Zatzy; kommer sporthoj gå samma väg?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Tvångsuppklassa alla gubbstruttar som klankar på buskörning, skenförsäkring, skenstrypning, bakhjulsåka, streetrace och andra pubertala sköna frågor till smc:s forum, så blir det nog ordning här igen skall ni se.

Semper idem

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Feb 2013
Hoj
Ja
Tvångsuppklassa alla gubbstruttar som klankar på buskörning, skenförsäkring, skenstrypning, bakhjulsåka, streetrace och andra pubertala sköna frågor till smc:s forum, så blir det nog ordning här igen skall ni se.

Nej, det blir väl inte bättre av det? dessutom så skulle jag känna mej ensam om det bara är jag kvar på SH.:)

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar

Det är väl enda sättet att få liv i det forumet. :D

SMC ska vara till för alla hojåkare och SMCs forum borde tillåta mycket för att få med alla men alldeles för många blir KrenGta så aktiviteten är därmed låg där. :(

Men att kasta ut folk härifrån lär väl inte göra SportHoj mer aktivt? Vill vi ha ner antalet aktiva? :va
Bättre att tillåta inskränkta gubbstruttar som åker äventySHoj och diskutera istället tycker jag.

Tyvärr har vi Tragikvärket mot oss och för de som kommer ihåg så var 10 - 15 hojåkare, som höll till på Sveavägen i Stockholm, nära att få till motorcykelförbud i nämnda stad för en massa år sedan... :(

GSV-R 650

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2010
Hoj
VFR800X(-15),Z900 (-20).
En vän till mig är biltokig och han har nämn detta med "forumdöden" för mig. Dock har jag lite svårt att förstå att bilentusiasterna har flyttat till något bättre.

Han förklara att man använder facebook och instagram och andra "chat kanaler". Dock suger dessa kanaler för att söka information. Då måste du skapa fyrtio-elva st facebook konton för att hantera olika forumdelar ?

Som sagt ungdomar har tröttnat på gammalmodiga "format" och vill att informationen skall nå dom snabbare.

Tänk Sporthoj på steorider.... Twitter "Twitterhoj". De ska bara dröja sekunder innan ett svar på frågan delats.

Dock måste alla dessa biltokar vara "uppkopplade" 24/7 för att dela med sig eller drabbas dessa kanaler av "forumdöden" också.

Jag kanske inte är purfärsk längre men att vara uppkopplad mot massa appar på jobbet för att bevaka chattar är värdelöst. Bättre och komma hem och i lugn och ro svara på trådarna i ett forum.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Är det inte så att för den nya generationen så finns "gemenskapen" på andra sociala kanaler?
Informationen och kunskapen finns ju fortfarande här, men gemenskapen har tynat bort.
Tidigare var ju SH gemenskapen och informationen.

GSV-R 650

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2010
Hoj
VFR800X(-15),Z900 (-20).
Jag kanske inte är purfärsk längre men att vara uppkopplad mot massa appar på jobbet för att bevaka chattar är värdelöst. Bättre och komma hem och i lugn och ro svara på trådarna i ett forum.

Dock när jag tänkte över mitt inlägg är nog kanske forum inte den snabbaste kanalen pga av det jag just pekade på.
Tex om någon vill ut och dra en repa tillsammans med vänner, är nog chansen att ett foruminlägg kommer lockar hojvänner att hänga på samma timme relativt smal.

Dock kan de flesta chat-appar snabbt ge respons till initiativtagaren. Så visst för att möta behovet går det ju alltid att etablera officiella chattar för "Åka-trådar" för lite snabbare återkoppling om detta inte redan finns på fejan eller andra kanaler?

Just för "åka" använder jag själv "whatsapp" för att länka gps/kart possition för att köra ikapp eller hitta mötesplats snabbt.

I den appen går det att skapa "chattar" efter behov som man bjuder in till eller har stående ämnen. Enda nackdelen är att ibland kan man råka svara på "fel" chatt och då blir det många frågetecken....

Precis som när man messar flickvännens morsa istället för flickvännen:huvet

Last edited:

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Men att kasta ut folk härifrån lär väl inte göra SportHoj mer aktivt? Vill vi ha ner antalet aktiva? :va
Bättre att tillåta inskränkta gubbstruttar som åker äventySHoj och diskutera istället tycker jag.

Tyvärr har vi Tragikvärket mot oss och för de som kommer ihåg så var 10 - 15 hojåkare, som höll till på Sveavägen i Stockholm, nära att få till motorcykelförbud i nämnda stad för en massa år sedan... :(

Tack för ett lysande exempel på precis det jag menar :yoparty

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Så länge SH fortsätter att blanda fakta, humor och MC-glädje så kommer det att fortsätta leva alldeles utmärkt. Det är ju kombinationen av halvkrass ironi, skrivartalang och högt i tak (inte så jävla lätt-KrenGta).
Och som någon skrev; att få ett svar på en teknisk fråga efter någon timme är guld värt när man står där i garaget - eller på vägrenen.

Försök med det på SMC-forumet... tre inlägg i månaden varav två som kritiserar Trafikverket på något sätt. Den tredje gnäller på att det låg grus på vägen nånstans.:3freak

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Trots att det snart är försent så skulle det gå att få SH så otroligt bra om man bara hade kompetens, vilja och lite driv.

Kompetensen har aldrig funnits och viljan och drivet har tonat ner kontinuerligt under åren. Speciellt sedan försäljningen.

Synd men sidan kommer mest troligt försvinna helt så småning om.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA