Nej, normalt två år mellan nya modeller.invisible skrev:Ska köpa en 05 eller 06:a nästa vår.
Är det någon som vet om det skiljer sig något på dessa två års modeller?
Nej, normalt två år mellan nya modeller.invisible skrev:Ska köpa en 05 eller 06:a nästa vår.
Är det någon som vet om det skiljer sig något på dessa två års modeller?
repan skrev:Varför sålde du din om du vill ha en ny igen? Eller du siktar på 05-05 kanske?
Här är min fina ninja som INTE är till salu...
invisible skrev:En fråga..
Detta kommer bli min första sporthoj, har kört lite cross när jag var yngre.
Vissa säger att en 6r är bra att börja med som första hoj, vissa påstår att en 9r är bättre.
6r är FÖR vass så att säga när man kommer upp i höga varv medans 9r ska var mer jämn.. Men och andra sidan så är 9r en större hoj..
Vad anser ni om det?
Gustav skrev:Tjena,
Jag har en originaldämpare till en zx-6a av rubricerad årsmodell.
Den är använd i samband med övningskörning och besiktningar mellan 98-00 och har därefter legat i garaget.
Någon som vill köpa?
/Gustav
CorbenDallas skrev:Beror väldigt på vilken årsmodell du pratar om...
I så fall är ju 6:an en betydligt modernare hoj jämfört med 9:an som inte finns längre. På de årsmodellerna ska du ju jämföra med 10:an.invisible skrev:Det kommer antingen bli en -05 eller en -06.
invisible skrev:Det kommer antingen bli en -05 eller en -06.
invisible skrev:En fråga..
Detta kommer bli min första sporthoj, har kört lite cross när jag var yngre.
Vissa säger att en 6r är bra att börja med som första hoj, vissa påstår att en 9r är bättre.
6r är FÖR vass så att säga när man kommer upp i höga varv medans 9r ska var mer jämn.. Men och andra sidan så är 9r en större hoj..
Vad anser ni om det?
Itssoeasy skrev:Jag funderade på samma saker förra året. Så här med facit i handen så spelar det nog ingen roll hur vass hoj du köper, kör du med insidan av kolan så är det lugnt i vilket fall som helst. Är man nybörjare så är man. Och visst är det drag (rakt fram iaf ) i en 05:a, men inte är det så du får en chock och hjärtattack! Så köp du en ny 6a, eller varför inte 10an?
/I
CorbenDallas skrev:Hurvida en modell är för vass eller inte beror ju på vem som gasar. Är du rädd för det tycker jag du ska titta på en äldre modell till att börja med. Jag har ifs aldrig förstått varför ett toppigt register skulle vara nån direkt fara men det är väl nån Hondaägare som kommit på det. =)
Neutral skrev:I så fall är ju 6:an en betydligt modernare hoj jämfört med 9:an som inte finns längre. På de årsmodellerna ska du ju jämföra med 10:an.
Inget fel på R6:an men du är i fel tråd om du vill snacka om den.invisible skrev:Det får nog bli en r6:a. Jag fick bara höra att r6:an kommer igång på höga varv och då kommer allt på en gång och det lämpas inte en nybörjare.
Skillnaden är minimal mellan 6:an och 10:an i känsla, vikten och chassimåtten är nästan identiska. Motorn skjuter förstås på betydligt mer, 6:an är softare, 10:an får man smeka gasen på ut ur kurvorna. Gäller bankörning, på gata är det ju svårt att köra så att man har problem med detta, där vurpar man ju oftast p g a mottrafikanter eller skit på vägen.invisible skrev:Ja jag menar 10:an. Vad är din mening om det?
invisible skrev:
Mahti skrev:jag har köpt mig en -01a som förstahoj, du kan återkomma i slutet av säsongen och fråga hur det gick för mig
invisible skrev:Man kanske syftar på att det är svårare och tygla hojen när allt kommer på en gång, speciellt när man är nybörjare.
Fick du ett pris på ventiljusteringen? Hur många mil står din mätare på?P.Björk skrev:Jag har en med .
Efter att jag vart utan hoj ett par år så köpte jag zx6r i våras och är kanon nöjd.
Nu efter lite ventiljustering så blir det ännu bättre
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |