man måste gilla pung svett om man kör kawa! för vämen från motorn går ut insida låren!!! inte skön anser ja!Holger skrev:Masterbike tycker jag är ruskigt ovesäntligt,och om man ska gå efter det tycker jag att ni snart ska annonsera ut era zx10r för nästa år är suzuki värre.
Thomas-Ottosson skrev:man måste gilla pung svett om man kör kawa! för vämen från motorn går ut insida låren!!! inte skön anser ja!
Dette er visst ett problem på R1 -04 også. Der har man jo eksosen underThomas-Ottosson skrev:man måste gilla pung svett om man kör kawa! för vämen från motorn går ut insida låren!!! inte skön anser ja!
Bingo skrev:Men det var väl själve fan.... Kawwa-tian vann inte Masterbike. Den vann i Open Class.
Så här funkar det så hör noga på. I Masterbike, som är en tämligen idiotisk historia i sig, finns tre klasser: Supersport, Superbike och Open Class. Den första klassen är för 600r och Kawasaki 636. Den andra klassen är för liter-twinnar och 750-radfyror. Open Class är för diverse hopkok, däribland literradryrorna från de japanska tllverkarna. I varje klass utses en segrare. De tre vinnarhojarna från respektive klass möts sedan i en "final". Den motorcykel som vinner finalen blir SuperBike Of The Year (SBOTY).
Kawasaki hade två finalister; en från Supersport och en från Open Class men vann inte finalen. Det framgår av länken i trådens första inlägg. Den motorcykel som vann kommer från klassen Superbike - vilket okså är den klass där den bästa bågen rent faktiskt finns.
Nu vet ni.
Holger skrev:Masterbike tycker jag är ruskigt ovesäntligt
Om man nu ska tala om något som är väsentligt i verkliga livet så är det hur den enskilde gatföraren trivs med sin hoj, vilket kan skilja en hel del mellan olika förare beroende på kroppsbyggnad, inbördes avstånd mellan sadel styre och fotpinnar, m.m. Sedan så gillar en del mycket vrid, andra vill ha mycket toppeffekt m.m.Greenblood skrev:Masterbike är väl egentligen det enda testet som verkligen gäller något.
Vem bryr sig om körställning och bensinförbrukning etc när det handlar om en sporthoj...???
Dr Gixxer skrev:Tycker det är mäktigt att Kawa kommit igång å bygga riktigt bra sporthojar, då de inte lyckats så bra de senaste 10 åren enligt mig
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|