ZX-10R länsad i Kristianstad

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
Natten mellan söndag och måndag fick jag min hoj länsad på delar.

Delar som jag upptäckt fattas:
- Yoshimura TRC kolfiber slip-on
- ValterMoto muffler hanger
- Öhlins styrdämpare
- Fotpinnesats höger/vänster
- Kopplingshandtag med infästning
- Bromshandtag med infästning
- Frambromsok

Allt var bortkopplat/klippt snyggt och prydligt.

Hata tjuvjävlar :mad:

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Fan va tråkigt men luktar ju beställning jobb om det.
så det stinker enda ner hit till Porto i Portugal:mad:

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Hoj
Yamma
Faan va muntert - men som tidigare talare säger, låter som beställningsjobb. Hade du cykeln ute?

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
5 kg svartkrut i en metallbehållare under cutsen , som antänds av statisk elektricitet så fort nån rör hojen......:mad:

Shropshre

Sporthojsnörd
Gick med
29 Apr 2008
Hoj
ZX10R - 2011
Helvete va stryk de skulle ha! Gillra en fälla och gå ihop ett gäng och vänta med diverse tillhyggen och slå dom så hårt att deras mammor får blåtiror!

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
Har precis kommit hem efter ha vakat över hojen hela natten. Om de jävlarna kommit tillbaka så hade skiftnyckeln fått en huvudroll.

Cykeln stod i ett flerbilsgarage fastlåst. Tur i oturen är att jag plockade av hjulen i söndagskväll för däcksbyte. Så hojen stod bara på depåstöd. Det räddade troligtvis hojen från att försvinna. Jag sålde också min gamla i söndags så även där hade jag flyt.
Men idag skall jag transportera den till en auktoriserad verkstad som får fixa till den igen. Tur att man hade försäkring iallafall. Nu vill jag bara få tillbaka den innan den 26 april för då har jag bokat körning på Anderstorp.

Hörde ett rykte om att Bandidos huvudsakliga inkomst var stulna mc / mc delar. Kanske tur för mig att ingen kom inatt.

RC

-
Gick med
10 Dec 2005
Hoj
-
Fy f*n vad surt, jag har sett annonsen på din, såg fin ut.
Har själv blivit bestulen och man blir minst sagt förbannad! En polare fick sin R1a (-98 och streetfighter) länsad på precis samma sätt i Malmö men där tog dom styrkronan och klippte bort all el och slangar osv...:mad:

Var det möjligt att spåra hojen via telefonnummer i annonsen?

Dalmasen

The Lonely Ninja Rider
Gick med
12 Jul 2007
Hoj
Kawasaki ZX-10R -04
Blä vad sugit, men som föregående läsare skriver så låter det
som ett beställningsjobb..

Sj tror jag min står rätt så säker i garaget både hemma hos mig å hos päronen

päronen, ordentliga garagedörrar "dubbellås", inga fönster, larmat
skivbromslås + ett fett grovt kabel lås fastsatt i element.. "haha"
men i vår ska knacka hål i betonggolvet och åka iväg å få en platta svarvad som jag ska svetsa upp 5mm rostfri plåt liggandes mot varandra i dubbla lager, sen ska gjuta fast det i golvet + dörren öppen in te garage så har schäfer/dobermann vovvsingarna fri gång :)..

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
Blä vad sugit, men som föregående läsare skriver så låter det
som ett beställningsjobb..

Sj tror jag min står rätt så säker i garaget både hemma hos mig å hos päronen

päronen, ordentliga garagedörrar "dubbellås", inga fönster, larmat
skivbromslås + ett fett grovt kabel lås fastsatt i element.. "haha"
men i vår ska knacka hål i betonggolvet och åka iväg å få en platta svarvad som jag ska svetsa upp 5mm rostfri plåt liggandes mot varandra i dubbla lager, sen ska gjuta fast det i golvet + dörren öppen in te garage så har schäfer/dobermann vovvsingarna fri gång :)..

Jag har inte hojen på samma ställe som jag bor så telenr har nog inte hjälpt. Jag blev av med en hoj i november i samma garage. Fan att man inte har garage alternativ. Vill ju inte att hojen skall stå ute heller.
Men de som tog hojen har helt klart vetat att hojarna funnits där. Troligtvis samma som var där i november och tog 2 st hojar (R1 02-03, GSXR750-07 min) och länsade en R1 -07. Varför tog de inte R1 -07an istället? Jag hade även 2 st ZX-6R-07 i samma garage ... de rörde de inte. Mycket märkligt. Känns mycket som beställningsjobb.
Men hädanefter kan de leta så gott de vill i garaget för där kommer inte finnas några hojar längre.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...