zx6r pimp

kawa78

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2006
Hoj
En Japan...
Bågen blir ju cool!:yoparty

En fråga bara, gjort brickorna till backspegelsfästerna(stavning) själv eller kan man beställa dom ifrån någon?

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
MOTO-GUZZI V100
jag regbesiktade hojen i måndags och jag fick reg papprena i torsdags där står de 25 kw och max hastighet 150km/h:)

till veckan ska jag montera framlysse skyddet och synka förgasarna jag kommer knäppa några bilder då :tummenupp

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
MOTO-GUZZI V100
Hur gjorde du med strypningen, köpte från mckompaniet?

japp. jag köpte strypnings satsen från mc-kompaniet men jag satt aldrig ditt brickorna. jag tog brorsans gasstop iställe då varvade hojen bara 8 tusen. besiktnings mannen sa ingen ting, han startade bara hojen och varvade upp den till ca 5 tusen varv sedan så slog han av den och skrev i några papper sedan va vi klar:tummenupp

besiktnings mannen va snäll som f-n och pratade bakhjuls åkning hela tiden. hur kul som hälst:yoparty

hordac

Guest
Okej, då vet jag, känns bara drygt att behöva lägga pengar på att strypa ner den...

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
MOTO-GUZZI V100
Okej, då vet jag, känns bara drygt att behöva lägga pengar på att strypa ner den...

det är inte strypnings brickorna som är viktiga utan ett intyg som säger att hojen är på 25kw. de får du med om du köper en strypnings sats hos mc-kompaniet.

ymmij

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Zx6-R
det är inte strypnings brickorna som är viktiga utan ett intyg som säger att hojen är på 25kw. de får du med om du köper en strypnings sats hos mc-kompaniet.

va som sagt tvungen att skicka tillbaka det mörktonade kåpglaset för att istället beställa ett sådant du har :) ångrar mig inte en sekund! ha ett man!:yoparty

Bifogat

• Bild000.jpg
    Bild000.jpg
    131.8 KB · Visningar: 96

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
MOTO-GUZZI V100
va som sagt tvungen att skicka tillbaka det mörktonade kåpglaset för att istället beställa ett sådant du har :) ångrar mig inte en sekund! ha ett man!:yoparty

f-n va snyggt de dära vart med krom kåpglaset. skönt och se att någon håller på i garaget i allfall. jag har inte rört hojen på 2 veckor. varför vet jag inte ska väl få tummen ur röven och synka lite fuggar och köpa mig ett snyggt bolton. :yoparty

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
NU har man ännu mindre....
Hugger o kuts.... (fika)

Garage-fika är kung!

Frågan om inte fika hela dagen på jobbet och på kvällen blir för mycket? Nääääääää!

:)

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Nästa gång ni pimpar hoj:

Prio 1: Undertail :4skrika

2: nytt avgassystem

3: annan plast o lull-lul :D :D :D
Spara lönen nu och låt mig få hör på brum i sommar. Dammsugare med krom är ingen som hör ;) :tummenupp

Annars bra pimpat! Bara resten kvar som sagt

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
MOTO-GUZZI V100

Spara lönen nu och låt mig få hör på brum i sommar. Dammsugare med krom är ingen som hör ;) :tummenupp

undertail vist är det snyggt men jag föredrar orginal men med kapad bög läpp såklart(mindre jobb).

jag har försökt så gått jag har kunnat att inte ha för mycket färger på hojen. jag är ute efter en så clean look som möjligt.

kawan min kommer spinna som en katt i sommar men hur högt och mullrigt det är inte klart än. jobbar på den biten :tummenupp

Last edited:

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
Garage-fika är kung!

Frågan om inte fika hela dagen på jobbet och på kvällen blir för mycket? Nääääääää!

:)

Man kan aldrig fika för mycket, fast efter 4-5koppar svart kaffe kan det bli svårt att hitta hålen....

1: Check!

2: aaaaah, jag trösthandlade plast för pengarna då jag inte hade råd med helsystemet...

3: Check!

Tycker hon låter ganska lagom med orginal faktiskt... (och jag ljuger aldrig för mig själv heller... :gnissla )

Last edited:

ymmij

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Zx6-R
f-n va snyggt de dära vart med krom kåpglaset. skönt och se att någon håller på i garaget i allfall. jag har inte rört hojen på 2 veckor. varför vet jag inte ska väl få tummen ur röven och synka lite fuggar och köpa mig ett snyggt bolton. :yoparty

tack så mycket!,du är ju insperations källan i det hela :) jo lite pulande blir det, men inte i närheten av vad du gör med din hoj hehe. behöver du verkligen röra hojen mer?????? :) varför ska du synka förgasarna? eller rättare sagt vad händer? mer hästar?

1: undertail, ritkigt snyggt men dyrt och man blir blöt på ryggen
2: har inte vi samma avgassystem?
3: hahah dammsugare med krom va den bästa på länge :D hellre det än en turk i släkten

Last edited:

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
1: undertail, ritkigt snyggt men dyrt och man blir blöt på ryggen
2: har inte vi samma avgassystem?
3: hahah dammsugare med krom va den bästa på länge :D hellre det än en turk i släkten

I mitt tycke är en hoj med tillspetsad bakdel lika vacker som en fin dam-rumpa. Skvätter kanske, men man måsta ju ha reg. plåten till nått (stänklapp hehe :hihi ) Byggde egen undertail till min i sommras, har dock inga bilder på det än.

Jag har ju zx6r 98a nu, på den sitter ett Remus oval carbon. Hade en 00a, med Micron slipon, som jag sålde för att ha råd å resa...

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024