Utgå aldrig från att något är ok. Det är det största misstaget man kan göra vid felsökning. Vad exakt gjorde gerts?..
Jag har varit med om flera gånger att impellern havererar och snurrar på axeln så där blir bara ett symboliskt pumparbete. Jag har däremot aldrig sett en kylare som inte kyler då den är igensatt på en mc.
Jo det är sant. Denna "kyler" men verkar komma till en gräns då den inte hänger med, kör jag långsamt så går den upp men håller sig ändå hyfsad. Drar man på verka man komma till nån sweetsport där den inte orkar mer.
Tja jag vet egentligen inte exakt vad man gjorde mer än att man öppnade upp och kollade impellern och bytte termostaten.
Status är ju att den stiger långsamt inte explosivt liksom.
Svårt detta hur man skall göra för att lämna in den igen känns inte som en lösning.
"I alla fall inte till samma versktad om man inte själv kollar det dom själva tror är felet efter att det dom trodde först inte var det egentliga felet"
Vi pratar alltså om en "kylare utan flugor" typ. Troligtvis så spolar jag igenom den i helgen mest för att utesluta att det inte är det som jäklas sen får jag se hur jag skall felsöka.
Tänker givaren och impellern. Givaren är ju "inga" problem finns volt att gå efter. Impellern? Hur vet man att den verkligen snurrar runt som den skall?