Larry_B
Ny medlem
- Gick med
- 18 Feb 2022
- Hoj
- Hayabusa
Hej i höstas så köpte jag mig en Yzf750r som inte hade varit besiktad på jätte många år och förmodligen ett par ägare före mig som har provat att få denna hoj att gå bra men inte lyckats .
Jag tycks ha prövat allt nu men börjar få slut på idéer om vad jag ska prova som nästa steg .
Skulle vara skoj att testa några andra förgasare för att se om det blir någon skillnad .
Men nu till problemet motorn startar och går fint på hög tomgång varvar snyggt genom hela registret men när man vill ställa tomgången på typ 1000-1300 varv så börjar den missa och gå dåligt har man tomgången på 2000v/min så när man har varvat upp motor och släpper av gasen så fastnar varvtalet på typ 3000v/min.
-synkade förgasare
-ventilerna inom spec
-Tank och filter rengjort
-Förgasarna rengjorda med nya nålventiler oringar luft skruvar.
Någon som har nån idé eller har förgasare man kan låna/köpa ?
mvh Larry
Jag tycks ha prövat allt nu men börjar få slut på idéer om vad jag ska prova som nästa steg .
Skulle vara skoj att testa några andra förgasare för att se om det blir någon skillnad .
Men nu till problemet motorn startar och går fint på hög tomgång varvar snyggt genom hela registret men när man vill ställa tomgången på typ 1000-1300 varv så börjar den missa och gå dåligt har man tomgången på 2000v/min så när man har varvat upp motor och släpper av gasen så fastnar varvtalet på typ 3000v/min.
-synkade förgasare
-ventilerna inom spec
-Tank och filter rengjort
-Förgasarna rengjorda med nya nålventiler oringar luft skruvar.
Någon som har nån idé eller har förgasare man kan låna/köpa ?
mvh Larry