ZX6R-00 fightermodifiering!

Framskärm, tank, bak+undertail ska lackas?

• Antal röstningar
    0

Odi

Black Water MC
Gick med
29 May 2006
Hoj
Thruxton 1200 R
Edit : Projektet "klart" (blir ett projekt någonsin riktigt klart? :va )
En bild här, några till i inlägg #56

Så va det vinter. Men det kan man ju vända till något positivt med att skaffa sig ett litet projekt. Dock kommer väl skolan bli lidande när man hellre skruvar på hojjen.

Köpte mig en ZX6r -00a som redan var förberedd av förrförra ägaren som stod för kraschen och förra ägaren som hade isär och plockade ihop den till körduglig.
Dock ser jag mer potential i den och tänkte snygga till den nu i vinter.

Ny bakdel - klart
Hugger - klart
Framlyse - klart
Mätarhus - använde originalet
Magkåpa - hmm, nästa sommar kanske
Ny lack - klart (vit pearl)

Matkontot kommer få sig en törn känns det som...:rolleyes:

Precis lyckats baxa ner den i källaren! Var tvungen att demontera styret för att få in den hissen men det gick.
Litet källarförråd som inte ens har ett eluttag kommer försvåra detta projekt med mkt spring. Hoppas kunna klara mig utan att behöva kapa å svetsa saker på ramen.

Tips mottages tacksamt! Billiga lösningar, skrotdelar, skruv, hjälp med diverse saker likaså.

Edit : Saker som jag vill fixa:

Styrdämpare
Lacka fälgar
Magkåpa
Avgasbandage
Styrändsbackspegel
Kraschpuckar (lite här å var)

Bifogat

• Utgång1.jpg
    Utgång1.jpg
    113.2 KB · Visningar: 369
  • Nyköpt1.jpg
    Nyköpt1.jpg
    103.1 KB · Visningar: 318
  • strippad2.jpg
    strippad2.jpg
    139.2 KB · Visningar: 245
  • strippad.jpg
    strippad.jpg
    156.5 KB · Visningar: 251
  • f4.jpg
    f4.jpg
    207.6 KB · Visningar: 285
Last edited:

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
haha.. kul projekt. litet mekområde samt noll maskiner, inga pengar. i like it :D
bakdelen är ju skruvad. kan tas bort o moddas på plats där verktyg finns :tummenupp annars kapa med en bågfil, gör den ensittsig så är de enklare o modda dit en annan bakkåpa om du ska. :tummenupp
annars så är de rätt enkla grejer som inte behöver kosta.
vad ska du ha för lyse? det är ganska viktigt för utseendet.
hugger? köpa billigt el låta bli. magkåpan, tja kanske en gammal kraschad kåpa från en likn hoj som snajdas till lite :) lack= 2k sprayburk mattsvart :confused:

ahh du löser det :)

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
OBS, ingen ironi. Men som ozeo sa, inget utrymme, inga pengar, och ingen ström! Det här kommer bli kul att följa! Lycka till :tummenupp

Daniel S

'Captain Slow'
Gick med
10 May 2006
Hoj
ZX6R fighter
Kul projekt! Ska bli intressant att följa ett till ZX6R-fighterprojekt. Listan på vad man vill göra tenderar att bli längre ju mer man funderar...och vem behöver egentligen mat? :)

Odi

Black Water MC
Gick med
29 May 2006
Hoj
Thruxton 1200 R
Lite planer på framlyse enligt nedan.
Det som sitter på nu kan jag ju alltid använda vid besiktning så e-märkt är inte av största vikt. Annars håller jag lite koll på annonser efter någon framlampa åt crosshållet, men man vill ju gärna ha det där lilla extra.

Bifogat

• 25.jpg
    25.jpg
    145.9 KB · Visningar: 128
  • 14302405.jpg
    14302405.jpg
    46.5 KB · Visningar: 3,665
  • 20455.jpg
    20455.jpg
    23.6 KB · Visningar: 133

Odi

Black Water MC
Gick med
29 May 2006
Hoj
Thruxton 1200 R
Första bakslaget.

Missade att ena framgaffeln läckte när jag köpte den. Inte tillräckligt van vid att göra mc affärer å vad jag borde kollat...:huvet
Vet inte om jag vågar mig på att fixa det själv? Materialet är ju inte så dyrt men har inte gjort det någon gång.
MC firma tar runt 800 per gaffel (alltså 1600 för jobbet) för man fixar väl båda när man ändå rivit ner?

Edit: 1500:- för allt arbete inkl. material (packningar+olja). Bara ta dit hojjen å få tillbaka den fixad å fin. Låter överkomligt för en annan som inte ens har en mutterdragare hemma?..

Last edited:

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Missade att ena framgaffeln läckte när jag köpte den. Inte tillräckligt van vid att göra mc affärer å vad jag borde kollat...
Vet inte om jag vågar mig på att fixa det själv? Materialet är ju inte så dyrt men har inte gjort det någon gång.
MC firma tar runt 800 per gaffel (alltså 1600 för jobbet) för man fixar väl båda när man ändå rivit ner?

800 per gaffelben? med nedrivning? kanske man skulle slå sig in på packboxbytar branchen :D

de som är jobbigt är muttern i botten.. den snurrar utan spec verktyg men då funkar en mutterdragare bra utan de verktyget...

Odi

Black Water MC
Gick med
29 May 2006
Hoj
Thruxton 1200 R
Hugger.

Brukar klaga tyst för mig själv på folk som inte kan ta ordentliga foton! Men nu såg jag själv att ta kort på en svart hugger liggandes på en svart stol inte såg så bra ut, å inte fan orkar jag gå ner i källaren å ta ett nytt foto nu. Får bli foto senare när den är monterad istället.

Här e iallafall första delen som kommit i "brevlådan" :)

Bifogat

• hugger.JPG
    hugger.JPG
    67.4 KB · Visningar: 290

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
MOTO-GUZZI V100
huggern såg bra ut för att komma från skroten :tummenupp

du ha köpt dig en bra hoj. jag hade en likadan fast med kåpor. väldigt trevlig hoj och köra. bra med krut för att vara en 600 ochså :yoparty lycka till med bygget:tummenupp

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
800 per gaffelben? med nedrivning? kanske man skulle slå sig in på packboxbytar branchen :D

de som är jobbigt är muttern i botten.. den snurrar utan spec verktyg men då funkar en mutterdragare bra utan de verktyget...

Specialverktyget i det här fallet är en tillräckligt lång bit 20*20*2 fyrkantrör!

Kommer inte riktigt ihåg hur långt det minst måste vara, men en halvmeter bör räcka. Håll emot med en vanlig skiftnyckel i änden som inte är instucken i gaffeln.

Eee

Black Water MC
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Er6n, orange
ja det här kan bli ett väldigt intressant bygge, kommer följa det på tråden men kommer nog över med en kasse öl o är med o skruvar lite... Om jag inte minns fel så körde jag hem dig o lite ledar idag... Ser inte dom här.. Vi får väl slå våra kloka huvuden ihop o packa om de där gafflarna..
Lycka till!

Odi

Black Water MC
Gick med
29 May 2006
Hoj
Thruxton 1200 R
Smygtitt från kaoset!

Ja...såhär bor jag just nu :rolleyes:

Kommit till lite nya grejjer, R1 bakdel med passagerarsadel och undertail(under reparation)

Fick även tag på Kolfiber-ensitsbakdel med tillhörande undertail. Dessa kräver dock en del arbete med slipning och klarlackning. Släpper dom iofs till bättre behövande för 1500:- (Har en mängd foton på dem om nån vill ha ett mejl)

Bifogat

• IMG_7655.JPG
    IMG_7655.JPG
    179.9 KB · Visningar: 365
  • IMG_7656.JPG
    IMG_7656.JPG
    188.8 KB · Visningar: 429
Last edited:

maaang

maaang
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX-R 600
Hehe, finfint ser det ut! Jag antar att Lagavullin bet extra bra i polyesterångorna?! :D Vill också ha ngt att greja med... Satan, måste jobba och köpa hoj...

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024