Ytterligare en "tänk före" film

Argyle

ingen
Gick med
18 Nov 2005
Hoj
ingen, helt jävla värdelöst
haha, kattungar och tussilagos över hela kroppen!!

nåt pajaseri om vem som sett/varit med i värsta olyckan eller förlorat flest anhöriga tänker jag inte blanda mig i, men ni som skryter om det varför kör ni sporthoj (aka "dödsmaskin") överhuvudtaget för?

Många kör MOTORCYKEL (Sporthoj, Glidare, you name it) för det är gött, inte för att det ska gå fort som fan eller att man ska kunna köra längst på bakhjulet..

drm4rtin

med lem
Gick med
9 Mar 2010
Hoj
2007, Suzuki DL1000, 2002, Yamaha FZS600.
Ingen och inte inget Swedie.
AHHH OT!!!

1. Den kommentaren hade nog passat bättre med ett PM till Swedie (precis som den här kommentaren...):D Men jag tänkte fortsätta tråden med det den faktiskt handlar om.

Att vissa forumdeltagare uppvisar en hård och kallhamrad yta när man ser filmerna visar även det på en medvetenhet om riskerna, värre är nog dom som blundar för det och tänker "det händer inte mig...".

Det kan t.o.m. vara en taktisk fullträff med den attityden för då aktualiserar man ämnet och folk blir delaktiga och börjar bry sig.

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Hörde nånstans att bussar ska helst inte släppa fram folk på tvåfiliga vägar men hittar ingen källa på det :va

Hur menar du, att de ska ställa sig på tvären över båda filerna (det är ju ett direkt lagbrott att inte släppa fram på ett övergångsställe)? (Seriöst, jag förstår inte)

Stuntman

Stunt Edition
Gick med
25 Nov 2006
Hoj
SECRET STUNT EDITION(S)
Hur menar du, att de ska ställa sig på tvären över båda filerna (det är ju ett direkt lagbrott att inte släppa fram på ett övergångsställe)? (Seriöst, jag förstår inte)

Haha nej. Hörde att de bör försöka undvika att släppa fram folk på tvåfiliga vägar, då folk tror att bussen har stannat för att folk ska kliva på/av. Och då kör man förbi bussen som har stannat vid övergångsstället och kör på gångtrafikanterna som har passerat bussen... Det är så MÅNGA har blivit påkörda.

Om en buss hade stannat på en tvåfilig väg, hade du inte kört förbi den?

Edit: Tror att det är en oskriven regel, och detta gäller ej "vanliga" vägar bara tvåfiliga vägar.

Förstår du eller vill du ha en bättre förklaring med bild? :)

Last edited:

WippaN^

Rossi, here I come!
Gick med
28 Jul 2007
Hoj
CBR650R -21
Jag klarade inte av att kolla efter 3 min....får äckliga känslor i hela kroppen. Brukar inte vara känslig men fyfan...

Isak

Åk ni i förväg så väntar jag där framme
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
Ktm 625,er6-n
Jag hade svårt att se klart filmen utan att få en tår i ögat....fast jag är tatuerad.

Almqvist

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
blev också berörd.. Men kanske mest för alla dom oskyldiga som faktiskt blir skadade/dödade av någons dåraktiga beteende.

BoBGunnar

Turn and burn
Gick med
18 Sep 2008
Hoj
Just nu:Gixxer 1000 k7
Fy fan...vidriga scener dom visar men nog så nyttigt att se om man nu kan säga så.

Goranforit

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2010
Hoj
Äntligen "ny" Hoj GSX1000R
Förstår

Jag förstår poängen. Så sant,Så sant, tänk före,
Jag stoppa, kunde inte se klart, det säger allt. Tror inte man behöver plåga sig igenom filmen för att förstå.
Men, den med 'kolla in bruden' va i en milli sekund rolig, men men tårna kom sen.

Carnavalito

Ny medlem
Gick med
1 May 2004
Hoj
XJR1300
Hmm vissa tycker si och andra så... Sprang på en video på youtuben som fick mig att stanna upp och läppja på mitt kaffe,, tror tom hardcore bikers kan få någe utbyte av denna. Inte tjusigt klippt och ingen smörig musik, men som sagt endast för tuffingar utan hjärta. Sök på biker rider in Panvel

AsuddenBurstOf

Icke Medlem
Gick med
4 Oct 2007
Hoj
1989
Varför

Var säger jag att jag inte bryr mig? Propaganda in my ass säger jag! Reklamsnuttar funkar i soffan, men tar man dom med ut på hojen? Gör du?
Varför läser du här då i denna tråd:va Jag läster för att jag vill bli påmind om att det händer... men kör på så klart ändå. OCH detta är inte heller propaganda heller, som för att sluta röka som nån skrev!
Bara en "tänk före" film.

Edit: Sen filmerna med bil (+1 ton metall) som kör ihjäl nån, hör inte hemma här. Du ska ha en otrolig tur (eh otur) om du kör ihjäl nån gående (barn) med hoj.

Last edited:

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Såna här filmer visades det på Risk 1:an. Men de var betydligt värre. Och det var mest Motorcyklister och bilar. Fy fan vad man blir rörd. Jag kan ju säga att Risk utbildningarna är värda idag. Man börjar tänka efter!

Australien hade sådana här filmer som TV reklam!! Kanske nått att tänka på istället för skit reklamen som går idag ?:va

Last edited:

Thriss

DiREckt!!1!1
Gick med
16 Mar 2010
Hoj
Kawasaki Er-6n 2009; KTM 400EXC-R 2011
Varför läser du här då i denna tråd:va Jag läster för att jag vill bli påmind om att det händer... men kör på så klart ändå. OCH detta är inte heller propaganda heller, som för att sluta röka som nån skrev!
Bara en "tänk före" film.

Edit: Sen filmerna med bil (+1 ton metall) som kör ihjäl nån, hör inte hemma här. Du ska ha en otrolig tur (eh otur) om du kör ihjäl nån gående (barn) med hoj.

Det handlar inte alltid om att torpeda ngn med motorcykeln. Kan vara så enkelt som att en bil ser dig och tycker du kör långsamt och tror dom hinner ut, sedan drar du i hantaget med en effekt 0-100 på 3 sekunder, och sen kommer du betydligt fortare, de tvärnitar/väjer tappar kontrollen och mosar en barnvagn.

Flera av olyckorna i filmen handlade om att någon kom fort eller ovantat så att ngn annan fick tvärnita/väja och tappade kontrollen över bilen så att en tredje stackare fick betala för det.

Denna filmen skakade själen på mig iallafall.

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Hoj
Bmw 850 adv
haha, kattungar och tussilagos över hela kroppen!!

nåt pajaseri om vem som sett/varit med i värsta olyckan eller förlorat flest anhöriga tänker jag inte blanda mig i, men ni som skryter om det varför kör ni sporthoj (aka "dödsmaskin") överhuvudtaget för?

Du min vän, vinner priset.

Uttis

Hellre än bra.
Gick med
9 Sep 2008
Hoj
Street Triple R, -12
Vidriga klipp, både de fejkade och de autentiska. Jag har ett problem med filmen bara, och det är att det (såvitt jag kunde se) bara var män bakom ratten. Det kan ju omöjligt vara så att män ligger bakom 100% av alla trafikolyckor.

Trubbis

En Lyttbacka
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Honda XR630
Haha nej. Hörde att de bör försöka undvika att släppa fram folk på tvåfiliga vägar, då folk tror att bussen har stannat för att folk ska kliva på/av. Och då kör man förbi bussen som har stannat vid övergångsstället och kör på gångtrafikanterna som har passerat bussen... Det är så MÅNGA har blivit påkörda.

Om en buss hade stannat på en tvåfilig väg, hade du inte kört förbi den?

Edit: Tror att det är en oskriven regel, och detta gäller ej "vanliga" vägar bara tvåfiliga vägar.

Förstår du eller vill du ha en bättre förklaring med bild? :)

Vad jag vet så är det förbjudet att köra om stillastående bussar?

Om inte så är det väl bra att undvika, då det lika gärna kan komma nån ouppmärksam mupp med musik i öronen och gå framför bussen över vägen

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Man brukar t om kunna se på frisyren vad de har för inställning och hur de kör.. :tummenupp

Jag har svart hår på huvet o keps i cutsen. Är jag dum i huvet och borde inte få köra hoj längre?

Filmen är genial, om man nu ska använda det uttrycket vid ett sånt här sammanhang.

Man får en liten obehaglig klump i halsen.

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...