Edit : Projektet "klart" (blir ett projekt någonsin riktigt klart? )
En bild här, några till i inlägg #56
Så va det vinter. Men det kan man ju vända till något positivt med att skaffa sig ett litet projekt. Dock kommer väl skolan bli lidande när man hellre skruvar på hojjen.
Köpte mig en ZX6r -00a som redan var förberedd av förrförra ägaren som stod för kraschen och förra ägaren som hade isär och plockade ihop den till körduglig.
Dock ser jag mer potential i den och tänkte snygga till den nu i vinter.
Ny bakdel - klart
Hugger - klart
Framlyse - klart
Mätarhus - använde originalet
Magkåpa - hmm, nästa sommar kanske
Ny lack - klart (vit pearl)
Matkontot kommer få sig en törn känns det som...
Precis lyckats baxa ner den i källaren! Var tvungen att demontera styret för att få in den hissen men det gick.
Litet källarförråd som inte ens har ett eluttag kommer försvåra detta projekt med mkt spring. Hoppas kunna klara mig utan att behöva kapa å svetsa saker på ramen.
Tips mottages tacksamt! Billiga lösningar, skrotdelar, skruv, hjälp med diverse saker likaså.
Edit : Saker som jag vill fixa:
Styrdämpare
Lacka fälgar
Magkåpa
Avgasbandage
Styrändsbackspegel
Kraschpuckar (lite här å var)
En bild här, några till i inlägg #56
Så va det vinter. Men det kan man ju vända till något positivt med att skaffa sig ett litet projekt. Dock kommer väl skolan bli lidande när man hellre skruvar på hojjen.
Köpte mig en ZX6r -00a som redan var förberedd av förrförra ägaren som stod för kraschen och förra ägaren som hade isär och plockade ihop den till körduglig.
Dock ser jag mer potential i den och tänkte snygga till den nu i vinter.
Ny bakdel - klart
Hugger - klart
Framlyse - klart
Mätarhus - använde originalet
Magkåpa - hmm, nästa sommar kanske
Ny lack - klart (vit pearl)
Matkontot kommer få sig en törn känns det som...
Precis lyckats baxa ner den i källaren! Var tvungen att demontera styret för att få in den hissen men det gick.
Litet källarförråd som inte ens har ett eluttag kommer försvåra detta projekt med mkt spring. Hoppas kunna klara mig utan att behöva kapa å svetsa saker på ramen.
Tips mottages tacksamt! Billiga lösningar, skrotdelar, skruv, hjälp med diverse saker likaså.
Edit : Saker som jag vill fixa:
Styrdämpare
Lacka fälgar
Magkåpa
Avgasbandage
Styrändsbackspegel
Kraschpuckar (lite här å var)
Bifogat
Last edited: