Skit i vad tempmätaren visar. Motorn går inte för varmt om det inte kokar över. Se till att där är nivå i systemet och led slangen kylarlocket kräker ur till ett ställe där du ser den. Kräker det inte så är det lugnt.
Har också en ZX10-09 som gick varmt på Anderstorp! Låg på ca 110 grader när jag gick in i depån!
De små kylflänsarna var rejält igensatta så jag fick hem en ny kylare nu! Ska testa i helgen så får vi se om det hjälpte!
Jag tror aldrig jag jag har sett en kylare som behöver bytas med mindre än att den läcker pga kraschskada. Leta fel på andra ställen först...
Flödar vattenpumpen som den skall?
Flödar slangarna som de skall?
Flödar kylaren som den skall?
Flödar blocket som det skall?
Är kylningssystemet rätt luftat?
Är det tillräckligt med vatten i kylningssystemet?
Fungerar termostaten som den skall?
Fungerar temperaturmätaren som den skall?
Är du säker på att 116*c är max operating temperature?
Gerts i Ängelholm kollade pumpen och bytte samt kylvätska i samband med detta så dom delarna utgår jag från att dom är ok.
Hur mår alla slangar? Om en slang kollapsar inuti så kan den ju bli som en backventil, och är den vänd åt fel håll så tar det ju stopp.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |