn såna här gånger, bara en underbar sambo. Jag hoppas jag tar det lugnare den dagen man blir farsa...

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Stackars barn blir av med mamman när domär små. Tycker det är hög tid att dom bara mala tvreklamer där dom visar en otäck vänstersvängsolycka där både mcföraren och bilisten dör, det skulle få folk att tänka till lite innan som svänger och nog även en del hojåkare att vara beredda på att bilar inte blinkar? Är det vägverket som håller i sånnan frågor?

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Hightuned skrev:
Stackars barn blir av med mamman när domär små. Tycker det är hög tid att dom bara mala tvreklamer där dom visar en otäck vänstersvängsolycka där både mcföraren och bilisten dör, det skulle få folk att tänka till lite innan som svänger och nog även en del hojåkare att vara beredda på att bilar inte blinkar? Är det vägverket som håller i sånnan frågor?

Ingen dum idé alls! Frågan är väl om dom har nått intresse? Eller om dom får, det blev ju ett jävla liv om den där rattfyllereklamen dom hade för nått år sen, anhöriga tog för illa vid sig!
Men visst vore det bra att uppmärksamma alla på farorna, vi är inte odödliga, och dom som sitter i plåtlådor och anser sig vara det borde förstå att vilken mc som helst klyver en bil i motorvägsfart!
Ett :tummenupp till alla mc-åkare som åker i gul reflexväst, det är inte snyggt, men rackarns så bra det syns! Själv är man ju helsvart... :näsblod

relentless

Medlem
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
R6RR 2008
usch....har själv barn och precis köpt en gixxer 1000....
fan man mår riktigt dåligt när man läser sånt här... stackars barn...
förlorar sin mamma...fy fan va tragiskt.. jag lider med familjerna..

SE FAN TILL Å KÖR FÖRSIKTIGT!!!!!!!!!!!! ..orkar inte läsa mer om sånt här på SH..

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...