Hej!
För några veckor sen köpte jag en hoj igen. Min Skutte III i raden av Ninjor. Kom väl bara en två mil eller så med hojen sen stack tempmätaren iväg.
Nåja jag fick hjälp med att ta ner hojen till Skåne och lämnade in den till Gerts i ängelholm, dom är kawa certade. Dom kollade pumpen och den var ok se man bytte termostaten.
Körde hem hojen och smällde på kåporna och gissa går fortfarande varm. Inte så som innan men dock ändå. Vid nåt tillfälle började den blinka 116 grader , gick ner igen till runt 108.
130 knyck 5500 rpm hmmm den borde inte ligga en grad över 72 eller nåt.
Hur vet man att den verkligen är 116 grader? Att det inte är tempmätaren som det är fel på.
Hojen har gått 500 mil sen killen köpte den 2012
Smått uppgiven, bränt 68 K åt helvete grundlurad?
För några veckor sen köpte jag en hoj igen. Min Skutte III i raden av Ninjor. Kom väl bara en två mil eller så med hojen sen stack tempmätaren iväg.
Nåja jag fick hjälp med att ta ner hojen till Skåne och lämnade in den till Gerts i ängelholm, dom är kawa certade. Dom kollade pumpen och den var ok se man bytte termostaten.
Körde hem hojen och smällde på kåporna och gissa går fortfarande varm. Inte så som innan men dock ändå. Vid nåt tillfälle började den blinka 116 grader , gick ner igen till runt 108.
130 knyck 5500 rpm hmmm den borde inte ligga en grad över 72 eller nåt.
Hur vet man att den verkligen är 116 grader? Att det inte är tempmätaren som det är fel på.
Hojen har gått 500 mil sen killen köpte den 2012
Smått uppgiven, bränt 68 K åt helvete grundlurad?