zx10r 2008 effektökning!

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Trimningslagen gäller även för ZX10R, ca tusen kronor per hästkraft. Att komma över 200 sugmotorhästar på slangen kostar ca 40k svenska pesetas.

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Ja då är vi på samma linje. Skulle vilja ha 1 eller helst 2 kugg mer framme och 1 eller 2 kugg mindre bak på min Suzuki.
Men var handlar man sådant? Har du nått tips så tar jag tacksamt emot.

Finns färdiga drevningskit på ebay.
http://www.ebay.co.uk/itm/Suzuki-GS...pt=UK_Motorcycle_Parts_13&hash=item1e883ef0e9http://www.ebay.co.uk/itm/Suzuki-GSX1300R-Hayabusa-X-K7-99-07-AFAM-Sprint-Sprocket-Kit-/131134845161?pt=UK_Motorcycle_Parts_13&hash=item1e883ef0e9

Varför skall du dreva upp? Du skall ha mindre drev fram och större bak om du vill ha bättre acc.

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6

Mr Speed

Sir Väs
Gick med
1 Jan 2013
Hoj
zx -10r

Nu var det inte acc utan hk jag söker. Jag vill inte ligga på 14000rpm 6ans växel i 130km/h. Bara intresserad av hastighet!:tummenupp

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj

Mer än nöjd med accet vill minska varvet, Accet kommer vara OK för mig.
Tack hittade tack vare dina länkar
http://www.ebay.co.uk/itm/RENTHAL-R...pt=UK_Motorcycle_Parts_13&hash=item5417f18a3d
Nu gäller det fram på Busan, önskat 19 eller 20 tänder ! Var ?

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Mer än nöjd med accet vill minska varvet, Accet kommer vara OK för mig.
Tack hittade tack vare dina länkar
http://www.ebay.co.uk/itm/RENTHAL-R...pt=UK_Motorcycle_Parts_13&hash=item5417f18a3d
Nu gäller det fram på Busan, önskat 19 eller 20 tänder ! Var ?

http://m.ebay.co.uk/sch/i.html?_nkw...28.l1313.TR0.TRC0.Xhayabusa+front+sprocket+19

Inte jättemånga träffar, men en räcker väl. Vill du ha 20 tänder är det bara att ändra siffrorna och söka om.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Last edited:

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83

Linus F

Medlem
Gick med
23 Jun 2010
Hoj
Kawasaki ZX10R 2009
Jag kapar tråden lite, :banana Är nämligen så att jag kollar efter slipon till min zx10, blir förmodligen ett mgp growler då priset känns rätt, Men det jag undrar över är det såkallade avgasservo, vad har det för funktion egentligen? Öppnar det o stänger vid vissa varvtal? Enligt manualen kan motorn ta skada om man justerar vajrarna själv, men nu ska jag ju plocka bort det, hur blir det då? Har set att man kan få felkoder, men det åtgärdas med en servo buddy. Tacksam för svar! :D

Last edited:

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Tanken med avgasventil är att man ska få bättre låg/mellanvarvs register samt sänka ljudnivån. Jag tror min öppnar fullt vid 6000 rpm. Alltså ovanför bullermätningsnivån.

Linus F

Medlem
Gick med
23 Jun 2010
Hoj
Kawasaki ZX10R 2009
Tanken med avgasventil är att man ska få bättre låg/mellanvarvs register samt sänka ljudnivån. Jag tror min öppnar fullt vid 6000 rpm. Alltså ovanför bullermätningsnivån.

Ok, men hur blir det då när man tar bort den? Får man ett dåligt mellan register då? Eller skiter hojjen fullständigt i det?

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Ok, men hur blir det då när man tar bort den? Får man ett dåligt mellan register då? Eller skiter hojjen fullständigt i det?

Många hojar tappar ngt i mellanregistret när avgasventilen tas bort, jag har dock ingen kunskap hur det brukar bli på just ZX10R. Det går nog att hitta info om det på märkesspecifika internationella forum. Eller försöka få info från ngn sporthojserfaren bänkkille, Tex AnderssonTurbo.

Last edited:

Linus F

Medlem
Gick med
23 Jun 2010
Hoj
Kawasaki ZX10R 2009
Många hojar tappar ngt i mellanregistret när avgasventilen tas bort, jag har dock ingen kunskap hur det brukar bli på just ZX10R. Det går nog att hitta info om det på märkesspecifika internationella forum. Eller försöka få info från ngn sporthojserfaren bänkkille, Tex AnderssonTurbo.

Ok tack Jörgen, Effekten lär ju räcka till ett par bruna kallingar endå, tänker mest så man inte skadar motorn på nått sätt.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år