Zündapp på G?

Anca

Sporthojsnörd
Gick med
26 May 2013
Ort
Nacka
Hoj
Kawasaki Z1000SX -2019
Tydligen finns det lite liv i det gamla anrika märket. Vill minnas att det såldes till Kina när tillverkningen lades ner i Tyskland och då försvann det helt från våra horisonter.

Kanske kan de komma igång med lite fler modeller och storlekar, det skulle vara skoj.

https://www.zuendapp.com/#scrambler
ZXS-125-SCRAMBLER-1.jpg
 

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
Påminner lite om CF Moto NK650.. cfmoto650nk_5.jpg
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Synd bara att de ser inte så vackra ut då.. Är nog så att man är insnöad på de som fanns förut...

Hade både moppe å 125 av KS modell...

Va mer än 10 år sen man fick prova köra senast en KS 100...

Vart ju tårögd av den färden... Om de berodde på fartvinden eller nostalgin vet jag inte...:D
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Blir säkert en hit i Indien och liknande länder, ska något slå igenom i Sverige så är 200hk+ och fjorton olika elektroniska hjälpmedel ett krav :D
 

bensintank

3,5L
Gick med
21 Jun 2014
Ort
Örebro
Hoj
Honda VFR800-98
Syndapp Strom? En eldriven som Zero fast till halva priset skulle jag vilja ha under barrträdet..
 

Anca

Sporthojsnörd
Gick med
26 May 2013
Ort
Nacka
Hoj
Kawasaki Z1000SX -2019
De har ju byggt stora maskiner, även om det var typ 70 år sedan.
De kan lev på att tillverka några små i några år och återkomma med lite större maskiner när de blivit "varma i kläderna"
Jag skulle absolut tycke det vore kul med en riktig återkomst.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Det är väl inget som är ”Zündapp” utom det sannolikt mycket lågkvalitativa emblemet?




Buy quality, cry once
 

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Ort
Kunglig huvudstad
Hoj
Många Hyndor
Hoppas jag har fel, men klassiska varumärken som en gång hamnat på konkursade märkes-skroten i Kina eller Indien lär nog förbli där. Bättre då att vittra sönder där på tippen än att förvandlas till ännu en dussincykel - helt utan ambitioner, know how, eller ens en gnutta vision - för den kinesiska populasen, och som lika gärna kunnat heta Chop Suey eller Tam Pong...

Vila i Frid, Zùndapp!
 
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

Top