zx6r -96 startar inte!

leffelord

Ny medlem
Gick med
2 May 2007
Hoj
ZX6-f3 -96
zx6r -96 start problem!

Jag har nyligen köpt en begagnad motorcykel som jag behöver hjälp med. Problemet är att den inte går igång på elstarten, man kan däremot springa igång den enkelt och då går den som en klocka. Det enda jag hör när jag försöker starta den är den elektriska bensin kranen som "hackar" lite, mycket mer än så händer tyvärr inte. Så jag undrar om någon utifrån denna korta fakta har en aning om vad problemet kan vara?

Tack på förhand / Leffe

Last edited:

Scuba diver

Dansken ......
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
Suzuki RG(V) 500 & Ducati Monster S2R 1000
Jag har nyligen köpt en begagnad motorcykel som jag behöver hjälp med. Problemet är att den inte går igång på elstarten, man kan däremot springa igång den enkelt och då går den som en klocka. Det enda jag hör när jag försöker starta den är bensinpumpen som "hackar" lite, mycket mer än så händer tyvärr inte. Så jag undrar om någon utifrån denna korta fakta har en aning om vad problemet kan vara?

Tack på förhand / Leffe

Jeg hade samme problem med min '06 triumph sprint efter vinteren. Batteriet hade ikke nok strøm.
upladning i 24 timer did the trick

ujanis

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2008
Hoj
zx9r-98
vad var felet på mcen

vad var det fö fel på start problemet

Last edited:

STP

Guest
Böra med att kolla upp jordningar till motorn innan du byte grejor. En startkabel mellan motor och batteri bara.
Det där med startkabel från bil är inte så lämpligt genom att startmotorn tar stryk, även om du laddat batteriet så kan det vara fel på det. Åk till en mack och gör ett belastningstest på batteriet.

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...