Wallentin
Medlem
- Gick med
- 20 Feb 2022
- Hoj
- Har ingen än ju!
God söndag på er alla!
Har hängt på detta härliga forum ett tag i smyg nu men nu är det dags att ta tag i saker och ting.
Fyllde nyling ”tung mc” ålder och är grymt sugen på hoj till sommaren. Men har dålig koll på vad som hade varit en lämplig första hoj med min begränsade budget ( kläder och annat har annan budget!)
Mina förutsättningar är:
Student = inte super mycket pengar
190 cm
Har inte meckat speciellt mycket men lär mig mer än gärna
Mina tankar kring hoj:
Är inte alls intresserad av att köra fort
Gärna något relativt skottsäkert
Gärna något som klarar av blandad terräng då hojen ska stå på landet
Jag har spontant tänkt klr 650 men nu går ju dom för 30k +
Sen råkar det vara så att jag förra sommaren kom över en 80-tals DT50 för ett bra pris som jag tuffat runt på vid sjön på landet. Den är i rätt bra skick och i färgen vit(kåpor)/blå( sadel och damasker). Denna är tänkt att avyttras för att skaffa motorcykel. Är det bara att lägga ut den för försäljning eller finns det människor som är intresserad av byten när det kommer till sånt?
Till sist! Får man något vettigt för 15k? Tack på förhand och tack för ett fint forum!
/ Förvirrad nybörjare!
Har hängt på detta härliga forum ett tag i smyg nu men nu är det dags att ta tag i saker och ting.
Fyllde nyling ”tung mc” ålder och är grymt sugen på hoj till sommaren. Men har dålig koll på vad som hade varit en lämplig första hoj med min begränsade budget ( kläder och annat har annan budget!)
Mina förutsättningar är:
Student = inte super mycket pengar
190 cm
Har inte meckat speciellt mycket men lär mig mer än gärna
Mina tankar kring hoj:
Är inte alls intresserad av att köra fort
Gärna något relativt skottsäkert
Gärna något som klarar av blandad terräng då hojen ska stå på landet
Jag har spontant tänkt klr 650 men nu går ju dom för 30k +
Sen råkar det vara så att jag förra sommaren kom över en 80-tals DT50 för ett bra pris som jag tuffat runt på vid sjön på landet. Den är i rätt bra skick och i färgen vit(kåpor)/blå( sadel och damasker). Denna är tänkt att avyttras för att skaffa motorcykel. Är det bara att lägga ut den för försäljning eller finns det människor som är intresserad av byten när det kommer till sånt?
Till sist! Får man något vettigt för 15k? Tack på förhand och tack för ett fint forum!
/ Förvirrad nybörjare!