ZX-6R-tråden

sauber

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
Astrimmad R1-06
Ingen som har en vänster motorkåpa till en ZX-6R -99 liggandes?

Den är repad men endast lite så det känns trist att köpa en ny för 1100:-.
Man kanske skulle kunna slipa till den lite och spraya färg, men då behöver man rätt nyans. Kan man någonstans hitta info om detta?

Har ni sett nåt ställe som kränger piratdelar på motorkåpor?

Det finns absolut info om detta på forumet... har läst en del ang. olika lackerare osv.Tyvärr kan jag inte hjälp dig mer än så då minnet är som en brödrosts...:va

Sjödda

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX6R -97
Någon som har en zx6r -96a som vet om det går att gasa upp den på bakhjulet???

...jag får upp den med kopplingen, men inte bara med gas. jag väger över 100 pannor men det borde ju gå ändå om man sätter sig längre bak tex....men får det inte att funka.

Dum fråga kanske, men gasar du fullt?

Jag hade samma problem förut nämligen men insåg sedan att jag ofta fegade på gasen. Trodde att jag gasade ordentligt men ofta var det lite för lite eller lite för långsamt. Så testa att vrida på rullen rejält om du inte redan gör det...

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Hoj
XT600E
Jag har visserligen en -00:a och den går få upp på slangen med enbart gas, men om du ger fullgas och sen gör ett litet knyck på rullen samtidigt som du rycker lite i styret bör den väl komma? Dvs ett snabbt avslag och sen fullt igen.

edit: Jag förutsätter att det är på ettan du vill gasa upp den? Kan bli lurigt på tvåan kan jag tänka mig. :)

Last edited:

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Hoj
inge för tillf
Jag har visserligen en -00:a och den går få upp på slangen med enbart gas, men om du ger fullgas och sen gör ett litet knyck på rullen samtidigt som du rycker lite i styret bör den väl komma? Dvs ett snabbt avslag och sen fullt igen.

edit: Jag förutsätter att det är på ettan du vill gasa upp den? Kan bli lurigt på tvåan kan jag tänka mig. :)

Vad har ni för försäkringsbolag på er zx6r hojar?
Kommer förhoppningsvis att bli ägare till en i helgen.
En liten buckla på ramen samt en liten på tanken. Får dock en ny tank till. Enligt säljare är det inga problem med den.

Låga mil. Mkt delar.

Självklart ska jag provköra först. Vad sägs? Känns den bra, köpa?

KarlHelmer

Medlem
Gick med
6 Dec 2007
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Vad har ni för försäkringsbolag på er zx6r hojar?
Kommer förhoppningsvis att bli ägare till en i helgen.
En liten buckla på ramen samt en liten på tanken. Får dock en ny tank till. Enligt säljare är det inga problem med den.

Låga mil. Mkt delar.

Självklart ska jag provköra först. Vad sägs? Känns den bra, köpa?

Jag har Salusansvar halvförsäkring året runt...ger 480 kr/mån är 25 o håller på o ta mc-kort. Det var det billigaste alternativet för mig om man inte skulle antingen mygla o byta ägare på den över vintern eller sätta den på farsan. En avställningsbar försäkring skulle kostat mig ca 6700 per år....med den här blir runt 5800 o då kan jag åka hoj när jag vill året runt.

Sjödda

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX6R -97
ok..det e ungefär så jag försökt. men vid vilket varvtal gör du knycken?

haha..jag tror att ja vrider på fullt men det e klart, tror gör man i kyrkan. men frågan e la snarare när man ska göra den lilla knycken på gasen..varvtal?.. flyttar du dig i sadeln ngt eller rycker i styret?

Jag brukar sätta mig lite längre bak på sadeln, ca 7000 varv tror jag, gasa till en gång halvfullt, slå av helt, när den bottnar i framgaffeln gasar du fullt. Timar du rätt då kommer den upp som ett skott eftersom du får hjälp av fjädringen som skjuter på också.

Annars om du kör utan "på-av-på-tekniken" så kan du som sagt behöva rycka lite i styret också för att hjälpa till, i alla fall brukar jag göra det. Och jag tror jag har lite högre varvtal då, kanske 9000, där det drar rätt bra.

Men det är bara att testa och testa och testa. Hitta nåt bra ställe med lite trafik där du kan prova om och om igen. Och glöm inte foten på bakbromsen...

Wonderboy

Gick med
4 Dec 2005
Hoj
inge för tillf
Jag har Salusansvar halvförsäkring året runt...ger 480 kr/mån är 25 o håller på o ta mc-kort. Det var det billigaste alternativet för mig om man inte skulle antingen mygla o byta ägare på den över vintern eller sätta den på farsan. En avställningsbar försäkring skulle kostat mig ca 6700 per år....med den här blir runt 5800 o då kan jag åka hoj när jag vill året runt.

Låter helt okej. Är ju 20 och hojen är av nyare modell. Billigaste jag hittat är 32 000 hel/hel. Hade 6000 hel / hel på R6an förut :tungan Men tycker att man borde kunna hitta ngt strax över 1000 lappen i månaden iaf.

Någon mer? Försäkringsbolag på din zx6r?

Wonderboy

Gick med
4 Dec 2005
Hoj
inge för tillf
Hur är det med delar till en zx6rr, passar inte zx6r's delar och vice versa?
Ngt man bör tänka på vid köp?

Är en 05a.

// jonathan

Wonderboy

Gick med
4 Dec 2005
Hoj
inge för tillf
Köpte hojen idag, zx6rr 05a :tummenupp

Tänkte sätta ihop den till en lite mer gathoj. Den är utrustad med power comander som sitter i en liten "dosa" under bakkåpan under passagerarsadeln.

Att sätta på vanliga sadeln däremot var bengligare pga denna sak som är vadå? Ngt till power comandern?

någon som vet vad det kan vara? (är alltså i vägen för sadeln..) känns ju illa om jag behöver skapa en tråd för detta..

Mvh
Jonathan

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen nu
Jag har en ZX6R -03 på gång men skulle vilja veta hur serviceintervallerna ser ut. Någon som vet?
Något som man ska tänka på annars när det gäller just denna modellen?

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj
Någon som har koll på om man kan plocka ok:en fram från andra hojar/årsmodeller. Vad jag vet är det samma bromsok fram 96-97 men hur är det med 98-00. Eller ZX9 e.t.c. Eller om det sitter samma ok på andra märken.
Är Tokico-ok på min i alla fall och sen tror jag det var Nissin HB-cylinder. Är en racehoj så det kan vara bytt men jag tror det är orginal.

Ingen som råkar ligga på ett par passande och fungerande ok till en -96:a?
//Daniel

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen nu
Någon som har koll på om man kan plocka ok:en fram från andra hojar/årsmodeller. Vad jag vet är det samma bromsok fram 96-97 men hur är det med 98-00. Eller ZX9 e.t.c. Eller om det sitter samma ok på andra märken.
Är Tokico-ok på min i alla fall och sen tror jag det var Nissin HB-cylinder. Är en racehoj så det kan vara bytt men jag tror det är orginal.

Ingen som råkar ligga på ett par passande och fungerande ok till en -96:a?
//Daniel
Det enda jag vet är att de 6-kolvsok som sitter på ZX9:an är samma som på GSXR750 och Hayabusa och TL1000R. Däremot tror jag inte att de passar på ZX6an. Visst är det 4-kolvsok på din som standard?
Jag hade en TL1000S innan (med 4 kolvsok) och bytte till 6 kolvsok från en Kawa ZX9:a.
Förmodligen hjälpte detta inlägg dig inte alls?! :)
Kolla på ninja6zone.com. Där kan du nog få bra svar!

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj
Det enda jag vet är att de 6-kolvsok som sitter på ZX9:an är samma som på GSXR750 och Hayabusa och TL1000R. Däremot tror jag inte att de passar på ZX6an. Visst är det 4-kolvsok på din som standard?
Jag hade en TL1000S innan (med 4 kolvsok) och bytte till 6 kolvsok från en Kawa ZX9:a.
Förmodligen hjälpte detta inlägg dig inte alls?! :)
Kolla på ninja6zone.com. Där kan du nog få bra svar!

Yepp. Är 4 kolvsok på ZX6:an så då kan jag räkna bort ZX9:an och några till. Ska in o kolla på ninja6zone.com så får man hoppas dom har svar på det.
Tackar för tipset :tummenupp

Wonderboy

Gick med
4 Dec 2005
Hoj
inge för tillf
fälgar zx6rr

Någon som vet om ett par 05-fälgar passar en 03a?
tacksam för svar via pm :tummenupp

Wonderboy

Gick med
4 Dec 2005
Hoj
inge för tillf
Endast jag som använder denna tråd..

Tutan är inkopplad :)

Last edited:

bajano

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2006
Hoj
Zx6-r -99
Bromsskiva zx6r -99

Hej!

Är nybliven zx6r ägare och undrar om det är någon som har en skiva fram liggandes?
Sen om någon vet från vilka andra cyklar som passar?

Det är till en -99

/stefan

Wonderboy

Gick med
4 Dec 2005
Hoj
inge för tillf
Finns det toppmonterade styrdämpare till zx6rr 05?
har en sidmonterad som tar i gaffeln lite grann :va

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...