YZF-R1 år 2010 (går på luft)

Fetvadd

Wannabe DTM
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
ingen förtillfället
Mr Helmut skrev:
2212733 jaså :rolleyes:

Fatta att alla oljebolag kommer vilja döda killen.

De kommer köpa upp hans ideer och slänga dem i papperskorgen :3freak

EDIT(ot): hur många pållar fick på slangen när du bänkade hojen?
 
Last edited:

sevehem

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2006
Ort
Falun/Varberg
Hoj
såld, siktar på 900 ccm eller mer
några studenter på chalmers har gjort en variant de oxå,.. cool idé och fantastiskt att den går tio mil! otroligt!
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Fetvadd skrev:
2212738 De kommer köpa upp hans ideer och slänga dem i papperskorgen :3freak

EDIT(ot): hur många pållar fick på slangen när du bänkade hojen?

Jo det är väll därför det är dåligt med nya drift metoder.
---------------------------------------------------------
Fick 97 hästar på bakhjulet
Ska in på onsdag med kn-filter, dynojetkit och justering:)
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=121890
 

Ymmot

Gårdsherre
Gick med
10 Feb 2005
Ort
Fjället
Hoj
ban-ninja, jordsprättare å farsans RD350
Diggar nog Puch Knarkåticka-sadel mest av allt, hur ball som helst :hihi
 

TooL

Nu med RR-Licens :D
Gick med
10 Mar 2003
Ort
I Skogen :D
Hoj
Aprilia Tuono 1000R, WR 450F
hmm skulle de där säljas här i gamla svedala skulle
Guran Persson börja beskatta den mängd luft vi använder. :D
 

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Ort
Bromma
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
Häftigt men också tråkigt... Låter ju inget. Får väl börja sätta papperslappar i hjulen då ;)


Undrar verkligen om patenten kommer bli uppköpta av bil eller oljebolag. Verkar ju som att killen är lite anti mot dessa bolags tankesätt.
 

pirkka

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2006
Ort
Sundsvall
Hoj
Suzuki GSXR 600 (-01)
Skulle dom få den att låta som en vanlig hoj är det nog ingen dum idè.
 

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Ort
vimmerby
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Undra varför inte Usa ville förhandla med honom :S De har säkert redan ngt på g, men fatta hur mkt dom skulle förlora på det. Oljan osv. Inga skatter för bensin, ajaj.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Two stroke man skrev:
2213850 :tomten JA! Och komprimerad luft växer ju på små buskar i skogen! :huvet

Det märks att du inte är speciellt påläst på ämnet, så här fungerar det:

På alla bensinstationer kommer man att kunna tanka komprimerad luft från stora tankar med komprimerad luft.

Pessimisterna tänker nu genast att luften måste ju komprimeras av gigantiska kompressorer likt Atlas Kopkos dieselkompressorer, eller av gigantiska elektriska kompressorer som drivs av el från gamla öst-tyska koleldade kraftverk (eftersom vi i all vishet har förbjudit utvecklandet av kärnkraft i det här landet så har vi ju bara gamla omoderna och oeffektiva reaktorer som börjar närma sig slutet på drifttidscykeln, sen återstår bara öststats el)
Men frukta inte, jag har lösningen även på det problemet :yoparty

På varje tank för tryckluft sätter man en ventil rakt ut i luften, personalen på macken får springa ut och öppna kranen när det är högt lufttryck, så att luft rusar in i tanken, sen stänger man ventilen och väntar på att lufttrycket utanför ska sjunka, då har ju luften inne i tanken högre tryck än luften utanför och är således komprimerad.

Sen kan man ju ha olika tankar som fylls på vid olika yttre lufftryck, den som fylls på vid högre lufftryck blir givetvis dyrast, och så kan staten ta ut skatt baserat på hur många hektopscal luften håller, så att det blir dyrare att köra på högtrycksluft...


Fan, jag borde ju bli forskare/nationalekonom....
Någon som har en tjänst ledig för en visionär?
 

BlueBull

Guest
GuW skrev:
2285290 Det märks att du inte är speciellt påläst på ämnet, så här fungerar det:

På alla bensinstationer kommer man att kunna tanka komprimerad luft från stora tankar med komprimerad luft.

Pessimisterna tänker nu genast att luften måste ju komprimeras av gigantiska kompressorer likt Atlas Kopkos dieselkompressorer, eller av gigantiska elektriska kompressorer som drivs av el från gamla öst-tyska koleldade kraftverk (eftersom vi i all vishet har förbjudit utvecklandet av kärnkraft i det här landet så har vi ju bara gamla omoderna och oeffektiva reaktorer som börjar närma sig slutet på drifttidscykeln, sen återstår bara öststats el)
Men frukta inte, jag har lösningen även på det problemet :yoparty

På varje tank för tryckluft sätter man en ventil rakt ut i luften, personalen på macken får springa ut och öppna kranen när det är högt lufttryck, så att luft rusar in i tanken, sen stänger man ventilen och väntar på att lufttrycket utanför ska sjunka, då har ju luften inne i tanken högre tryck än luften utanför och är således komprimerad.

Sen kan man ju ha olika tankar som fylls på vid olika yttre lufftryck, den som fylls på vid högre lufftryck blir givetvis dyrast, och så kan staten ta ut skatt baserat på hur många hektopscal luften håller, så att det blir dyrare att köra på högtrycksluft...


Fan, jag borde ju bli forskare/nationalekonom....
Någon som har en tjänst ledig för en visionär?
Japp! Å det e ju som roligast att köra vid lågtryck... :rolleyes: Det är ju enda gången tanken e full..
 
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Top