zx-10R vs R1

Xtremer

Guest
ZX-10R har lite vassare prestanda, men R1:an är helt klart den snyggaste sporthojen och har vart posörernas första val sen modellen kom 1998.

Själv kör jag R1-04 och jag är jättenöjd med min.

Men köp det som känns bäst för dig, smaken är ju som baken :yoparty

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Till en alldaglig sporthojspilot kan du välja vilken som helst av dem, eller av dem allesammans för den delen, CBR 1000RR, YZF R1, GSX-R 1000, ZX-10R, låt hjärtat & smaken avgöra samt vilken du trivs bäst i sadeln på.

Personligen tycker jag Kawwa har dribblat bort sig själva & jag blir förbannad bara jag tänker på en ZX-10R -06. :mad: Köp en -04/-05 i så fall.

Funatic

fluffo
Gick med
3 Jul 2003
Hoj
BSA 350 -30.
Blir du förbannad? Intressant... Körde själv vår demohoj idag, en grön ZX-10R -06 med dubbla G&G-slipon, jag är nog närmare helt lyrisk än förbannad...

Dessutom så visar ju samtliga varvtider attt det enda Kawa dribblat bort är konkurrenterna. (med originalhoj så klart)

Varför blir du förbannad? har det hänt nåt eller gillar du bara inte nya designen?

X-up skrev:
Personligen tycker jag Kawwa har dribblat bort sig själva & jag blir förbannad bara jag tänker på en ZX-10R -06. :mad: Köp en -04/-05 i så fall.

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Funatic skrev:
2067878 Blir du förbannad? Intressant... Körde själv vår demohoj idag, en grön ZX-10R -06 med dubbla G&G-slipon, jag är nog närmare helt lyrisk än förbannad...

Dessutom så visar ju samtliga varvtider attt det enda Kawa dribblat bort är konkurrenterna. (med originalhoj så klart)

Varför blir du förbannad? har det hänt nåt eller gillar du bara inte nya designen?

Ja, jag blir enormt deppad av att se den nya Kawwan, de hade ju lyckats så bra med -04/-05, och så släpper de den här.....saken till -06, de måste antingen fått frispel eller bytt designer. Den är säkert skitkul både att köra & lyssna på, men att se på...nej, då får den mig snudd på gråtsugen. Kikar alltid efter Kawwan när jag ser på World Superbike dock. (Kanske är jag innerst inne sugen på en)? :va Huaaa...hemska tanke! :)

Redtail_Racer

Besudlad
Gick med
27 May 2004
Hoj
Kawasaki ZX10R Ninja -06
Fattar inte varför jag velar egentligen...
Det är ju bara att hugga den som känns bäst...
Men efter att ha kikat på alla nya modeller måste jag säga att den
enda som inte imponerar i år är Gixxern...
Inte för att det är ngt fel på hojen i sig...Går nog utav helvete den me :yoparty
Men design-mässigt tycker jag inte att den har mycke att komma med.

Har ju alltid åkt Fireblade innan...Men denna gång tänkte jag att det skulle vara kul att prova ngt annat...
i vilket fall lär jag nog inte bli missnöjd vilken modell det än blir...
Men det kanske är dumt att ändra på ngt som fungerar bra...

Dr madNESS

Medlem
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
R1 -06 KR, Honda Excellent S GCV -10
Helt klart R1:an!
Sån komplett helhet o genomtänkta detaljer finns inte på nån annan hoj. Allt sitter där det ska och chassi-motor är helt grym.
ut o handla nu :tummenupp

Bifogat

• dd.jpg
    dd.jpg
    75.1 KB · Visningar: 153
Last edited:

Big D

Rött é snabbt!
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Daytona 675 och TL 1000S
Tjenare doktorn! Jag tror det var dig jag och en kompis mötte mellan Tidan och Väring i tisdags. Vi kör Röd Vtr och röd 954. Den där hojen är übergrym hoppas man får se den live snart igen.

Dr madNESS

Medlem
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
R1 -06 KR, Honda Excellent S GCV -10
Big D skrev:
2101901 Tjenare doktorn! Jag tror det var dig jag och en kompis mötte mellan Tidan och Väring i tisdags. Vi kör Röd Vtr och röd 954. Den där hojen är übergrym hoppas man får se den live snart igen.

tjena!
jo mötte 2 röda hondor då, måste varit ni. Vi kommer med all sanolikhet mötas, kanske redan till helgen, verkar bli kanon väder!

Dino Velvet

Gick med
24 Aug 2003
Hoj
Ingen
Dr madNESS skrev:
2101867 Helt klart R1:an!
Sån komplett helhet o genomtänkta detaljer finns inte på nån annan hoj. Allt sitter där det ska och chassi-motor är helt grym.
ut o handla nu :tummenupp

Inte enligt Masterbike, Fastbike mm. Men det är en bra hoj.

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Superbike tyckte väl att GSXR:en fortfarande var bäst, Performance bikes tyckte att nya R1:an var den bästa literjapanen i år.

Man blir nog nöjd vad man än väljer, det är nog inte många som känner att de saknar de extra 2,5 hästkrafterna från konkurrenten vid 12000 rpm...

Picco

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
zx10r -05 (lime)
Har själv en R6 -06 och är supernöjd.. men om jag skulle välja en 1000cc skulle det utan tvekan bli en suzuki k6.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Är det inte oerhört små prestanda skillnader för vanliga dödliga?? Jag skulle köpt den som ser och känns mest tilltalande :tummenupp

kimelliz

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2006
Hoj
Kawasaki zx-10R
Hej!
Är helt ny medlem på sporthoj!
Själv har jag haft samma ågren över detta tuffa beslut. Men jag valde kawan. :banana
Alla verkar tycka att den är urful det tycker inte jag. Dessutom har jag haft en R1:a 04. och senast R6:a.
Kul med något annat...

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...