Ytterligare en samling går "hädan"

tomsta

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jul 2007
Hoj
Honda CBF600 -04
Ett fordon som kittlar fantasin lite finns i den där samlingen.
2-växlar, lite drygt 650cc, kardan...en riktig långfärdsmaskin från den tid då motorcyklar inte riktigt visste vad dom var...annat än just motoriserade cyklar...
När jag vinner stort på Eurojackpot i kväll, då slår jag till på den där... ;-)

View attachment 489552
Du behöver en rejäl högvinst:

1694618881096.png

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Möjligen skulle pengarna vara lockelsen :giggle:
Är ju själv uppvuxen i en Volvo Amazon, den som bidrog till utrotningen av galondjuret.
En varm sommardag, när solen hade legat på i några timmar - och att då få inträda i baksätet på en Amazon....det minns man :zpy
Och åka hem från skidträningen i den eviga permafrosten i samma baksäte, som nu var som att sitta på en frusen limpa, och farsan hade fullt upp med att hålla ett titthål öppet för ha lite ledsyn.
Men vi har alla olika upplevelser, och nostalgiska känslor kring gamla fordon, och det är väl tjusningen med det hela.
Jag hade en Amazon från -66, värmen i den var outstanding mot senare bilar. Motorn var bara halvvarm som kom full värme, och inte hade jag (vad jag kommer ihåg) några problem med snö/frost på framruta.
Din beskrivning stämmer dock på pricken på den bubbla flickvännen (numera fru) hade när vi träffades. Dessutom hjälpte det inte att hennes farsa fixat till den och i princip svetsat ihop kanalerna som skulle leda värme från motorn till rutan. Värmen vid fötterna på baksätena var det inget fel på, ett par skor som låg på golvet smälte sulan på.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag hade en Amazon från -66, värmen i den var outstanding mot senare bilar. Motorn var bara halvvarm som kom full värme, och inte hade jag (vad jag kommer ihåg) några problem med snö/frost på framruta.
Din beskrivning stämmer dock på pricken på den bubbla flickvännen (numera fru) hade när vi träffades. Dessutom hjälpte det inte att hennes farsa fixat till den och i princip svetsat ihop kanalerna som skulle leda värme från motorn till rutan. Värmen vid fötterna på baksätena var det inget fel på, ett par skor som låg på golvet smälte sulan på.

Fun fact: Det är olagligt att ha husdjur i en gammal bubbla/folkabuss!

(man får inte skjutsa djur i utrymmen som värms av fordonets avgassystem)

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Bevisa det då... ?
Ser fram emot en 2 min lång flygning genom en liknande lokal från dig?

Har drönare själv och det var ju inte en jätteavancerad flygning, men ändock en bra och ett smart sätt att visa upp kollektionen.

Körde en snabbis på lunchen, hade inte tid att finflyga, men med tanke på det är det ännu mera imponerande (vad DJI har åstadkommit med Avata, inte min sopiga flygning):

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Körde en snabbis på lunchen, hade inte tid att finflyga, men med tanke på det är det ännu mera imponerande (vad DJI har åstadkommit med Avata, inte min sopiga flygning):

Nice (y)
Lite mjukare inställningar på pitch, roll och yaw för den där cinematiska känslan ?

Skönt även att slippa Lantmäteriets "snabba" hantering av inspelningen också när det är inomhus.
Fick nej på några av mina episka semesterfilmer pga. någon dj*la kraftverksdamm långt bort i bakgrunden i veckan :cautious:

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år