YZF-R125 eller WR125X vad ska jag välja ??

vad ska jag välja ??

• Antal röstningar
    0

pyromanzz

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2009
Hoj
har ingen
hej

det är så att jag har bestämt mig att köpa en motorcykel med mina bilpengar som jag skulle köpa en bil när jag blev 18. men med all trafik och bensinkostnaderna så väljer jag att köpa en mc

och mitt val blev mellan YZF-R125 eller WR125x från yamaha
en jämförelse visar att det är nästan inget som skiljer de åt.
http://www.yamaha-motor.se/produkte...s.jsp?model=tcm:36-254694&model=tcm:36-266270

så vad tycker ni att jag ska välja ??
kom gärna med egna förslag, jag letar efter en framför allt en pålitlig mc som jag inte behöver meka så mycket med :fyllisar
på en budget på 50k

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Hoj
Röd
Tips: kolla i 125-forumet så hittar du infon om bägge hojarna. :tummenupp

Just de, 2-takt ska de vara :mattias :7peta

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Hur länge kommer du ha 125:an? i och med att det oftast är en tillfällig hoj tycker jag att det är bättre att köpa en billigare begagnad hoj för att sedan lägga pengarna på en schysstare större hoj när du tar begränsat/obegränsat A-kort.

Finns en uppsjö av billiga och bra sportiga eller offroadaktiga 125:eek:r. Dock får du vara beredd på att dom är 2-takt ;)

utter92

People of Japan, you must now be brave
Gick med
24 May 2008
Hoj
FZR 600 Tidigare: Mito, XT125R
köp en xt, föregångaren till wr. Riktigt bra grejer som håller för vilken misshandel som helst sen är det ju inte helt fel att du får råd med utbildning, uppkörning/teori + skyddskläder med din budget :tummenupp

drar vilken moppe som helst när du byter rör och kamaxel, gasres på alla växlar :yoparty

pyromanzz

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2009
Hoj
har ingen
nee det är svårt att välja för att YZF ser mer "vuxen" ut:tungan för jag tänkte att ha den i 3-4 år och sen skaffa obegränsat körkort och köpa nåt monster =P
vet någon kanske hur mycket båda drar ?? (allså liter/mil)

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Hoj
Röd
köp en xt, föregångaren till wr. Riktigt bra grejer som håller för vilken misshandel som helst sen är det ju inte helt fel att du får råd med utbildning, uppkörning/teori + skyddskläder med din budget :tummenupp

drar vilken moppe som helst när du byter rör och kamaxel, gasres på alla växlar :yoparty

Om man pratar om att dra moppar är man själv ett moppefucko och gasres på alla växlar på en xt så lever du i ett fantasi-land?!:fyllisar

Aspling lyckades rasa en xt så all misshandel tål den inte!:tummenupp

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
-
nee det är svårt att välja för att YZF ser mer "vuxen" ut:tungan för jag tänkte att ha den i 3-4 år och sen skaffa obegränsat körkort och köpa nåt monster =P
vet någon kanske hur mycket båda drar ?? (allså liter/mil)

Det är bättre att ta begränsat körkort direkt när du fyller 18. Detta övergår automatiskt till obegränsat efter två år. Det blir bara jobbigare 2013 med nya körkortsregler.

utter92

People of Japan, you must now be brave
Gick med
24 May 2008
Hoj
FZR 600 Tidigare: Mito, XT125R
Om man pratar om att dra moppar är man själv ett moppefucko och gasres på alla växlar på en xt så lever du i ett fantasi-land?!:fyllisar

Aspling lyckades rasa en xt så all misshandel tål den inte!:tummenupp

har du något tips på hur man rasar en xt? för jag har inte lyckats hitintills...

xt har ju även 1 cm bredare bakdäck än nya wr125 som har samma standard som mopeder :)

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Jag röstar för en 2 takt. Typ aprilia rs125.

Men om man ska välja mellan dom 2 du har där uppe i pollen så hade jag valt sporthojen :tummenupp

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka