ZX-6R-tråden

Kazim73

carpe noctum
Gick med
24 Mar 2006
Ort
Oskarshamn
Hoj
ZX-6R-95
packboxbyte..

Jaha...då har man mekat med en hoj för första gången...

Bytte packboxar och olja i gaffelbenen... ..Tur att jag bara smygläste rephandboken...hade jag läst alla sidorna om detta moment hade jag nog fortfarande varit kvar i garaget... *S*

Lite strul dock... skulla palla upp bågen på bakre depåstödet.... Och använde spännband och verkstadslyft för framänden.... bakre depåstödet visade sig ENDAST vara till för framgaffeln...pga höjden...och jag som tillverkat hållare för krokarna... suck.. och bredden på stödet var ca 10 cm för litet... Bara sätta bågfilen i stödet och sedan bredda med ett stycke 2" avgasrör..och hålla ihop bitarna med ännu ett spännband... Tror jag har bilder på konstruktionen... :D

Nåja...skruvade loss benen...och sedan demontering... hoppla!!! olja lite överallt helt plötsligt... Dock...till slut...provkörning...och sedan besiktning... Ahhhhhhhhhh... gött....nu är det ju tom bättre än när jag köpte hojjen.. :yoparty

Ska bara skaffa mig REDIGA depåstöd...sedan gör man nog allt med hojjen själv... bättre slänga cash på tillbehör och soppa än verkstäder...

Jaja... Ha en rullgasglad helg nu i värmen...!
 

Itssoeasy

Medlem
Gick med
25 Feb 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki ZX6R -11
Service zx636r 05

För intresserade kan jag meddela att jag idag fått följande offerter på 1200 mila servicen.

Beviks, Linköping, ca: 3100:-
Biketech, Norrköping, 3000-5000:-
Kahrles, Norrköping, ca 3200:-

/ I

EDIT: Biketech gav nyss slutpris, 2700:-
 
Last edited:

Marcus

#27
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kullavik
Hoj
Yamaha R6 2020
Itssoeasy skrev:
2281033 För intresserade kan jag meddela att jag idag fått följande offerter på 1200 mila servicen.

Beviks, Linköping, ca: 3100:-
Biketech, Norrköping, 3000-5000:-
Kahrles, Norrköping, ca 3200:-

/ I

Det var ju värst vad oprecisa Biketech kunde vara då...en vanlig service med specade punkter skall väl inte behöva variera 66% i pris? :va
 

Thure

Tjoo tjoo
Gick med
30 Jan 2006
Ort
Järfälla
Hoj
Kawasaki zx10r 04
Hårdrock skrev:
2272427 Har någon koll på ventilspelet till zx6r -96
håller på och rotar lite i spisen :smasha

Vill inte verka spydig men köp Haynes boken den har hjälpt mig med ventilerna packbox och lite annat smått. Sen är det förbjudet med så stora ingrepp under säsongen. :hihi

PS har boken på jobbet så kan inte kolla spelen
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Marcus skrev:
2281127 Det var ju värst vad oprecisa Biketech kunde vara då...en vanlig service med specade punkter skall väl inte behöva variera 66% i pris? :va
Om det var ventiljustering kunde jag förstå att de vill gardera sig då det är stor skillnad på att mäta spelet och att verkligen justera det. Men det är inte justering förrän 2400 mil på alla nya Kawor (4200 på ER6).
 

Mahti

Ny medlem
Gick med
25 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
en blåvit
Neutral skrev:
2282361 Om det var ventiljustering kunde jag förstå att de vill gardera sig då det är stor skillnad på att mäta spelet och att verkligen justera det. Men det är inte justering förrän 2400 mil på alla nya Kawor (4200 på ER6).


är 2400 mils servicen stooor? kommer nog behövas efter sommarresan :död
Hur mycket brukar det gå på?

Fokk också, har egentligen inte råd med det denna säsong
 

Hårdrock

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2006
Ort
Eskilstuna
Hoj
cbr1100xx
Thure skrev:
2281480 Vill inte verka spydig men köp Haynes boken den har hjälpt mig med ventilerna packbox och lite annat smått. Sen är det förbjudet med så stora ingrepp under säsongen. :hihi

PS har boken på jobbet så kan inte kolla spelen


Har fixat allt annat och väntar på boken som är beställd :cool:

Får väll gå å :fyllisar lite! he he.
 

Hårdrock

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2006
Ort
Eskilstuna
Hoj
cbr1100xx
Har någon koll på ventilspelet till zx6r -96

Får ju aldrig den där j_vla boken :gnissla ingen som kan dela med sig please.
Väntar även på mail från kawa verkstad.
 

Kazim73

carpe noctum
Gick med
24 Mar 2006
Ort
Oskarshamn
Hoj
ZX-6R-95
Hårdrock skrev:
2293440 Har någon koll på ventilspelet till zx6r -96

Får ju aldrig den där j_vla boken :gnissla ingen som kan dela med sig please.
Väntar även på mail från kawa verkstad.


In ventiler: 0,11-0,19
Ut ventiler: 0,22-0,31

KALL motor.... Enligt Haynes....
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
Någon som har bytt fjädringen bak på 03-04? Originalet är ju inte helt a la carte om man säger så. Mest nyfiken på vad man isåfall smällt på eller om det finns andra (läs billigare) lösningar på den sega bakfjädringen...
 

Barcelona

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia Mille Factory -04
Tjena!

Ska iväg 1 vecka med hojen och behöver lite packtips, är en zx6r -97. Tänkte mig en liten ryggsäck och en större väska bak som jag fäster med packnät i krokarna undertill. Är inte sugen på att köpa specialväskor! Eftersom resan får ut på att åka hoj ska jag inte ha med mycket grejer, blir några ombyten bara. Vi ska ju bara åka, sova, åka, sova.......och så lite bira på kvällarna givetvis! Någon som har andra packtips?

Anders
 

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Ort
I skogen
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Barcelona skrev:
2300646 Tjena!

Ska iväg 1 vecka med hojen och behöver lite packtips, är en zx6r -97. Tänkte mig en liten ryggsäck och en större väska bak som jag fäster med packnät i krokarna undertill. Är inte sugen på att köpa specialväskor! Eftersom resan får ut på att åka hoj ska jag inte ha med mycket grejer, blir några ombyten bara. Vi ska ju bara åka, sova, åka, sova.......och så lite bira på kvällarna givetvis! Någon som har andra packtips?

Anders


Ska du dricka öl och köra hoj? :confused: Kan jag få din hoj om du kör in i en berg vägg? Behöver en reserv hoj.. :)


Annars tycker jag att du ska köpa en tank väska grymt mycke bättre en än ryggsäck! Lidl har en billig.. :tummenupp
 

Kazim73

carpe noctum
Gick med
24 Mar 2006
Ort
Oskarshamn
Hoj
ZX-6R-95
Barcelona skrev:
2300646 Tjena!

Ska iväg 1 vecka med hojen och behöver lite packtips, är en zx6r -97. Tänkte mig en liten ryggsäck och en större väska bak som jag fäster med packnät i krokarna undertill. Är inte sugen på att köpa specialväskor! Eftersom resan får ut på att åka hoj ska jag inte ha med mycket grejer, blir några ombyten bara. Vi ska ju bara åka, sova, åka, sova.......och så lite bira på kvällarna givetvis! Någon som har andra packtips?

Anders

Beror väl ganska mycket på hur ni ska sova/bo åxxå? Sovsäck/ vandrarhem/ hotell/ bekanta?

Minimal packning? Reservfillingar å strumpor..! :D

Ska ni delvis vara i närhet av större samhällen, så finns det ju affärer överallt...

1:a hjälpen väskan(liten) ... Visakort, reservvisir...

Man kan minimera packningen... avhängigt efter vad man ska göra...och hur man ska fixa logi... :)

Jag lär nog fylla mina fyra packväskor när jag ska iväg.... :tungan
 

2hjul

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Ort
Våmhus
Hoj
Honda z50 Monkeybike -74 Ktm 620
Slipon

Tjenare.

Har sålt 125an nu. Letar för fullt efter 25 kw. Är sugen på en zx6r eller en gsxr 600. Tänkte på årsmodellen 97-99. Så än så länge är jag helt okuning på 4takts hoj fronten.. Ett slipon är det enbart ljuddämparen det eller. tänkte på en zx6r 97a med en helsvart dämpare som ser original ut och tänkte om det går att byta ut enbart den för ett helsystem lär kosta ganska mkt. det är den på bilden

Om man köper ett helsystem behöver man då bestycka om en 4 takt.

sorry för mina dumma frågor :tungan

Tack Mvh Tomas
 

Bifogat

  • 8792783490xxx.jpg
    8792783490xxx.jpg
    41.7 KB · Visningar: 75

Kazim73

carpe noctum
Gick med
24 Mar 2006
Ort
Oskarshamn
Hoj
ZX-6R-95
2hjul skrev:
2309902 Tjenare.

Ett slipon är det enbart ljuddämparen det eller. tänkte på en zx6r 97a med en helsvart dämpare som ser original ut och tänkte om det går att byta ut enbart den för ett helsystem lär kosta ganska mkt. det är den på bilden

Om man köper ett helsystem behöver man då bestycka om en 4 takt.

sorry för mina dumma frågor :tungan

Tack Mvh Tomas


Det är bara ljuddämparen...den stora svarta burken :D ... Som på dem tidigare modellerna är Bolt-on...pga sitter fast med tre bultar... Senare är det väl slipon.... Helsystem kostar väl en opp till 13k:- beroende på var du köper... Skulle tro att ett helsystem vill ha lite mer jobb med förgasarna...bestyckning... :)
 

2hjul

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Ort
Våmhus
Hoj
Honda z50 Monkeybike -74 Ktm 620
okej. har 97an bolt on?. så slipon är fastsvetsat? efter jag läst gemom tråden lite så funderar jag på att satsa på en 98a istället. pga nya ramen mm ( va det inte så)

det ända jag prioriterar här är livet är hoj och skoter bensin inte dricker jag ( :tungan inte än ifall)eller röker mm så varför inte kosta på sig lite dyrare. :pannkyss

Tack för svaren /tomas

funderar på den på bilden tycker ni den färgsättnigen är fin?
 

Bifogat

  • 3499433325xxxxx.jpg
    3499433325xxxxx.jpg
    54.4 KB · Visningar: 99
Last edited:
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top