zx10r 2008 first ride (200 hk)

Nicotin

Guest
beror väl på vad man ska göra med hojen..ska man åka som den är byggd för el impa på folket runt den lokala kiosken ?

visst e design viktigt men....
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
beror väl på vad man ska göra med hojen..ska man åka som den är byggd för el impa på folket runt den lokala kiosken ?

visst e design viktigt men....

Jo, det är klart, men jag skulle aldrig kunna köpa en hoj jag tycker är skitful. Oavsett om så resten av världen tycker den är snygg, så är det ändå jag som ska trivas med den ju. Men visst kan man lära sig leva med en design. Jag tyckte absolut inte att min gammelgixxer var snygg, men ju längre jag hade den och ju bättre jag trivdes med att köra den ju överkomligare blev "ägget".
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Konstigt. Nya gixxern var ful som stryk i början men när man vande sig vid den så blev den riktigt fin.

Kawan däremot var skitfin vid första anblicken men nu gillar Jag den mindre och mindre ju mer Jag ser på den.:va
 

K.L

Bybo
Gick med
20 Jan 2006
Ort
Markitta
Hoj
GSX-R1000 -09, XT660Z -08
Konstigt. Nya gixxern var ful som stryk i början men när man vande sig vid den så blev den riktigt fin.

Kawan däremot var skitfin vid första anblicken men nu gillar Jag den mindre och mindre ju mer Jag ser på den.:va

Hondan blir snyggare ju mer man ser av den men kawan blir som du säger mer:zpy
 

Ari81

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2007
Ort
Mmm
Hoj
Aha
Med Acrapovic avgas
mmtd_1581.jpg

Resten av bilderna
http://www.psg-1net.com/Jerez dic 07.html


KAWASAKI PSG-1 CORSE TEAM
World Superbike Championship 2008
Jerez – 17-19 December 2007
Monday – Test

Today Kawasaki PSG-1 Corse team’ s riders had the first contact with the new version 2008 of ZX-10R.

Regis Laconi who had already tested the bike in Japan confirmed the difference of the new bike from last season model while Makoto Tamada seated for the first time on it and together with the team he started to work to adapt the faster as possible the frame geometry to his ride style making just few laps and returning to the box telling to the team all the variation and then back on the track to reach his goal.

Speaking about the engineering, PSG-1 Corse’s technicians are comparing all the telemetry data got today with the results they already had from desk tests in order to co figurate the new engines in the best way for this circuit of Jerez.

Kawasaki PSG-1 Corse team has already marked a power increase of the engines and is quite satisfied of the evolution.
Tomorrow the team will focus on the adaptability of the new powers to the frame geometries which will be developed even more and on the tyre’s choice. Today both the riders used a soft tyre on the front and a medium-hard on the rear.

Kawasaki PSG-1 Corse
Press Office

Med Yoshimura avgas
3539_2_.jpg

3543_2_.jpg

3545_2_.jpg
 
Last edited:

eslov

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Eslöv
Hoj
zx6r-07 zx10-08
Konstigt. Nya gixxern var ful som stryk i början men när man vande sig vid den så blev den riktigt fin.

Kawan däremot var skitfin vid första anblicken men nu gillar Jag den mindre och mindre ju mer Jag ser på den.:va

Ungefär som min förra fru då.....

Kawan e liten lätt och fin, som 6an fast med en riktig motor. Freddy blir farlig på en sån..
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top