Z1000 ?!

klassegbg

klassegbg
Gick med
17 Apr 2005
Hoj
triumph sprint-09
Hej!
Jag funderar på att köpa en Kawasaki z1000-11, jag har en triumph sprint nu men tycker att den är för seg o stor.
Nyfiken om nån har egna erfarenheter av z1000 för o nackdelar.
Mvh klas

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Gillar ej kawa men skulle jag någonsin köpa en kawa är det just z1000 2010 och frammåt.
Provkörde en -11 och den var fan riktigt rolig, bra botten, skön och stabil chassie, snygg som fan.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Förstår inte hur du kan gå ifrån en trea till en fyra.....??
Bättre å kolla på Speed triplen eller Superduke. Mer själ i dessa hojar. Trust me... du kommer inte ångra dig.

codde

Eddie Riders MC Munkewalley
Gick med
3 Nov 2008
Hoj
2016 Harley-Davidson Breakout
Bättre å kolla på Speed triplen eller Superduke. Mer själ i dessa hojar. Trust me... du kommer inte ångra dig.

är nog designen som avgör det hela tror jag.
nya modellerna av z1000 är ubergrymma men triumph är mer själ och jävlar anamma :)

Canidae

The Sound Of Perseverance
Gick med
22 Apr 2007
Hoj
ZX9R Ninja // GasGas 300
Z1000 från 2010 och fram är en fantastiskt rolig hoj med rejält klös i motorn! Av de 30 cyklar jag provkörde på säve? 2010 var det just z1000 som jag tycker var mest imponerande, iaf gällande kraft och nöje. Kan starkt rekomenderas!

Ang säve, så undrar jag vad dom kallade den (mässan) och om det kommer tillbaka i år? Mvh

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha

Jag tycker att speed trippeln e snygg men tråkig . Superduke snygg och rolig men en del tråkiga lösningar . Z1000 känns för bred och saknar toppeffekt men är snygg och pålitlig och har en del fina lösningar. Hondan känns skitsmidig och snygg men har lite flack effektutveckling. Svårt val . Väkj den sim känns bäst för din körstil. Fz1passade mig bäst. Skulle jag bli tvungen att byta till nån av ovannämnda så hade jag nog velat prova hertigen

Sent from my mobile phone, please excuse the brevity

klassegbg

klassegbg
Gick med
17 Apr 2005
Hoj
triumph sprint-09
Det är inte lätt att välja hoj, pengar, stil, attityd, effekt, vrid, färg, kvalitet, mm måste vägas in, jag har kört mc i över 25 år o det blir bara svårare. Jag vill köra sporthoj men har inget behov att köra i 300 km/h eller köra på bakhjulet. jag vill ha en snygg hoj med attityd, jag är 45 år men har fortfarande långfingret i luften. tycker att en bra fredagskväll kan vara att stå o putsa hojjen o dricka några öl o lyssna på musik i garaget! eller en skön tur tur marstrand på sommaren o äta god mat o mysa i solen. min triumph uppfyller väl alla mina behov men det är ju kul med omväxling. gud va jag längtar efter den värmande vårsolen o sopade vägar.
ha det gott i vintermörkret!!

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...