Ja motorn passar rakt i 750,n o 750,ns 6 växlade låda går utmärkt att stoppa i 1000cc motorn.
1000 cc motorn har större borr lättare vev o som sagt 5 växlar.
750 toppen är annorlunda o även dess vassare kamaxlar är annorlunda o passar ej i 1000 cc toppen. Tyvärr.
1000 cc finns även med insprutning i Yamaha gts1000 omega ramen
600 motorn är en egen historia.
Ursäkta om jag hakar upp mig på detta. Kanske är en fråga som borde ställas till "Haynes" men jag tycker fortfarande det är lite märkligt att inte FZR 1000 inkluderas i deras verkstadshandbok för YZF 750 och Thunderace. Vad är det som skiljer? Snart beställer jag böckerna fast jag inte ens har hojarna : )
Är det bara något sätt att tjäna pengar, eller vill de inte ha för många modeller i samma bok? 600 är ju en egen historia som nämndes och av egen vetskap hade väl den stålram osv. (De tidiga modellerna, dock utseende som en aluram)
Tycker detta är mysko om man alltså ändå bara kan ta en FZR 1000 motor och slänga in den rakt av i en YZF 750. Och om dessutom FZR 1000 klarar banåka bättre än en Thunderace så borde verkligen den inkluderas med YZF 750......
Har extra passion för 89/90 FZR 1000. Någon här som spelade Road Rash på 90-talet? (Gullackad FZR 1000 i klippet)