Bildtext...
Porr
Bildtext...
Fel på hojen??? En bra hoj ryker mycket Har precis slagit av choken och doften av Castrol power1 är påtagligÄr det nått fel på hojen?? Den verkar ryka mycket!!..ler
Hur är den på bana? Jämfört med din förra RS 250??
En Aprilia med 80 hästar, då får du trimma duktigt, de hade original ca 55 hk på bakhjulet. Min 500 hade 99 hästar på bakhjulet. Original hade RD500an 88 hk i motorn.Jag har följt bygget, mkt fint! Saknar 2-taktsdoften!
En Aprilia RS 250 kan väl ligga på runt 80 hk efter lite trimmande (72 org).
Vad hade du för effekt när du bänkade? Vad jag är nyfiken på är vad som är brukligt och rimligt att få ur din 500:a?
En Aprilia med 80 hästar, då får du trimma duktigt, de hade original ca 55 hk på bakhjulet. Min 500 hade 99 hästar på bakhjulet. Original hade RD500an 88 hk i motorn.
//Tommy
En Aprilia med 80 hästar, då får du trimma duktigt, de hade original ca 55 hk på bakhjulet. Min 500 hade 99 hästar på bakhjulet. Original hade RD500an 88 hk i motorn.
//Tommy
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/aprilia/aprilia_rs250 00.htm
"Max Power 72.5 hp / 52.9 kW @ 11900 rpm"
Precis!!!Det där är önskesiffror ! det var väll bara suzukis 70graders twin som kom upp i 70 häst..
i mina papper står det 46kw (62 hk) men överallt man kollar så står det 55 PS
Hejsan Tommy,
Måste fråga om dina övre ljud dämpare. Undrar om det är samma JL dämpare som jag håller på att montera? Mina är 19 cm långa mätt på dämpar kroppen.Dina ser kortare ut på bild.
Nästa fråga gäller din motor. Blästrade du den eller är den målad? Funderar på att att ha min i alu/silver färg till nästa år.
Jag var och bromsade min hoj hos Turbo Andersson här Sthlm. Fick ut 109,8 på slangen. Men ingen i Sthlm vill mäta A/f värdet på tvåtaktare..... Dom är rädda att oljan pajar deras lamda mätare. Kör ni med något speciellt för att få fram A/F värdet på snöskotrar och två taktare i Norrland?
//Uffe
Det går rykten om en röd/vit 500a blårykare i Bike nr 2, 2015.
Håll ut!!
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |