ZX-6R-tråden

Daffa

Sporthojsnörd
Gick med
11 Mar 2009
Hoj
Kawasaki VN 900 Bobber Edition, Kawasaki Zx6-R -08, KTM Duke II 640 "Limited edition" -06
Tack så mkt! vad använder du för olja?

Jag kör med Motul 5100 10w-40. En delsyntet som är superfin och det bästa för kopplingen! Har aldrig någonsin haft en tendens till problem med den oljan någonsin!

Kör du mycket bana kanske jag hade valt 300v som är en helsyntet men 5100 fungerar hur bra på bana som helst om man byter med lite tätare intervaller...

Delsyntet är lite snällare mot kopplingen:):tummenupp

Vvalon

.
Gick med
11 Sep 2009
Hoj
zx6r 2009
Jag kör med Motul 5100 10w-40. En delsyntet som är superfin och det bästa för kopplingen! Har aldrig någonsin haft en tendens till problem med den oljan någonsin!

Kör du mycket bana kanske jag hade valt 300v som är en helsyntet men 5100 fungerar hur bra på bana som helst om man byter med lite tätare intervaller...

Delsyntet är lite snällare mot kopplingen:):tummenupp

Tack så mkt!

Sage

Medlem
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
CBR600F3-97
Har en polare som är inne på att köpa en zx6r-99, han ska nog ut o kolla på den i veckan. Jag kommer inte kunna vara på plats och kika på den så tänkte om det finns något särskilt han ska kolla på? Några barnsjukdomar som bör vara åtgärdade?

Hur är hojen för övrigt, något som är jobbigt med den eller sånt?

BGI

Ny medlem
Gick med
17 Dec 2011
Hoj
2 små
Skillnader mellan 2009, 10, 11 och 12

Går i tankarna att köpa en hoj av nyare modell men är lite fundersam kring skillnaderna de 4 senaste åren. På bilder ser de nämligen ut att vara tämligen identiska, bortsett från färgsättningarna. Efter en snabbtitt på Kawasakis hemsida kunde jag inte heller hitta några övriga skillnader mellan de olika årsmodellernas motorer, fjädringskomponenter, vikt etc....

Verkar dock inte så troligt att Kawasaki bara skulle uppdatera färgerna och i övrigt hålla modellen oförändrad under 4 år.....

Har ni bättre koll på detta? Vilka ändringar förutom färgerna känner ni till på dessa modellerna?

Vicc

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2008
Hoj
Kawasaki Ninja zx6r
Nu har ännu en ninja hittat hit!:banana Någon som har tips på var man kan köpa prisvärda kraschpuckar till sin 98a?

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Kan man justera ventilerna på plats eller måste man lossa motorn i ramen? Hur kollar jag så att kamkedjesträckaren är ok?

Det är en 2003.

Lonsdale

Yamaha Racing
Gick med
14 Mar 2006
Hoj
Yamaha XSR700 X-T, Yamaha Tenere 700, Yamaha WR450F, Yamaha FZ6-RR
Tjo! Någon som har en styrdämpare till zx6r -06 liggandes? Jag är köp sugen!

Tapper

Laxmacka?
Gick med
11 Feb 2009
Hoj
sextresexor
Du, de där bromsoken till höger är det zx6rr -06? I så fall, har du dem kvar och vad kan du tänka dig att släppa dem för. Svampkänslan i 10a börjar störa mig nu....

Dom är från en zx6 2005, blästrade, renoverade och pulverlackade i grafitsvart. Har även ett par från zx6 -04 spraymålade mattsvarta. Ge mig ett bud på vilka du vill. Har även SBS dual carbon samt street excel belägg du kan få med?

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
Dom är från en zx6 2005, blästrade, renoverade och pulverlackade i grafitsvart. Har även ett par från zx6 -04 spraymålade mattsvarta. Ge mig ett bud på vilka du vill. Har även SBS dual carbon samt street excel belägg du kan få med?

Nej, jag behöver ok från 07 eller nyare...

Tapper

Laxmacka?
Gick med
11 Feb 2009
Hoj
sextresexor
Nej, jag behöver ok från 07 eller nyare...

Du vill ha Nissin oken alltså! 03-06 har Tokico ok.

Jag kommer köra cbr600 monoblock ok på min zx6 iår (dom i mitten på förra bilden)

Monoblock ok finns på R1/R6, cbr600/1000, gsxr mfl och är många gånger bättre och bättre känsla.
Slår du även till på en Brembo 19X20 bromspump så har du gjort allt du kan ;)

Sparrow

Retard MC
Gick med
4 May 2011
Hoj
Kawa ZX6R -99
Hej! Jag har klotat min ninja :gråta :crash och behöver lite nya delar. Är det någon som har grejer till en -99 liggande?

Jag behöver:
Framlyse
Framkåpa (färg, repor etc spelar ingen roll)
Kåpstag fram

Har du nåt till mig? :banana

Swedda

Ge mig ett brejk, broder lax
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
2006 Zx6R
Tjopp

ska kika på en 06:a till veckan. letat runt efter lite teknisk info, men jag måste vara kass på att googla, visst är det slirkoppling som standard på 06:an?

specifika saker man skall hålla ögonen på? övriga synpunkter på just 2006:eek:r mottas också tacksamt.

Lonsdale

Yamaha Racing
Gick med
14 Mar 2006
Hoj
Tjopp

ska kika på en 06:a till veckan. letat runt efter lite teknisk info, men jag måste vara kass på att googla, visst är det slirkoppling som standard på 06:an?

specifika saker man skall hålla ögonen på? övriga synpunkter på just 2006:eek:r mottas också tacksamt.

Yes slirkoppling är standard! Tror dock att du måste skaffa styrdämpare till..

Lonsdale

Yamaha Racing
Gick med
14 Mar 2006
Hoj
Inte värre än något annat, men jag tycker att den är lite väl spännande utan.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024