Video Zx-10R möter Audi RS6 ABT

ChrilleRR

Medlem
Gick med
2 Mar 2008
Ort
Västerås
Hoj
Ducati Monster SP -23
Ingen dålig Audi! Damn! men fortfarande 4 nollor i grillen och en nolla bakom ratten! 2 hjul är roligare än 4!
 

big

wannabe
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Oslo
Hoj
Yamaha FZ6 2007
möter och möter det är två kompisar som kör tillsammans
 

Bodis

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2011
Ort
Gbg
Hoj
H1
Hojen är begränsad till 300km/h ta bort spärren så är det hejdå med hitler bilen.
 

Smagatusk

Guest
Audin hade fått se sig besegrad mot en -99:ans R1 med riktiga förgasarhästar. Sanna mina ord!
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Jag ska fan gå o köpa en 330 o spöa alla literhojjar ! Skämtåsido zx10an måste ju va nerdrevad för varvräknaren maxar ju nästan vid 299 tillochmed min R1a varvar 2k rpm till efter 299 på mätaren.....
 

Lilleman

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC 2010
Tyskarna vet iaf vad högerfilen är till för. Körde bakom en snubbe som gled i 28km/h i vänterfilen på 70väg idag....
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Hade den gamla RS6 en helg för några år sedan, några veckor senare när min fru satt och betalade räkningarna sade hon: Va? Har du tankat tre gånger på samma dag? Oj då, replikerade jag:gnissla...

Men kul som fan hade jag:yoparty

Betala bensinen DIreckt och inte på krita så slipper du sånt. :tungan
 

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
Bandit -09
Kanske för att det är inom lagens gränser :rolleyes:

Tja, lagen är bara riktlinjer. Tycker folk borde följa etik och moral ibland när det handlar om att bedömma vad som är rätt eller fel snarare än att bara köra på regelboken. Men klart det är inte hållbart.

Vad jag menar är att det är ju inte direkt mera ofarligt att göra det där en här eller hur? och lagen finns där för vår egen säkerhet (tror jag i alla fall).
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstation 703
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Tja, lagen är bara riktlinjer. Tycker folk borde följa etik och moral ibland när det handlar om att bedömma vad som är rätt eller fel snarare än att bara köra på regelboken. Men klart det är inte hållbart.

Vad jag menar är att det är ju inte direkt mera ofarligt att göra det där en här eller hur? och lagen finns där för vår egen säkerhet (tror jag i alla fall).

Etiken och moralen styrs av den rådande samhällssynen på den platsen eller i det landet, så där vi tycker att det enbart borde gälla 110-blås då vi är vana vid det behöver inte betyda att vårt synsätt är mer rätt.
Detta är exakt samma när vi svenskar gnäller över folk i mellanöstern som kör motorcykel utan skyddskläder, då vår egen etik och moral säger att man ska ha det men i mellanöstern har man inte samma syn på det hela.
Hastighetsgränser sätts beroende på den rådande samhällssynen kontra politiken i ett land (givetvis beror det även på hur mycket politiken styr den rådande samhällssynen samt vice versa).
På autobahn exempelvis vill politiken sätta en rådande hastighetsbegränsning medan samhällssynen vill behålla den fri.
Politiken menar att det är farligt med fri fart och det ger extrem miljöpåverkan medan samhället menar att detta är en frihet. Så kommer Autobahn någon gång bli begränsad? ja, för stora friheter ses som ett hot mot politiken så det kommer sakta men säkert.

En hastighet är i sig inte farlig, det är snarare omgivningen, ens egna begränsningar och ens fordon som är det farliga. Skulle hastighet i sig vara farligt skulle det inte existera sportmotorcyklar som gör 300-blås eller ens jetplan som gör 1200km/h eller hur? ;) Dock har det funnits tider då hastigheten har setts som extremt farlig, på 1800-talet fanns det många som menade att världen skulle gå under om tåg gjorde mer än 100km/h :tungan
Är det lika farligt att köra fort på Autobahn än vad det är att köra fort här på de svenska motorvägarna? jorå det är det, varför? jo för att i Tyskland är man van vid fri fart på just autobahn och den rådande samhällssynen tycker att det är okej. I Sverige däremot är vi inte vana vid det, vi blir till och med chockade i regel om någon kör om oss i 180-blås och svär åt hur respektlös denna förare är. Vi kör även på ett sätt som inte förutsätter att någon kommer med en extra hög hastighet.

Vad kan vi dra för slutsats? det du anser är mer moraliskt och etiskt riktigt behöver inte alls vara det på en annan plats eller i ett annat land. Borde man själv som svensk ligga i 110km/h om man befinner sig på autobahn bara för att det är det som gäller i ens hemland? det tycker jag inte, man borde njuta av den ultimata friheten av att få köra i fri fart.
 
Last edited:

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
man borde njuta av den ultimata friheten av att få köra i fri fart.

Helt rätt fast tycker det är moraliskt o politiskt fel att inte övriga länders & världens vägar har samma fria fart som där borta.

Finns många vägsträckor man kunde iallafall begränsa max 240km/h.
 
Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Top