ZX-6R-tråden

Ari81

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2007
Ort
Mmm
Hoj
Aha
Last edited:

Snowstormer

Snowstormer
Gick med
27 Jun 2006
Ort
Skövde
Hoj
Hayabusa GSX-1300R -05
Ninja zx6r

Ville bara skicka ut en förfrågan, jag har en zx6r 1998 i mkt fint skick till salu så om ngn känner ngn som vill köpa en fin trevlig hoj så hör av er till mig med eventuella frågor. Hojjen säljes för 39000kr.
Har precis satt på nya miniblinkers ny ruta nytt framdrev samt nytt bakdäck.
Hojen finns i skövde.

Säljer den enbart för att det står en zx12R och väntar på mig....
 

FörFort!!!

Arvid
Gick med
6 Nov 2006
Ort
Ingatorp
Hoj
zx6r-95
jag har en fråga... vet någon var jag kan få tag i en ram till min figther...
en zx6r -95
den gammla gav vika i godset :(
 

Jonas A

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2006
Ort
Karlskrona
Hoj
XJ 750 -82 GRC rsr -03 DM 1 -01 Kina Grc kopia -05 o så en 50cc "Dino" -04 till kidsen
Har funderat ett tag nu på o skaffa mig en hoj, har sneglat lite på zx6r o tycker det är en snygg hoj men funderar lite om den är för liten, om man tröttnar för fort kanske....kanske man skulle satsa på en zx9r direkt istället....eller vad tycker ni som har eller haft såna hojar? pris runt 30-35000 ca hade jag tänkt...blir väl kanske -96-98 eller nåt sånt...
 

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
Har funderat ett tag nu på o skaffa mig en hoj, har sneglat lite på zx6r o tycker det är en snygg hoj men funderar lite om den är för liten, om man tröttnar för fort kanske....kanske man skulle satsa på en zx9r direkt istället....eller vad tycker ni som har eller haft såna hojar? pris runt 30-35000 ca hade jag tänkt...blir väl kanske -96-98 eller nåt sånt...

Skall du köpa en 6a så SKALL du köpa en från -98 och frammåt. Helt ny hoj, nästan, gämfört med de tidigare. Jag har haft min i ett par år nu och trivs fortfarande på den.
 

Jonas A

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2006
Ort
Karlskrona
Hoj
XJ 750 -82 GRC rsr -03 DM 1 -01 Kina Grc kopia -05 o så en 50cc "Dino" -04 till kidsen
Skall du köpa en 6a så SKALL du köpa en från -98 och frammåt. Helt ny hoj, nästan, gämfört med de tidigare. Jag har haft min i ett par år nu och trivs fortfarande på den.

Ja ok...tackar för den infon..gäller detta endast 6:eek:rna eller även 9:eek:rna från dom årsmodellerna?
Är det en ok hoj även att sitta ett par timmar på eller är den lite för mycket sporthoj för att vara skön även på en lite längre tur....?
 

Marxus

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2007
Ort
Gävle
Hoj
Null
Ja ok...tackar för den infon..gäller detta endast 6:eek:rna eller även 9:eek:rna från dom årsmodellerna?
Är det en ok hoj även att sitta ett par timmar på eller är den lite för mycket sporthoj för att vara skön även på en lite längre tur....?

När jag köpte min (en -98) och skulle köra hem den (första gången jag satt på en sporthoj) hade jag en hemväg på 2 timmar framför mig. Sendrag i benet några gånger samt väldigt ont i axlar dagen efter. Tränad, oh yeah! hrm..

Nu dock efter en sommars åkning går då längre turer bra. Bara man får stanna ibland och sträcka på benen lite så.

_____________________________________________________

Gjorde ett depåstöd i helgen till hojen. Om någon skulle vara intresserad av CAD-ritning på depåstöd bak till ZX-6R så skicka iväg ett PM.
 
Last edited:

rvacchi

RickTM
Gick med
8 Jul 2007
Ort
Bromma
Hoj
zx-6r + ett par till
Trim

Halloj,
Är det någon som har installerat en Power Commander, KN filter & Yoshimura slip-on på sin zx6r 03-04?? Och sedan mappat den??
 
Last edited:

blixten77

ninja 77
Gick med
1 Nov 2007
Ort
umeå
Hoj
kawasaki zx6r ninja 2002
Har en ninja från 02, så tänkte skaffa ett slip on till den, någon som har några erfarenheter vad man ska köpa för slip on till den om det är någon skillnad på hur den går ,bättre eller sämre med vilket man köper?
 

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bollnäs
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
Halloj,
Är det någon som har installerat en Power Commander, KN filter & Yoshimura slip-on på sin zx6r 03-04?? Och sedan mappat den??

Japp!

Dock inte ett Yoshimura, men väl ett slipon med db-killer.

KentW
 

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bollnäs
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
Varför inte ett Yoshimura,vad har du för erfarenheter av det?

Har ingen erfarenhet alls av Yosi...men det jag satte på var i en helt annan
division....pengamässigt sett. DB-killern ett måste för att få åka på Midlanda.

KentW
 

Dr Dake

Medlem
Gick med
22 Dec 2007
Ort
På landet
Hoj
GSX-R 750 och R1
Har funderat ett tag nu på o skaffa mig en hoj, har sneglat lite på zx6r o tycker det är en snygg hoj men funderar lite om den är för liten, om man tröttnar för fort kanske....kanske man skulle satsa på en zx9r direkt istället....eller vad tycker ni som har eller haft såna hojar? pris runt 30-35000 ca hade jag tänkt...blir väl kanske -96-98 eller nåt sånt...

Tja.
Jag har en ZX6 -98 och en ZX9 -01.Helt suveräna båda två.Dom går mycket
bra att åka långt på. Jag har varit ner till södra Tyskland med båda.
Med 9an hade jag skjuts.Funkade kanon bra.
Man sitter bra och avspännt för att vara sporthoj.

Skillnaden är bla. att med 6an får man växla mer för att ha bra drag medans
9an bara morrar iväg.
Åker du däremot på mindre vägar eller på bana känns 6an syveränt lätt och smidig.
9an varvar mindre = skönt om du tex skall åka långt men det är inga problem
med 6an heller.
/ T. :tummenupp
 

2hjul

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Ort
Våmhus
Hoj
Honda z50 Monkeybike -74 Ktm 620
Tjena tänkte höra hör med. Vet någon eller kan kicka på vad för flotörnivå det ska vara på en zx6r 97a? Läs min tråd om ni vill, läs det sista inlägget jag gjort för det är det rätta.

Tack på förhand all hjälp är viktig Mvh Tomas Trevlig helg:)
 

Krille-B

Ny medlem
Gick med
22 May 2005
Ort
Huddinge
Hoj
TL1000R -00 "SportKombi"
Jag funderar på att köpa en zx 6r -00 är det något särskilt man ska ha extra koll på?
 

kejsarn

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Ducati SF 848
zx636rr som banhoj?

Hur går kawas 636:a -03a på bana? Är det en schysst hoj som lämpar sig för detsamma, orginal ska jag väl tillägga då. Själv fick jag rådet av en återförsäljare på MC-huset i Malmö om att köpa en 600rr eller r6:a om ja ville köra bana och att 636an lämpar sig mer för inspirerande landsvägskörning med mer komfortkrav.

Stämmer ni in på detta? Har ni fått tillfälle att jämföra mot en r6:a respektive 600rr av samtida årsmodeller?

Sålde f.ö. min zx7r idag till förmån för banhoj. :)

Mvh. Jens
 

kejsarn

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Ducati SF 848
Har inte lagt märke till det innan, har mer antagit att zx6rr var en finputsad zx6r med mer krut och godis på men jag verkar uppenbarligen ha haft fetefel.

zx6rr = snikmodell?

Mvh. Jens
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top