z1000 sf

Tyrre

Z1000 mannen
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
Kawasaki Z1000
Kapade Telco burkar, PC3, moddad luftburk, KN-filter, höjd bak med raisers, magspoiler, rensad bak, clear alternativs baklyse med blinkers i baklyset, BMWs sidoblinkers bak på sidan, miniblinkers fram mm... Försöker fortfarande få svar på hur det är med kammarna från ZX9R, någon som vet?:va Ska flytta fram tändningen 4 grader innan bänkningen ska ske.

Roligt att det finns fler som älskar denna roliga och asråa hoj!:yoparty

Bifogat

• DSC00227.JPG
    DSC00227.JPG
    117.1 KB · Visningar: 209

Krickan4

The Tivoli
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki Gsxr
Inte min men fettttt:yoparty

Sen hitta jag äldre z1000 med cool:)

Bifogat

• z1000 .3.jpg
    z1000 .3.jpg
    129 KB · Visningar: 119
  • z1000 .5.jpg
    z1000 .5.jpg
    51.9 KB · Visningar: 187

mencken

Laddtrycksberoende!
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
Yamaha R1 Turbo -01 / KTM 690 SMC -09/ Fantic 303 Trial -87
Ok. Ser höjningen när jag tittar lite närmare. Blir den inte nervös i chassit när man höjer den bak? Jag tycker min är Snabbstyrd så det räcker. På gränsen till orolig när man kör hårt. Men det ser bra ut.
Jo, tog en provtur i helgen med den och visst, den blev lite smånervös men inget som kommer att störa!

Fredde69

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2006
Hoj
Aprilia RSV
Tackar. Jag ska till garaget i helgen. Får se om det blir kapning eller inte. Det lutar åt det. Jag har rostfria ljuddämpare från scorpion. Tycker dom ser lite långa ut. (zx12r:en ser ut att bli grym)

Tyrre

Z1000 mannen
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
Kawasaki Z1000
Tackar. Jag ska till garaget i helgen. Får se om det blir kapning eller inte. Det lutar åt det. Jag har rostfria ljuddämpare från scorpion. Tycker dom ser lite långa ut. (zx12r:en ser ut att bli grym)

kapade en rostfri också i höstas, det var lättare än i kolfiber måste jag säga. Ja polarens hoj blir as rå!:yoparty
'
lycka till nu med kapningen mannen!:tummenupp

Tyrre

Z1000 mannen
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
Kawasaki Z1000
Jag har också telco på min fast i titan hur blev ljudet efter kapningen låter det mycket mer eller hör man inge skillnad? Blev mycket snyggare när man kortar dom :tummenupp

Ljudnivån höjdes och blev mer mullrig efter kapningen, och visst blir det snyggare när de är kortade!:yoparty
Har av egen erfarenhet fått för mig att carboncans är mer mullriga och titan och rostfritt mer vasst och ettrigt... (egen känsla bara)

smorgos

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2006
Hoj
Z750 -04
Tycker själv att ett 4-1 ser mycket grymmare ut.
Köpte ett Muzzy helsystem 4-1 för 6200kr inkl. frakt,moms,tullavgift från USA.
Riktigt billigt, dollarn är riktigt låg nu. Och sicket jävla ljud! Blir blöt i byxan varje gång jag startar..

Vart i Usa köpte du dom, länk?
Ska fixa slip on till min z750 men hittar inga roliga till rimliga priser här.

Krickan4

The Tivoli
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki Gsxr
Tycker själv att ett 4-1 ser mycket grymmare ut.
Köpte ett Muzzy helsystem 4-1 för 6200kr inkl. frakt,moms,tullavgift från USA.
Riktigt billigt, dollarn är riktigt låg nu. Och sicket jävla ljud! Blir blöt i byxan varje gång jag startar..

Kolla in min avantar bild för det 4-2 är fett tycker jag:D :D men smaken är som baken delad:)

Berggren

Nu är våren här.....eller?
Gick med
24 Jan 2004
Hoj
3 st
Blev en runda på 14 mil igår:) , passade på att ta en bild på hojen.

Bifogat

• PICT010740%.JPG
    PICT010740%.JPG
    136.5 KB · Visningar: 162

Dr J

hej
Gick med
15 Mar 2005
Hoj
Inte japanskt
vår(vinter)runda...

Tog mig också ut i lördags. 8 mil är ju inte mycket. Men ändå...i februari!

Häckebergavägarna utanför Malmö är aldrig fel....Förutom när asfalten blev lite svart och vattenpölarna var lite för hårda på ytan...

Fick krypa hem igen. Men jag dödade lite abstinens! :yoparty

/Dr J

JT82

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2006
Hoj
Z-1000
Kan ni vara ute och köra?
Själv sitter jag insöad med 20 minusgrader.. Ett tips är ju att fixa reflex till regskylten samt skyltbelysningen, böter för trafikbrott har ju gått upp kraftigt...

Har för övrigt byggt min regskyltshållare "själv". Blev riktigt bra, ska fixa belysningen samt ett bättre fäste för reflexen till våren.

Last edited:

Berggren

Gick med
24 Jan 2004
Hoj
3 st
Ett tips är ju att fixa reflex till regskylten samt skyltbelysningen, böter för trafikbrott har ju gått upp kraftigt...

.

Det hade jag faktiskt glömt. Har blivit tagen för det på förra hojen. Får fixa till det sedan. Powerc.+bromsslangar kommer på fredag så nu är helgen räddad.:) Frågan är bar vart man ska sätta reflexen?

JT82

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2006
Hoj
Z-1000
Vet inte riktigt hur den skall sitta. Men i direkt anslutning till Regskylten antar jag. Så är det ju på alla orginalskyltar. Min sitter just nu på regskylten. Ska flytta den till precis under. Har för mig jag har sett reflexer sitta på under eller över orginalskyltar.

Är det på din Z-1000 du ska sätta pc'n? Blir det någon större effektskillnad? Är lite sugen på en sån....

Berggren

Gick med
24 Jan 2004
Hoj
3 st
Vet inte riktigt hur den skall sitta. Men i direkt anslutning till Regskylten antar jag. Så är det ju på alla orginalskyltar. Min sitter just nu på regskylten. Ska flytta den till precis under. Har för mig jag har sett reflexer sitta på under eller över orginalskyltar.

Är det på din Z-1000 du ska sätta pc'n? Blir det någon större effektskillnad? Är lite sugen på en sån....

På R1:an satte jag reflexen på svingen.. Det va godkänt, men fult som tusan.
Vet ej om det gör någon större skillnad med en powc. Men efterssom jag bytt till helsystem och annat luftfilter så är det nog bäst att ändra bränslet så den inte går för snålt. Helsystemet gjorde grym skillnad iallafall.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras