ZX10R Gen 4 (2011-2015) 230 mm bromsskiva bak - finns det?

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
Eftersom jag byter till ZX10-bakdäck på min ZX7:a, upptäcker jag att ZX10:ans bromsskiva är 220 mm, och alltså mindre än ZX7.ans 230 mm.

Finns det 230 mm med ZX10:ans bultmönster? Någon som vet?

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
Jag formulerade mig nog fel nu, jag tänkte på det nya hjulet. Alltså bultcirkel på den skivan du söker.
Har en del skivor liggandes nämligen som jag tänkte titta på men Busaberg löste nog ändå problemet.

- Du får gärna kika i dina lagerhyllor. Jag söker alltså en skiva som har samma bultmönster som originalskiva till ZX7R-98. Är tyvärr inte hemma o kan mäta upp den nu. Enligt tips härifrån, kan en ZX12-skiva passa. Det har jag dock inte kunnat kontrollera ännu.

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
- Du får gärna kika i dina lagerhyllor. Jag söker alltså en skiva som har samma bultmönster som originalskiva till ZX7R-98. Är tyvärr inte hemma o kan mäta upp den nu. Enligt tips härifrån, kan en ZX12-skiva passa. Det har jag dock inte kunnat kontrollera ännu.
Vad ska du med en skiva med ZX7:ans bultcirkel till,var det inte ZX10-hjulet som skivan skulle passa?

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
rear disc.JPG

Original zx10R bakhjul har 220mm ytterdiam. 100,5mm innerdiam, 120mm bultcirkel med 4 hål. Det svåraste är att få till bultcikeln så den måste matcha. Sen söker man på de viktigaste egenskaperna via galferonline.es .

Och då finns där 2 alternativ som passar ditt bakhjul fast med 230mm ytterdiameter. Båda har 0,5mm för liten innerdiameter men det kan man ordna med sandpapper.
ZX12R 00-
Eller
skiva2.JPG

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...