Efter att stora servicen var gjord (2400 mil) med olja + filter, tändstift, luftfilter & ventikoll är gjord,
Efter ca 3mil dör hojen mitt i eugenia-tunneln och är strömlös. Efter lite felsökning kommer jag fram till att statorn är bränd och lite nedsvarvad. Även "svänghjulet" är repigt och oljan i motorkåpan har järnfilsspån & plastrester i sig.
Saknar avdragare, så får inte av "svänghjulet" ikväll.
Undrar följande.
vad kan ha orsakat detta? Något som är fel, eller bara otur?
räcker det med att byta stator och bara göra rent allt? Eller måste "svänghjulet" bytas också?
Vilken väg går oljan? Upp i motor/låda eller ner i filtret? Är inte så sugen på att riva motorn.
byte av filter plus ursköljning med ny olja lär det ju bli iaf.
tacksam för tips
Om någon vet var man kan hitta avdragare som passar gänga på M35×1,5 skulle uppskattas!
Efter ca 3mil dör hojen mitt i eugenia-tunneln och är strömlös. Efter lite felsökning kommer jag fram till att statorn är bränd och lite nedsvarvad. Även "svänghjulet" är repigt och oljan i motorkåpan har järnfilsspån & plastrester i sig.
Saknar avdragare, så får inte av "svänghjulet" ikväll.
Undrar följande.
vad kan ha orsakat detta? Något som är fel, eller bara otur?
räcker det med att byta stator och bara göra rent allt? Eller måste "svänghjulet" bytas också?
Vilken väg går oljan? Upp i motor/låda eller ner i filtret? Är inte så sugen på att riva motorn.
byte av filter plus ursköljning med ny olja lär det ju bli iaf.
tacksam för tips
Om någon vet var man kan hitta avdragare som passar gänga på M35×1,5 skulle uppskattas!
Last edited: