Strypa av från 35kw till 70kwAlltså, strypa av till 70kW?
Hojen har väl typ 92kW i ursprunglig effekt?
Om du tänkte att du kanske kan köra den med A2 körkort så kommer det inte att gå (lagligt, iaf), eftersom ursprungliga effekten överstiger 70kW oavsett vad du gör med hojen.
Hojen har 92kW original, så om du stryper av den är det vad den kommer att ha i effekt.Strypa av från 35kw till 70kw
Oavsett laglighet så undrar jag hur man går tillväga när man ska strypa av
Intressant, hade ingen aning om att det fanns en speciell modell av den för just A2.För att kunna erbjuda Z900 till en bredare målgrupp kommer Kawasaki från och med årsmodell 2018 att erbjuda en begränsad A2-version av motorcykeln.
Strypningen från cirka 93 till 35 kilowatt åstadkoms genom en omprogrammering av ECU:n. När det obegränsade A-kortet väl är taget ska en auktoriserad Kawasaki handlare kunna hjälpa till med att återställa ECU:n för fullt effekt.
Kawasaki Z900 som A2
För att kunna erbjuda Z900 till en bredare målgrupp kommer Kawasaki från och med årsmodell 2018 att erbjuda en begränsad A2-version av motorcykeln. Strypningen från cirka 93 till 35 kilowatt åstadkoms genom en omprogrammering av ECU:n. När det obegränsade A-kortet väl är taget ska en...www.bike.se
Man kan hitta ganska många hojar i 25kw utföringen då det tidigare gick att begränsa i princip vilken hoj som helst, men då hette körkortet A(Begränsat)Tidiga R1 fanns väll i 25 kW
På den tiden jobbade jag på Yamaha-Center och monterade åtskilliga strypsatsser på både R1 och R6.Tidiga R1 fanns väll i 25 kW
Och det är väl en del i ändringen av reglerna, att såna hojar ströps, och sen försvann strypningen på väg hem från besiktningen. Försäkringsbolagen insåg ju också att det fuskades och försäkrade på fulleffekten istället.På den tiden jobbade jag på Yamaha-Center och monterade åtskilliga strypsatsser på både R1 och R6.
Dom blev i stort sett okörbara.
Finns det någon som kan verifiera att det är felskrivet i Bike?Intressant, hade ingen aning om att det fanns en speciell modell av den för just A2.
Bara googlat som hastigast men verkar som att en avstrypning ger dig 70kW som mest med den modellen och inte 93kW som det hintas om i artikeln du länkar till?
Kan ju vara taskigt uttryckt där också såklart.
Verkar ju dock onekligen som att det är en elektronisk strypning, så där har väl TS fått sitt svar.
Ber om ursäkt om jag rört till det
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |