Ytterligare en ny BMW

Sniper

Guest
165 tusen ! vad är det som kostar på den? Har svårt o se varför den ska
kosta så mycket :confused:
Efter 1års användande har jag svårt att tro att man skulle få mer än
65 tusen för den. en leksak för rika gubbar som gillar BMW.
Men det e kanske jag som e ute o cyklar :va
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Sniper skrev:
Men det e kanske jag som e ute o cyklar :va
Ja. Vad kostar en racefärdig Paris-Dakar-hoj tror du? En sån får du inte för under halvmiljonen. I jämförelse är HP2:an ett kap.
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Hp2'an är grymt billig om man vet vad hojarna som gick i Paris Dakar med ungeför samma uppgifter kostade (hp1 tillexempel).

Sen att Xr600 är typ 100k billigare hör inte hit, det de har gemensamt är typen av däck. En annan typ av hoj till andra typer av människor.
 
Last edited:

bsajanne

Först in i kurvan väljer spår!
Gick med
29 Jul 2003
Ort
Märsta
Hoj
Multistrada 1100 -08
Nä, BMW'n är för tung och för dyr.
Ska det vara mycket effekt och feta ställ i hög fart så skulle jag föredra en svensk http://www.highland.se/ :tummenupp
Den är hysteriskt rolig att köra!
Enligt en test för ett par år sen i mc-tidning så toppar den en bit över 200 blås och går lätt upp på bakhjulet på 4 växlar av 6 möjliga.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
bsajanne skrev:
Nä, BMW'n är för tung och för dyr.
Ska det vara mycket effekt och feta ställ i hög fart så skulle jag föredra en svensk http://www.highland.se/ :tummenupp
Den är hysteriskt rolig att köra!
Enligt en test för ett par år sen i mc-tidning så toppar den en bit över 200 blås och går lätt upp på bakhjulet på 4 växlar av 6 möjliga.
Haha, en HP2 köper man ju säkert för att lägga ställ och wheeliesar framför korvmojen. :rofl
 
Last edited:

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
sgtpepper i gasen. :tummenupp

Sälj nu trajjan och din grussprätt och köp en BMW. Jag kommer stå med flaggorochballonger och heja på dig i grusdammet.

[edit] ..och ja, den ÄR fet. Ful och fet. Precis som en östtysk kulstöterska. Dom var inte snygga nånstans men sören vad dom kastade järnkloten.
 

mp_87

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
KTM 640 sm
Ruskigt ful..

Men det kanske inte går att göra en dakar-hoj snygg , men som tur är så finns det nog inte så många snygga flickor i sahara ;P
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Plåtniklas skrev:
sgtpepper i gasen. :tummenupp

Sälj nu trajjan och din grussprätt och köp en BMW. Jag kommer stå med flaggorochballonger och heja på dig i grusdammet.

[edit] ..och ja, den ÄR fet. Ful och fet. Precis som en östtysk kulstöterska. Dom var inte snygga nånstans men sören vad dom kastade järnkloten.
Jag är sugen ska du veta, HP2:an är det ballaste som kommit från Tyskland sen... hmmm... nej, HP2:an är nog det ballaste som någonsin kommit från Tyskland. :yoparty

Ganska dyr och opraktisk hoj dock om man inte ska köra något stort ökenrace, känns lite overkill för jobbpendling :). Iofs skulle den funka perfekt ute på grusvägarna runt om i Sörmland.
 

NOspeedlimit

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2005
Ort
Nora
Hoj
dt125 r + fiddy= sant
Joeni skrev:
hmmm.. Det ser ju ut som dom tryckt in en pc mellan cylindrarna. :)

men lite tuff är den allt.

duktigt ful skulle jag vilja säga! tycker själv att bmw kan hålla sig till bilarna istället! :pannkyss
 

knas81

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2005
Ort
Lidingö
Hoj
CBR 1000 RR -04
Tror designchefen behöver köpa sig några kraftiga mediciner.. Ser ju ut som en DT-50 på steroider :confused:
 

TbA

Sandman coming...
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Falun
Hoj
Vägkungen
Riktigt manlig hoj.

Märker att åsikterna om hojen följer tyckarnas ålder.

...men som någon skrev tidigare, det är inte moppefuckon som är kundkretsen.
 

Erol

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2003
Ort
Västerås
Hoj
Såld
Jag tror man måste ha en djupare insikt om teknik och funktion för att inse det vackra i sådana här hojar.

Man kan se den från två synvinklar:

1. Design - ful

2. Tekniska lösningar, kvalitet och funktionalitet - vacker

Att se saker från synvinkel 2 kräver en viss teknisk mognad och tekniskt intresse helt enkelt!
 

Robfahl

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Down Under
Hoj
-05 Husa FS650s -93 Kawasaki KLX650 motarded (sold)
Skulle nog kunna bli en forbannat grym motard...



R1200GS_HP2a.jpg



R1200GS_HP2b.jpg
[/QUOTE]
 

Drifter

Kungen av bilköer
Gick med
6 Apr 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Yamaha XSR900 & Suzuki Burgman 400
Erol skrev:
Jag tror man måste ha en djupare insikt om teknik och funktion för att inse det vackra i sådana här hojar.

Man kan se den från två synvinklar:

1. Design - ful

2. Tekniska lösningar, kvalitet och funktionalitet - vacker

Att se saker från synvinkel 2 kräver en viss teknisk mognad och tekniskt intresse helt enkelt!

Då kanske du som är så mogen kunna berätta om de nya tekniska lösningar som denna cykel tillför marknaden. Du kanske till och med känner till varför BMW har monterat en spårvagnslykta på sin ökenracer :hihi
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Drifter skrev:
Då kanske du som är så mogen kunna berätta om de nya tekniska lösningar som denna cykel tillför marknaden.
För att nämna några saker så är ju t.ex luftdämparen mycket intressant, direkt från ökerracingen - justerbar med vanlig pump. Finns mig veterligen inte på någon annan produktionshoj och den justerbara bromspedalen. Oerhört smidigt på en hoj där man ofta står upp.

Läs mer här om du verkligen är intresserad (vilket jag antar att du inte är): http://www.off-road.com/dirtbike/machines/2005/bmw/

Antagligen gråter BMWs ingenjörer blod över att ett gäng finniga 125-ägare i Sverige tycker att HP2:an är citat "ful" :). Det är ju dels deras främsta målgrupp och dels det viktigaste på hojen, utseendet. Vilken katastrof!
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
sgtpepper skrev:
Antagligen gråter BMWs ingenjörer blod över att ett gäng finniga 125-ägare i Sverige tycker att HP2:an är citat "ful" :). Det är ju dels deras främsta målgrupp och dels det viktigaste på hojen, utseendet. Vilken katastrof!
Ryktet om ironins död är kraftigt överdriven. :rofl
 

Drifter

Kungen av bilköer
Gick med
6 Apr 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Yamaha XSR900 & Suzuki Burgman 400
sgtpepper skrev:
För att nämna några saker så är ju t.ex luftdämparen mycket intressant, direkt från ökerracingen - justerbar med vanlig pump. Finns mig veterligen inte på någon annan produktionshoj och den justerbara bromspedalen. Oerhört smidigt på en hoj där man ofta står upp.

Läs mer här om du verkligen är intresserad (vilket jag antar att du inte är): http://www.off-road.com/dirtbike/machines/2005/bmw/

Antagligen gråter BMWs ingenjörer blod över att ett gäng finniga 125-ägare i Sverige tycker att HP2:an är citat "ful" :). Det är ju dels deras främsta målgrupp och dels det viktigaste på hojen, utseendet. Vilken katastrof!

Nu har jag läst (skummat) igenom sidan du länkade till och visst, det verkar ju vara en kompetent ökenracer även om jag inte hittade så väldigt många nymodigheter.

Men jag tycker fortfarande att min DT125:a är snyggare :banana :hihi
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top