Zumofråga ang rutter...

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Ni som har en Garmin Zumo... Hur brukar ni göra om ni ska iväg en längre resa med rutterna ? Gör ni EN rutt för hela sträckan o gör avstickare från den , eller lägger ni upp 1 rutt/dagsetapp ?
Ska till Alperna i sommar o har börjat så smått att planera lite.... Lite knepigt att lägga upp dagsetapper eftersom man inte riktigt vet hur långt man kör varje dag... Milen flyter ju på när det är "transportsträckor" o de riktigt härliga partierna kanske man vill uppleva mer än en gång..:)

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Jag har iofs inte kört i alperna men väl en touringtripp i Sverige med Zumon.
Gjorde rutterna dag för dag...
Ändrade oss mitt i och gjorde då nya dagsrutter i själva Zumon och det funkade okej även om det inte var optimalt.
Om man gör en enda lååång så är det svårare att "justera" efter vägen... så har iallafall jag tänkt.

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Om ni ska lägga upp en rutt för hela resa så hoppas jag de "riktiga" Zümo-enheterna funkar bättre än de på göteborgsmässan.
Jag la in destinationen för förra årets hojsemester (Riccione, i närheten av San Marino) på en av demoenheterna, den började beräkna rutt, kom till 5% och hängde sig sen prompt. Gick inte att få liv i igen.

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Hoj
KTM 300 EXC
Om ni ska lägga upp en rutt för hela resa så hoppas jag de "riktiga" Zümo-enheterna funkar bättre än de på göteborgsmässan.
Jag la in destinationen för förra årets hojsemester (Riccione, i närheten av San Marino) på en av demoenheterna, den började beräkna rutt, kom till 5% och hängde sig sen prompt. Gick inte att få liv i igen.
Funkade bra att lägga upp en rutt till Riccione i min i alla fall, tog väl 30-40 sekunder att räkna fram den, men det kan man ju leva med på en så lång sträcka. Fast jag håller med Maggy om att kortare rutter är bättre, mer flexibelt. Man kan däremot med fördel lägga upp ställen man vet i förväg att man kanske ska besöka som favoriter, så går det snabbare att lägga upp rutter till dem senare, när man vet varifrån man kommer.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år