ZX-6R-tråden

Kazim73

carpe noctum
Gick med
24 Mar 2006
Hoj
ZX-6R-95
2hjul skrev:
2310157 okej. har 97an bolt on. efter jag läst gemom tråden lite så funderar jag på att satsa på en 98a istället. pga nya ramen mm ( va det inte så)

det ända jag prioriterar här är livet är hoj och skoter bensin inte dricker jag ( :tungan inte än ifall)eller röker mm så varför inte kosta på sig lite dyrare. :pannkyss

Tack för svaren /tomas

funderar på den på bilden tycker ni den färgsättnigen är fin?

95-97 är val typ samma hoj....jupp.Bolt on... (plz...sätt dit ett...?....efter en fråga) så att man verkligen ser att det är en fråga...
:tummenupp

Om du har ekonomi för det, så varför inte köpa nyare årsmodell..?! Bara å köööp! :D
98 å framåt är nog ganska stor skillnad jämfört med min....

Jag ska leva med min lillbettan det här året iallafall, men blir nog annat till nästa säsong....(vi får se)
Men det beror mest på att jag kommer att åka mer på långturer, och då kan nyare/annan hoj vara lite lämpligare... :hihi

Var lite svårt att se färgerna på den bilden... men å andra sidan så ser jag ju det mesta på annat sätt...

Lycka till med hojvalet!

2hjul

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Hoj
Honda z50 Monkeybike -74 Ktm 620
Nja jag har väll inte ekonomi till det igentligen men jag få nog lov att låna ca 5000 kr :) är ett slipon fastsvetsat det eller?

Tack så mkt /Tomas

Fartblind

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
Ninja Zx6r
Snyft

Jag sålde precis min ögonsten en Zx6r -00 buuuuhhhhh

Men det blir en ny hoj till nästa säsong, ska importera från USA.

2hjul

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Hoj
Vad är skilnaden mellan Bolton och slipon? var ett av dom fastsvetsat eller hur va det :va

Tack /Tomas

Thure

Tjoo tjoo
Gick med
30 Jan 2006
Hoj
Kawasaki zx10r 04
Slipon sitter oftast fastspänd med fjädrar typ, bolton sitter med 3 bultar och mutter. Är i princip bara fästanordningen som skiljer dessa åt.

Thure

Tjoo tjoo
Gick med
30 Jan 2006
Hoj
Kawasaki zx10r 04
Någon som testat 636 mot gamla 599 motorn är det enorma skillnader i prestanda och körbarhet? :va

2hjul

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Hoj
Peter_K skrev:
2312537 Ja, skitsnygg :hihi

:tummenupp så du tycker jag ska satsa på en sådan då. ska nog ringa på en på fredag . Går den bra ?

Tack så mkt för alla bra svar

Peter_K

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2006
Hoj
ZX-6R-98, R6-00
2hjul skrev:
2312568 :tummenupp så du tycker jag ska satsa på en sådan då. ska nog ringa på en på fredag . Går den bra ?

Tack så mkt för alla bra svar

Jag är nöjd med min iaf, jag har inte kört 95-97:an men 98-99:an ska ju vara förbättrad på bra många punkter, sen är den ju snyggare också :)

2hjul

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Hoj
Peter_K skrev:
2312621 Jag är nöjd med min iaf, jag har inte kört 95-97:an men 98-99:an ska ju vara förbättrad på bra många punkter, sen är den ju snyggare också :)
'

Okej ja bra hur mkt hästkrafter har den?

Mvh Tomas

2hjul

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Hoj
Okej

Nu ska jag ställa en moppe fucko fråga :D Hur går en sådan mot tex gsxr 600 ,cbr 600, i ax i samma årsmodell?.

TAck /Tomas

kawa78

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2006
Hoj
En Japan...
2hjul skrev:
2310157 okej. har 97an bolt on?. så slipon är fastsvetsat? efter jag läst gemom tråden lite så funderar jag på att satsa på en 98a istället. pga nya ramen mm ( va det inte så)

det ända jag prioriterar här är livet är hoj och skoter bensin inte dricker jag ( :tungan inte än ifall)eller röker mm så varför inte kosta på sig lite dyrare. :pannkyss

Tack för svaren /tomas

funderar på den på bilden tycker ni den färgsättnigen är fin?

Nice!! :tummenupp .

Scorpion.SE

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Hoj
*Såld*
Hallå alla glada kawa ägare...

Jag kör idag en ER6n, men har tröttnat lite på att det blåser så djävligt i 130+ och den har inte tillräckligt med pulver för min smak...

Så, en ZX6R -06, är det nått att ha?

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Scorpion.SE skrev:
2315393 Hallå alla glada kawa ägare...

Jag kör idag en ER6n, men har tröttnat lite på att det blåser så djävligt i 130+ och den har inte tillräckligt med pulver för min smak...

Så, en ZX6R -06, är det nått att ha?
Hade du ens körkortet ännu? :va

Jag har båda i alla fall så fråga på bara. :)

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
2hjul skrev:
2315115 Okej

Nu ska jag ställa en moppe fucko fråga :D Hur går en sådan mot tex gsxr 600 ,cbr 600, i ax i samma årsmodell?.

TAck /Tomas

Det beror alldeles på föraren. Gixxer är lite mer extrem i körställning och motorkaraktär, cbr'en... tja en honda är alltid en honda. Pålitlig o lite tråkig.... (oj detta kommer jag få skit för...)

2hjul

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Hoj
Arne_Duck skrev:
2316046 Det beror alldeles på föraren. Gixxer är lite mer extrem i körställning och motorkaraktär, cbr'en... tja en honda är alltid en honda. Pålitlig o lite tråkig.... (oj detta kommer jag få skit för...)

Okej :) det lär väll inte va så grym skilnad i effekt, axx på alla nyare 600or eller?

Mvh Tomas

a_xc

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2005
Hoj
ZX-6R
jadå

var ute o körde (lekte) förra veckan med hojjen och gick lite för långt upp på bakhjulet så den slog över.... suck

så idag (första lediga dagen) har jag plockat isär allting och förutom plasten och en bula på tanken så ser det inte ut att vara något fel på den..

men den startar inte... startmotorn går inte igång, det ser liksom inte ut som den fått någon smäll, någon som vet vad det kan vara som påverkar?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln